  • 1. Data: 2005-10-07 08:18:44
    Temat: Prawo jazdy
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Witam.
    Jestem tu pierwszy raz więz z góry przepraszam jeśli temat już był a ja nie
    zauważyłem w historii :-).
    Pytanie jest następujące: jak się przedstawia sprawa z ważnością prawa
    jazdy? Niby był jakiś termin wymiany, ale przecież na samym dokumencie
    napisane jest "ważne bezterminowo". Czy policja ma prawo ukarać kierowcę
    mandatem? W końcu nie stracił on uprawnień. Jedynie ktoś wymyślił wymianę
    samego papierka, o czym tak naprawdę kierowca nie musi wiedzieć...
    Dzięki za wszelkie informacje i pozdrawiam
    RJ

  • 2. Data: 2005-10-07 09:44:26
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert J. wrote:

    > samego papierka, o czym tak naprawdę kierowca nie musi wiedzieć...
    > Dzięki za wszelkie informacje i pozdrawiam

    niestety musi wiedziec, uprawnieni nie straciles jedynie mozes z
    poslugiwac sie niewaznym dokumentem za co grozi mandat w wysokosci 50pln

  • 3. Data: 2005-10-07 10:05:57
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > niestety musi wiedziec, uprawnieni nie straciles jedynie mozes z
    > poslugiwac sie niewaznym dokumentem za co grozi mandat w wysokosci 50pln

    Dzięki. I te 50 zł to wszystko co mogą zrobić?

  • 4. Data: 2005-10-07 10:17:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Robert J. napisał(a):
    > Dzięki. I te 50 zł to wszystko co mogą zrobić?
    No jescze jesli bedziesz mial pasazera z prawkiem (ktory bedzie do tego
    trzezwy) to policjanci kaza mu prowadzic. Jesli nie bedzie nikogo
    takiego, to Ci nie pozwola samochodu prowadzic - wrocisz na pieszo a
    samochod pewnie na lawete.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-10-07 10:35:31
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > nie pozwola samochodu prowadzic - wrocisz na pieszo a
    > samochod pewnie na lawete.

    No tu Cię chyba fantazja trochę poniosła :-). A niby dlaczego auto na
    lawetę???

  • 6. Data: 2005-10-07 11:08:57
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Robert J. napisał(a):
    > No tu Cię chyba fantazja trochę poniosła :-). A niby dlaczego auto na
    > lawetę???
    Bo jesli to bedzie gdzies na ruchliwej trasie, z dala od cywilizacji, to
    zostawisz samochod na dluzszy czas bez opieki?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-10-07 11:19:22
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    badzio wrote:

    > Bo jesli to bedzie gdzies na ruchliwej trasie, z dala od cywilizacji, to
    > zostawisz samochod na dluzszy czas bez opieki?

    na lawecie auto laduje tylko jesli ma niewazne badania techniczne lub
    (chyba) brak oc, a w takim wypadku to mysle ze nawet oprocz mandatu
    moglby pojechac dalej, ale to juz nalezalo by drogowki zapytac :)

  • 8. Data: 2005-10-07 11:21:27
    Od: ideogram <i...@h...pl>

    SzerszeN napisał(a):

    > na lawecie auto laduje tylko jesli ma niewazne badania techniczne lub
    > (chyba) brak oc, a w takim wypadku to mysle ze nawet oprocz mandatu
    > moglby pojechac dalej, ale to juz nalezalo by drogowki zapytac :)

    Nie, w przypadku braku oc zawiniłeś Ty, więc mandacik 5tys. zl.+ punkty
    karne.

  • 9. Data: 2005-10-07 11:54:39
    Od: Anakonda <a...@p...onet.pl>

    Fri, 7 Oct 2005 10:18:44 +0200, na pl.soc.prawo, Robert J. napisal(a):

> [...]
    > Pytanie jest następujące: jak się przedstawia sprawa z ważnością prawa
    > jazdy? Niby był jakiś termin wymiany, ale przecież na samym dokumencie
    przecież nikt ci nie zabiera uprawnień a jednynie nakazuje zmienić wszór
    druku - a jak nie wiadmomo o co chodzi to napewno o pieniądze
    Aakohoro

  • 10. Data: 2005-10-07 12:02:48
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    SzerszeN napisał(a):
    > na lawecie auto laduje tylko jesli ma niewazne badania techniczne lub
    > (chyba) brak oc, a w takim wypadku to mysle ze nawet oprocz mandatu
    > moglby pojechac dalej, ale to juz nalezalo by drogowki zapytac :)
    Samo pojedzie? Przypominam - mowie o sytuacji kiedy kierowca nie ma
    waznego prawa jazdy i nie ma pasazera ktory moglby prowadzic. Mimo to
    policja pozwolilaby kierowcy bez waznego prawka jechac dalej?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl