  • 1. Data: 2002-05-17 13:21:37
    Temat: Odszkodowanie za potrącenie
    Od: "Marek \(MaPA\)" <m...@p...fm>

    Koleżankę dziś potrącił autobus MPK na przejściu dla pieszych.
    Ewidentna wina kierowcy stwierdzona przez policję - facet
    nagle wjechał na przejście uprzednio stojąc przed nim.
    Koleżanka wpadła po pas pod przód autobusu.
    Karetką zawieziono ją do szpitala ale na własną prośbę
    wyszła po otrząśnięciu się z szoku , nabawiła się paru sporych
    siniaków.
    Pytanie - jak domagać się odszkodowania ?
    Pewnie trzeba założyć sprawę z powództwa cywilnego ....
    Czy jest do wygrania taka sprawa o odszkodowanie, czego się
    domagać ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-05-18 06:07:10
    Temat: Re: Odszkodowanie za potrącenie
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Marek (MaPA)" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pewnie trzeba założyć sprawę z powództwa cywilnego ....
    > Czy jest do wygrania taka sprawa o odszkodowanie, czego się

    Najpierw dowiedz się jak policja zakończyła sprawę(i czy już
    zakończyła).Jeśli mandatem to wal do ubezpieczyciela MPK .To będzie
    płatnik.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-05-19 13:03:07
    Od: "Mateusz" <M...@p...onet.pl>

    > Najpierw dowiedz się jak policja zakończyła sprawę(i czy już
    > zakończyła).Jeśli mandatem to wal do ubezpieczyciela MPK .To będzie
    > płatnik.

    Troche to podobne do mojego wczesniejszego pytania.... Czyli odszkodowania
    nalezy sie domagac od ubezpieczyciela MPK, ale dopiero po zakonczeniu
    postepowania przeciw kierowcy o wykroczenie? Kto ustala kwote odszkodowania?
    I w jakiej formie domagac sie ubezpieczenia? Po prostu isc do nich i
    grzecznie powiedziec, ze bardzo bym chcial, zeby mi zaplacili? :-)
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
    mg

  • 4. Data: 2002-05-19 16:28:41
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <M...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > nalezy sie domagac od ubezpieczyciela MPK, ale dopiero po
    zakonczeniu
    > postepowania przeciw kierowcy o wykroczenie?

    Zgłosić się można wcześniej ale wypłata raczej po zakończeniu sprawy.

    Kto ustala kwote odszkodowania?

    Ubezpieczalnia.Możesz się nie zgodzić z wysokością odszkodowania i
    walczyć w sądzie.

    > I w jakiej formie domagac sie ubezpieczenia? Po prostu isc do nich i
    > grzecznie powiedziec, ze bardzo bym chcial, zeby mi zaplacili? :-)

    Wypełniasz formularz tak jak przy zgłoszeniu kolizji
    drogowej.Pracownik ubezpieczalni powie co należy dołączyć(swiadectwa
    lekarskie itp).

    Leszek

  • 5. Data: 2002-05-19 16:51:05
    Od: "Makak" <M...@p...onet.pl>