  • 1. Data: 2005-10-07 07:51:02
    Temat: Uszkodzenie samochodu przez pracowników pobliskiej budowy
    Od: MariB <m...@w...pl>

    Witam wszystkich i proszę o wskazanie drogi wyjścia z patu.
    Sytuacja jest następująca.

    W zeszłym tygodniu wyjachałem na dwa dni w delegację. Zostawiłem
    samochód na parkingu przed budynkiem, tuż przy ogrodzeniu placu budowy.
    Budowany jest tam kolejny 8 piętrowy budynek, w związku z czym pracują
    tam dźwigi - przenoszą cegłę i zaprawę na poziom aktualnie budowanej
    kondygnacji. W dzień po powrocie jadąc autem zobaczyłem zabrudzenia na
    szybie. Początkowo myślałem, że są ta jakieś zabrudzenia organiczne,
    więc próbowałem usunąć je wycieraczkami. Efekt - porysane szyby. Okazało
    się, że szyba, maska i dach zachlapane są zaprawą betonową. Nie bardzo
    daje się to usunąć. Lakiernik twierdzi, że auto kwalifikuje się do
    malowania.

    W związku z zaistniałą sytuacją:
    1. Udałem się do kierownika budowy, który mnie spławił słowami: "A mnie
    kiedyś wybili szybę i co..."
    2. Zadzwoniłem do firmy, rozmawiałem z zastępcą prezesa. Rzucili okiem
    na auto. Początkowo rozmawialiśmy jak ludzie. Gdy poprosiłem, by
    przyznali się na piśmie do winy - odmówili.
    3. Rozmawiałem z likwidatorem w zakładzie ubezpieczeniowym. Stwierdził,
    że podstawą do wypłaty kasy (na auto nie ma wykupionego AC), może być
    jedynie przyznanie się do winy lub papiery z policji wskazującego firmę
    budowlaną jako sprawcę.
    4. Udałem się na policję. Ppzyjęli zgłoszenie, ale nie bardzo chcą się
    tym zająć. Usłyszałem, że skargę oczywiście zarejestrowali, ale to nie
    było działanie złośliwe i sugerują zakładać sprawę cywilną.

    Do dziś tyle. Czy dostaną jakieś rady, co robić dalej, by firma
    zapłaciła za powstałą szkodę?

    Pozdrawiam
    MariB

  • 2. Data: 2005-10-07 10:11:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MariB napisał(a):

    > Do dziś tyle. Czy dostaną jakieś rady, co robić dalej, by firma
    > zapłaciła za powstałą szkodę?

    Chyba tylko postraszyc sadem i jak nie zaplaca, to faktycznie zalozyc
    sprawe cywilna.

  • 3. Data: 2005-10-07 15:00:24
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Firma (budowa) jest z pewnoscią ubezpieczona od OC, więc niepotrzebnie korowody
    robią...
    Naciskaj policję, podstawą jest ustalenie sprawcy[ów], bez tego żadna sprawa cywilna
    nie pomoże.
    JaC