  • 1. Data: 2005-10-07 10:23:37
    Temat: Odzyskiwanie dlugu.
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam taka historie, co sie ciagnie. Pewna Sp. z o.o. nie zaplacila mi za
    prace. No to sad, nakaz, komornik... Niestety, Sp. z o.o. nie ma zadnego
    majatku i nie ma co im wziasc. Rachunek bankowy pusty. Stary zarzad
    zwolniony. Spolka nie dziala. US siedzi na niej za niezaplacone podatki.
    Generalonie jestem ostatni w kolejce...

    Wiem, ze moge scigac teraz czlonkow Zarzadu, zeby odpowiedzieli
    finansowo z wlasnej kieszeni. I teraz pytanie. Przerabial ktos z Was
    taki sposob odzyskiwania dlugow? Licze na jakies info, bo nie wiem, czy
    brac sie za to, czy po prostu skonczyc na komorniczym akcie
    niewykonalnosci i pozegnac sie z kasa, a jedynie odzyskac VAT i
    podatek...

    Bede wdzieczny za wszelkie info z podobnych sytuacji.

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-10-07 13:13:25
    Temat: Re: Odzyskiwanie dlugu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Kluczowym pytaniem jest, czy poprzedni zarząd posiada jakikolwiek
    majątek.

  • 3. Data: 2005-10-07 14:43:14
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kluczowym pytaniem jest, czy poprzedni zarząd posiada jakikolwiek
    > majątek.

    Chodzi o ich prywatny majatek? Czy przypadkiem wszystko nie jest
    pozapisywane na zony, tesciow, kochanki? Tez sie nad tym zastanawiam. Bo
    nie mam pewnosci, ze tak nie jest.

    --
    Przeglad prasy i literatury SF - wrzesien 2005 . http://tiny.pl/q87j
    Oliver Twist - Roman Polanski Piekny Nieudany .. http://tiny.pl/q22b

  • 4. Data: 2005-10-07 21:41:26
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > Chodzi o ich prywatny majatek? Czy przypadkiem wszystko nie jest
    > pozapisywane na zony, tesciow, kochanki? Tez sie nad tym zastanawiam. Bo
    > nie mam pewnosci, ze tak nie jest.

    Spółka z.o.oodpowiada tylko do wysokości majątku spółki.
    Udziałowcy mogą spać spokojnie ich prywatny majątek jest
    raczej nie do ruszenia.

  • 5. Data: 2005-10-07 21:51:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    ElComandante wrote:

    > Udziałowcy mogą spać spokojnie ich prywatny majątek jest
    > raczej nie do ruszenia.

    Udzialowcy owszem - ale zarzad spolki to jzu nie bardzo. W niektorych
    wypadkach ( aakurat taki tu zaistnial) moge ich scigac do bolu.
    Szczesliwie nasze prawo przewiduje, ze jak ktos jest ujem to mzona go
    scigac do skutku. Pytam tylko, czy ktos to z tu obecnych przerabial i
    jakie ma wrazenia, wspomnienia, uwagi, dobre rady...

  • 6. Data: 2005-10-07 22:14:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi o ich prywatny majatek? Czy przypadkiem wszystko nie jest
    > pozapisywane na zony, tesciow, kochanki? Tez sie nad tym
    zastanawiam. Bo
    > nie mam pewnosci, ze tak nie jest.

    I to właśnie stanowi zazwyczaj największy problem w tym wypadku.
    Pasowało by najpierw rozeznać ten aspekt. Bo samo uzyskanie tytułu
    wykonawczego na nich jest zasadniczo formalnością opartą na już
    istniejącym tytule przeciwko spółce oraz prawomocnym umorzeniu
    egzekucji przeciwko spółce.

  • 7. Data: 2005-10-07 22:14:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ElComandante" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Spółka z.o.odpowiada tylko do wysokości majątku spółki.
    > Udziałowcy mogą spać spokojnie ich prywatny majątek jest
    > raczej nie do ruszenia.

    Udziałowcy oczywiście. Ale zarząd już nie.

  • 8. Data: 2005-10-08 21:43:21
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wykonawczego na nich jest zasadniczo formalnością opartą na już
    > istniejącym tytule przeciwko spółce oraz prawomocnym umorzeniu

    Pytanie - czy jak teraz dostane od komornika zaswiadczenie o
    niewykonalnosci, to bede mogl sobie jak rozumiem wrzucic caly dlug "w
    koszta" (czy jakostam ksiegowa sie tym zajmie) i mimo wszystko bede ich
    (zarzad) mogl scigac?

    Nie chce/nie stac mnie na kolejne oplaty sadowe na kolejny proces, jesli
    tamta cala kwota bedzie wisiec (w koncu zaplacilem podatki VAT i
    dochodowy - i to niemale). Z drugiej strony nie mam zamiaru odpuscic,
    chocby dla zasady. Inaczej naciagactwo bedzie sie plenic...

    Wiem tez, ze moge zgłosić wniosek o zakazanie członkom zarządu
    prowadzenia
    działalności gospodarczej (bez opłat) - złożyć zawiadomienie o
    popełnieniu
    przestępstwa (bez opłat). Warto w to isc?

    Pozdr

    Appleseed - anime science-fiction .............. http://tiny.pl/hxsx
    ________________
    Gra o Tron Starcie królów Nawalnica Mieczy Stal i Snieg Krew i Zloto
    Goerge R.R. Martin - Piesn Lodu i Ognia ......... http://tiny.pl/8p3

  • 9. Data: 2005-10-09 18:50:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pytanie - czy jak teraz dostane od komornika zaświadczenie o
    > niewykonalności, to będę mógł sobie jak rozumiem wrzucić cały dług
    "w
    > koszta" (czy jakostam księgowa się tym zajmie) i mimo wszystko będę
    ich
    > (zarząd) mógł ścigać?

    O to już musisz na odpowiedniej grupie spytać, dodając do naszej
    ".podatki".

    > Nie chce/nie stać mnie na kolejne opłaty sadowe na kolejny proces,
    jeśli
    > tamta cala kwota będzie wisieć (w końcu zapłaciłem podatki VAT i
    > dochodowy - i to niemałe). Z drugiej strony nie mam zamiaru
    odpuścić,
    > choćby dla zasady. Inaczej naciagactwo będzie się plenić...

    Spróbuj, czy czasem nie przejdzie w Twoim sądzie wniosek o nadanie na
    ten posiadany przez Ciebie wyrok samej klauzuli wykonalności przeciwko
    członkom zarządu, dołączając do wniosku:
    - oryginalny tytuł;
    - wyciąg z KRS wskazujący członków zarządu;
    - postanowienie komornika o umorzeniu.
    To wówczas tylko 30 zł kosztuje, a słyszałem, że przechodzi coś
    takiego. Sam nie sprawdzałem.

    > Wiem tez, ze mogę zgłosić wniosek o zakazanie członkom zarządu
    > prowadzenia
    > działalności gospodarczej (bez opłat) - złożyć zawiadomienie o
    > popełnieniu
    > przestępstwa (bez opłat). Warto w to iść?

    Jak mają majątek, to warto.

  • 10. Data: 2005-10-10 06:25:26
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

> [...]
    > - wyciąg z KRS wskazujący członków zarządu;
    > - postanowienie komornika o umorzeniu.
    > To wówczas tylko 30 zł kosztuje, a słyszałem, że przechodzi coś

    Słyszałem tu , słyszałem tam... bzdury piszesz, nie ma takiej procedury.