  • 11. Data: 2017-02-03 16:19:09
    Temat: Re: Odstapienie od umowy sprzedaży
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    news:58949669$0$15198$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 03-02-17 o 14:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pismo wysłane pocztą uważa się za wysłane w terminie, gdy wysłano go
    > przed jego upływem. To czy chcą sobie to przeczytać, odebrać itd. nie ma
    > żadnego znaczenia prawnego. To ich problem.
    Abstrahując od tej sytuacji. Co jesli ktos wyśle pusta kartkę? To tez będzie
    mial dowod? Dlatego jesli druga strona ma siedzibę w moim miescie, to ide
    tam i proszę o pokwitowanie na kopii pisma. W tej sprawie tak nie jest,
    byłoby za daleko specjalnie tam jechać.

    Pozdrawiam
    JA

  • 12. Data: 2017-02-03 17:56:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (DzU 1964 r., nr 16, poz. 93 )

    TYTUŁ IV Czynności prawne

    DZIAŁ I Przepisy ogólne

    Art. 61.

    § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy
    doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego
    oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub
    wcześniej.

    § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z
    chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby
    osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.

  • 13. Data: 2017-02-03 18:31:12
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości

> [...]
    > innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji
    > elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego

    Bardzo dziękuje.

    Pozdrawiam
    JA

  • 14. Data: 2017-02-03 19:00:48
    Od: "JA" <J...@J...pl>

> [...]
    > innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji
    > elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego

    Gdyby jeszcz istniały podobne przepisy regulujące sprawę zwrotu towaru w
    wyniku
    odstapienia od umowy.
    Konkretnie chodzi mi o to co będę mógł zrobić gdy sprzedawca odmówi
    przyjecia
    towaru (w terminie 14 dni od zgloszenia odstapienia od umowy). Obawiam sie
    bowiem
    takiej sytuacji, że nawet jesli sam odwiozę ten towar (może to być tańsze
    niz wysyłka),
    to przeciez nie będę mogł zostawic tego towaru w siedzibie firmy bez
    pokwitowania.
    Ma ktos jakiś pomysł?

    Pozdrawiam
    JA

  • 15. Data: 2017-02-03 21:45:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Właśnie mam taką sprawę przed sądem, dostałem nakaz, ale pozwany sprzedawca złożył
    sprzeciw, więc do obecnego półtora roku powództwa trzeba jeszcze z rok poczekać na
    wyrok.
    Spytać, czy nie Włochy ;-))

    -----

  • 16. Data: 2017-02-03 22:10:10
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    > Właśnie mam taką sprawę przed sądem, dostałem nakaz, ale pozwany
    > sprzedawca złożył sprzeciw,
    > więc do obecnego półtora roku powództwa trzeba jeszcze z rok poczekać na
    > wyrok.

    Jaki nakaz dostałeś?

    W mojej sytuacji jest to dobre, że nie zdążyłem jeszcze za ten towar
    zapłacić żadnej raty,
    a umowa kedytowa nie zostala jeszcze uruchomiona i nie zostanie uruchomiona
    (rozmawiałem z bankiem).

    > Spytać, czy nie Włochy ;-))
    Nie rozumiem.

    Pozdrawiam
    JA

  • 17. Data: 2017-02-03 23:04:29
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Włochy to taki kraj, gdzie na pieczątke czeka się jeszcze dłużej.

    -----

  • 18. Data: 2017-02-03 23:07:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nakaz zapłaty (przez sprzedawcę) w wyniku powództwa o zapłatę.
    Ale jeżeli Ty nie zapłaciłeś ceny (+ dostawa), to masz inny przypadek.

    -----

  • 19. Data: 2017-02-04 10:22:57
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    > Nakaz zapłaty (przez sprzedawcę) w wyniku powództwa o zapłatę.
    > Ale jeżeli Ty nie zapłaciłeś ceny (+ dostawa), to masz inny przypadek.

    Zatem w moim przypadku pozostaje
    potencjalny problem :
    co zrobić gdy sprzedawca odmówi
    przyjęcia towaru:
    W przypadku wysyłki towar wróci
    i do tego jeszcze będę musiał za to
    dodatkowo zapłacić.
    W przypadku gdybym zdecydował się
    odwieźć towar samemu, co z nim tam
    zrobić w razie nieprzyjęcia?

    Pozdrawiam
    JA

  • 20. Data: 2017-02-04 10:32:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ja się raczej zasatnawiam nad sytuacją jak udowodnić, że odesłany towar nie ma
    żadnych sladów używania, i że u sprzedawcy nie zostanie "stwierdzone komisyjnie przy
    pomocy młotka", że nabywca towar rzekomo zniszczył.
    Masz jakieś przesłanki ku temu, że Twój sprzedawca nie chce odebrać towaru, czy tak
    po prostu kraczesz?

    -----