  • 21. Data: 2003-11-27 13:48:35
    Temat: Re: Odwolanie od wezwania do zaplaty PKP
    Od: "* RADIOSERVICE 39 *" <c...@p...gazeta.pl>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał
    > Owszem stałoby się, ale przy uzyciu funkcjonariuszy SOK i Policji.

    a na mocy jakiego prawa zmusilbys pasazera do laskawego poczekania
    na SOK wzglednie policje?
    a jesli pasazer nie mialby ochoty czekac, bo np. nie mialby na to
    czasu, to co? bezprawne zatrzymanie? moze jeszcze jakies uzycie
    sily?

    > W przypadku spowodowania opoznienia pociagu kosztowałoby to
    dodatkowo ponad
    > 300zł

    ale pociag zostalby zatrzymany przez kontrolera a nie przez pasazera
    ;P
    kontroler zaplaci wtedy 300PLN?

    > (abstrahuję od tego czy opłatę nałozono słusznie bo mnie tam nie
    bylo).

    na szkoleniu w zakresie uprawnien (faktycznych) chyba tez Cie nie
    bylo

    > Owszem, nie są tożsame. Tym niemniej pasazer ma obowiazek okazywac
    dokument
    > w sposob umozliwiajacy odczytanie wszystkich potrzebnych
    kontrolerowi danych
    > (tzn. nie wystarczy machniecie i schowanie z powrotem do
    kieszeni - "no
    > przeciez okazalem")

    a czy ta procedura jest gdzies dokladnie opisana?
    czy jest gdzies dokladna instrukcja "okazywania"?
    a ochrona danych osobowych?
    przeszkolenie w tym zakresie?

    > Jezeli ktos siedzi pode mna i trzyma w rece dowod obracajac mi w
    nim kartki
    > podczas gdy ja pisze wezwanie to dla mnie jest to oczywisty
    przyklad braku
    > elementarnej kultury i szacunku. To tak jakby mi mowil w twarz
    "zlodzieju
    > je***ny nic Ci do ręki nie dam".

    to jest wyraz dbalosci o swoje dokumenty oraz ochrona pewnych rzeczy
    znajdujacych sie tam przed ciekawoscia kontrolujacego, ktoremu _NIC_
    do tego
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2003-11-27 18:38:13
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    * RADIOSERVICE 39 * wrote:
    > mam wrazenie ze : "kontroler ma prawo zadania okazania dokumentu"
    > nie rowna sie : "pasazer ma obowiazek okazania",

    równa się...

    KG

  • 23. Data: 2003-11-28 08:52:15
    Od: "* RADIOSERVICE 39 *" <c...@p...gazeta.pl>

    "kam" <X...@X...onet.plX> napisał
    > równa się...

    w takim razie, dlaczego od razu nie napisano prosciej, ze pasazer ma
    obowiazek?
    jesli nie napisano, to chyba jednak sie nie rowna ...
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 24. Data: 2003-11-28 18:59:20
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    * RADIOSERVICE 39 * wrote:
    > w takim razie, dlaczego od razu nie napisano prosciej, ze pasazer ma
    > obowiazek?
    > jesli nie napisano, to chyba jednak sie nie rowna ...

    uprawnieniu odpowiada obowiązek, a że sankcji nie ma, to już inna sprawa

    KG