  • 21. Data: 2017-02-04 10:44:09
    Temat: Re: Odstapienie od umowy sprzedaży
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    news:o7472j$74t$1@node1.news.atman.pl...

    > Ja się raczej zasatnawiam nad sytuacją jak udowodnić, że odesłany towar
    > nie ma żadnych sladów używania, i że u sprzedawcy nie zostanie
    > "stwierdzone komisyjnie przy pomocy młotka", że nabywca towar rzekomo
    > zniszczył.
    > Masz jakieś przesłanki ku temu, że Twój sprzedawca nie chce odebrać
    > towaru, czy tak po prostu kraczesz?

    Mam przesłanki, bo infomacja o próbie nieodebrania
    towaru przez tego sprzedawcę znalazłem w Internecie.
    Tam interweniował Rzecznik Konsumenta i skończyło
    się pozytywanie dla klienta, po jakims czasie. Nie wiem
    jednak czy sprzedawcę to czegoś nauczyło.
    W razie czego udam sie od razu do tego Rzecznika,
    ale prawdopodobnie nie da sie tego załatwic od ręki.

    Z tego też powodu wydaje mi sie, że zwrot osobisty
    byłby lepszy.

    Pozdrawiam
    JA

  • 22. Data: 2017-02-05 18:05:08
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    > Wolę wysyłać poleconym niż ZPO (szybciej dochodzi
    > jeśli adresat ma polecone doręczane do skrzynki,
    > a nie buja się 14 dni z odbiorem z awiza).
    > W razie czego sledzenie-przesylek-poczta-polska-pl.

    Jutro wyślę pismo, jako polecony z ZPO.
    Nigdy jeszcze przesyłki nie śledziłem.
    Czy przy wysyłaniu trzeba możliwość śledzenia specjalnie
    zamówić?
    Zajrzałem na stronę http://emonitoring.poczta-polska.pl/.
    Trzeba tam wpisać numer przesyłki. Czy to jest numer
    listu poleconego?
    Z jaką dokladnościa jest podawana trasa listu? Czy będzie
    podane gdzie i kiedy się znajdował?

    Kiedyś przy wysyłaniu listu poleconego na poczcie
    zaproponowano mi, za dodatkową opłatą, poinformowanie
    mnie SMSem o fakcie odbioru przesyłki przez adresata.
    Czy ta usługa nadal funkcjonuje?

    Pozdrawiam
    JA

  • 23. Data: 2017-02-05 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JA J...@J...pl ...

> [...]
    > zaproponowano mi, za dodatkową opłatą, poinformowanie
    > mnie SMSem o fakcie odbioru przesyłki przez adresata.

    a po co ZPO? Nie wystarczy zwykły polecony?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 24. Data: 2017-02-06 11:34:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-02-05 o 18:05, JA pisze:
    > Zajrzałem na stronę http://emonitoring.poczta-polska.pl/.
    > Trzeba tam wpisać numer przesyłki. Czy to jest numer
    > listu poleconego?

    Tak, włącznie z tymi cyferkami w nawiasie.

    > Z jaką dokladnościa jest podawana trasa listu? Czy będzie
    > podane gdzie i kiedy się znajdował?

    Z tym bywa różnie. Ostatnio jak wysyłałem to przez 3 dni (priorytet!)
    przesyłka "wisiała" na UP w miejscu nadania, dopiero potem zaczęły się
    pojawiać kolejne informacje (o UP docelowym, przygotowaniu, awizacji
    itp) ze wsteczną datą.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2017-02-07 06:42:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 11:34:55 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:
> [...]
    > przesyłka "wisiała" na UP w miejscu nadania, dopiero potem zaczęły się
    > pojawiać kolejne informacje (o UP docelowym, przygotowaniu, awizacji

    "...Dla listów poleconych, przesyłek firmowych poleconych oraz Paczek MINI
    wyświetlane są informacje o dniu nadania i doręczenia przesyłek, bez drogi ich
    przemieszczania..."