  • 11. Data: 2005-01-15 15:13:55
    Temat: Re: Odwolanie od mandatu za wykroczenie drogowe
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Software Development" <s...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:csbblq$5if$1@julia.coi.pw.edu.pl...

    > Po pierwsze o ile znaki nie zabraniaja i o ile nie ma ciaglej linni masz
    > prawo zmieniac pasy ruchu do woli z zachowaniem ostroznosci i pod
    > warunkiem, ze takim manewrem nie wymusisz zmiany ruchu na innym uczestniku
    > (a na to uwazalem).

    Mowa była o skręcie a nie zmianie pasa.

    > Po drugie nawet gdyby akurat w tym przypadku mialby zastosowanie przepis
    > art. 22 to musialaby nastapic zmiana klasyfikacji mojego wykroczenia na
    > "Nieodpowiednie ustawienie pojazdu na jezdni przed skreceniem" za 150 zl i
    > 0 pkt., a nie 250 zl i 5 pkt!

    Nie ulega wątpliwości.

    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2005-01-15 15:35:04
    Od: "Software Development" <s...@u...gazeta.pl>

    > Mowa była o skręcie a nie zmianie pasa.

    Hehe, no w sumie jest to skrzyzowanie rondo. Widze, ze jestes z Poznania, a
    to stalo sie w Warszawie na rondzie ONZ, ktore akurat wczoraj bylo kilka
    razy pokazywane w telewizji :-) Jednakze nawet jezeli widziales to nie
    sadze, zebys zdarzyl zapamietac organizacje ruchu na nim ;-) Generalnie to
    ciezko powiedziec czy to skret, czy ruch okrezny na rondzie, czy zmiana pasa
    ruchu. Po prostu glowna ulica wpada na rondo bokiem, przechodzi przez rondo
    i idzie dalej prosto. Jest znak, ze jest to skrzyzowanie o ruchu okreznym,
    brak jest znaku okreslajacego dozwolony ruch na poszczegolnych pasach, poza
    pasami skrajnymi (tam wolno tylko skrecac, nie wolno jechac prosto), a moj
    manewr polegal na wejsciu w ruch okrezny z pasa ruchu drugiego w kolejnosci
    od lewej strony. Przyznaje, ze ciezko mi teraz powiedziec, czy to skret czy
    jazda na rondzie. Raczej to drugie. Ale w koncu nie kazdy musi umiec
    prawidlowo interpretowac przepisy, zwlaszcza w przypadkach bardziej
    zlozonych. Zwlaszcza, ze juz nie raz ogol interpretowal w jeden sposob, a SN
    orzekl w zupelnie odmienny.

    > Nie ulega wątpliwości.

    A nie znasz moze jakiegos sposobu aby jednak to odkrecic?? :-)

    Pzdr,
    michal

  • 13. Data: 2005-01-15 22:03:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Software Development" <s...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cs9duh$kqf$1@julia.coi.pw.edu.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie, dostalem ukarany mandatem za wykorczenie polegajace na
    > niezastosowaniu sie do znaku F10 i skrecenie na rondzie w lewo

    Jak skreciles na rondzie w lewo to oznacza ze pojechales pod prad samochodom
    jadacym zgodnie z przepisami w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
    Zastanów sie co piszesz.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt