  • 11. Data: 2003-11-22 22:38:38
    Temat: Re: Odwolanie od wezwania do zaplaty PKP
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    news:bpoalf$33b$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bardzo zabawne.

    To wcale nie mialo byc zabawne. Dowodzi tego sytuacja opisana przez autora
    postu...

    > Policjant tez jest obcym człowiekiem

    Ale w odroznieniu od kontrolera ma pewne uprawnienia...

  • 12. Data: 2003-11-22 23:06:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > To wcale nie mialo byc zabawne. Dowodzi tego sytuacja opisana przez autora
    > postu...

    Zginęła mu ta legitymacja? Została zniszczona?

    > Ale w odroznieniu od kontrolera ma pewne uprawnienia...

    Proponuję lekturę Art. 33a "Prawa przewozowego". Kontroler rowniez ma
    uprawnienie do zadania okazania dokumentu, wglądu do niego i wynotowania
    danych osobowych (oczywiscie w przeciwienstwie do policjanta wylacznie na
    terenie objetym kontrolą).

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2003-11-22 23:51:56
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Zginęła mu ta legitymacja? Została zniszczona?

    Bez dyskusji zostal mu wypisany protokol. Nie staloby sie tak gdyby nie
    wreczyl mu legitymacji.

> [...]
    > danych osobowych (oczywiscie w przeciwienstwie do policjanta wylacznie na

    Znam ten artykul... Ale wedlug mnie okazanie, wglad do dokumentu i
    wynotowanie nie sa tozsame z wreczeniem go kontrolerowi... Myle sie?
    Mozna to zrobic jedynie przez grzecznosc. Ja sam osobiscie nigdy nie daje
    dokumentu "do reki" kontrolujacemu. I wcale nie czuje sie przez to "chamem"
    jak to okresliles.

  • 14. Data: 2003-11-23 00:04:41
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Bez dyskusji zostal mu wypisany protokol.

    Heh w tym fachu jest taka generalna zasada, ze formalnosci dopelnia sie
    szybko, sprawnie i bez zbednych dyskusji.

    > Nie staloby sie tak gdyby nie
    > wreczyl mu legitymacji.

    Owszem stałoby się, ale przy uzyciu funkcjonariuszy SOK i Policji. W
    przypadku spowodowania opoznienia pociagu kosztowałoby to dodatkowo ponad
    300zł
    (abstrahuję od tego czy opłatę nałozono słusznie bo mnie tam nie bylo).

    > Znam ten artykul... Ale wedlug mnie okazanie, wglad do dokumentu i
    > wynotowanie nie sa tozsame z wreczeniem go kontrolerowi...

    Owszem, nie są tożsame. Tym niemniej pasazer ma obowiazek okazywac dokument
    w sposob umozliwiajacy odczytanie wszystkich potrzebnych kontrolerowi danych
    (tzn. nie wystarczy machniecie i schowanie z powrotem do kieszeni - "no
    przeciez okazalem")

    > Mozna to zrobic jedynie przez grzecznosc. Ja sam osobiscie nigdy nie daje
    > dokumentu "do reki" kontrolujacemu. I wcale nie czuje sie przez to
    "chamem"
    > jak to okresliles.

    Jezeli ktos siedzi pode mna i trzyma w rece dowod obracajac mi w nim kartki
    podczas gdy ja pisze wezwanie to dla mnie jest to oczywisty przyklad braku
    elementarnej kultury i szacunku. To tak jakby mi mowil w twarz "zlodzieju
    je***ny nic Ci do ręki nie dam".
    Nie mowie tu o przypadkach rutynowych czynnosci kontrolnych kiedy np.
    sprawdzam czy legitymacja szkolna jest na odwrocie prolongowana - wowczas
    nawet nie chce jej brac do reki bo i po co. Chodzi mi konkretnie o sytuacje
    zwiazane z wypisywaniem wezwan do zaplaty.

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2003-11-23 00:18:31
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > 300zł
    > (abstrahuję od tego czy opłatę nałozono słusznie bo mnie tam nie bylo).

    Chodzilo mi raczej o to ze tzw miedzyczasie mogl kupic bilet. Bo o to
    autorowi chodzilo. O kupno biletu.

> [...]
    danych
    > (tzn. nie wystarczy machniecie i schowanie z powrotem do kieszeni - "no

    Oczywiscie ze nie. Tu sie zgadzam w pelni

> [...]
    > nawet nie chce jej brac do reki bo i po co. Chodzi mi konkretnie o
    sytuacje
    > zwiazane z wypisywaniem wezwan do zaplaty.

    Nie wim jak to wyglada od strony kontrolera. Widac mamy rozne zdania. Ale
    mysle ze troche odbiegamy od zasadniczej dyskusji.. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-11-23 11:30:00
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Chodzilo mi raczej o to ze tzw miedzyczasie mogl kupic bilet.

    Nawet od kontrolera ZW "Renoma".

    > Bo o to
    > autorowi chodzilo. O kupno biletu.

    A tego akurat nie wiemy...

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2003-11-23 19:09:41
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > A tego akurat nie wiemy...

    Cytat postu autora: "Wsiadlem na stacji Y do ostatniego wagonu pociagu
    pospiesznego i
    natychmiast udalem sie do pierwszego wagonu w celu nabycia biletu, badz
    dokonania doplaty do mojego miesiecznego na pociag osobowy. (Podobno nie ma
    juz doplat, ale to nie jest istotne w tej chwili). Po drodze zatrzymał mnie
    funkcjonariusz Z.W. "Renoma" w celu kontroli biletu. Okazalem mu bilet,
    ktory posiadam, czyli miesieczny na pociag osobowy i oswiadczylem, ze chce
    zrobic doplate, ewentualnie kupic bilet."

  • 18. Data: 2003-11-23 21:38:57
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > ktory posiadam, czyli miesieczny na pociag osobowy i oswiadczylem, ze chce
    > zrobic doplate, ewentualnie kupic bilet."

    No i ?
    Nie napisalem, ze nie wiemy co napisal autor, lecz ze nie wiemy jaki
    faktycznie byl przebieg zdarzen. Zakładając, ze słowa autora są prawdziwe
    kontroler postąpil nie w porzadku - powinien byl sprzedac bilet.

    pdr
    Olo

  • 19. Data: 2003-11-24 07:56:00
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > faktycznie byl przebieg zdarzen. Zakładając, ze słowa autora są prawdziwe
    > kontroler postąpil nie w porzadku - powinien byl sprzedac bilet.

    Sens odpowiadania na posty autorow na tej grupie ma wtedy, gdy zakladamy
    prawdziwosc slow autora. Gdybysmy zakladali ze slowa autora sa nieprawdziwe
    do kazdego postu moznaby dorobic wlasna teorie i wszyscy mogliby uwazac ze
    maja racje.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2003-11-27 13:40:00
    Od: "* RADIOSERVICE 39 *" <c...@p...gazeta.pl>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał
> [...]
    wynotowania
    > danych osobowych (oczywiscie w przeciwienstwie do policjanta

    Witam Grupowiczow
    mam watpliwosci wysnute z wlasnego przypadku
    czy "zadanie okazania dokumentu" jest rownoznaczne z dostaniem go do
    reki? cos mi sie nie wydaje ...mozna okazac dla spisania, ale nie
    wreczyc do posiadania, _mozna_
    czy jest gdzies napisane, ze pasazer _ma obowiazek_ wreczyc dokument
    kontrolerowi?
    mam wrazenie ze : "kontroler ma prawo zadania okazania dokumentu"
    nie rowna sie : "pasazer ma obowiazek okazania", a juz tym bardziej
    wreczyc do lapy
    Pozdrawiam,
    Krzysztof