  • 31. Data: 2014-10-23 11:36:41
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy a potwierdzenie odbioru
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 23 października 2014 10:08:58 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A jaka to różnica?

    Bardzo duża.
    Klient najpierw długo ogląda, potem wybiera,
    potem może odłożyć i znowu wybrać i jak już się zdecyduje
    to dopiero wtedy płaci finalizując umowę.
    Ma prawo do reklamacji itd.

    Kontrahent nie zna finalnego produktu więc powinien zadbać
    o swój interes spisując swoje życzenia w umowie.

    To się nazywa dołożenie staranności przy zawieraniu umów.

    No właśnie ciekawi mnie podejście sędziów do umów ustnych
    na tego typu usługi.

    Natknąłem się na przypadek ustnej umowy miedzy rolnikami
    gdzie usługodawca jechał kombajnem a zleceniodawca szedł
    na piechtę i umówili się na dzień sianokosów.
    Ale tu akurat nie chodziło o tą treść umowy (dzień) bo robota
    została wykonana ale o cenę, której w tej ustnej umowie
    nie uzgodniono. Wygrał zleceniodawca bo inni rolnicy mieli
    inne niższe ceny.

    > Jeszcze wiele nauki przed Tobą.

    Na szczęście nie muszę jej doświadczać.
    Moje umowy muszą mieć charakter pisemny bo dotyczą praw autorskich.

    Ale oferuję usługi bez żadnej umowy, czyli typowe klienckie
    na zasadzie: płacisz - korzystasz, nie płacisz - nie korzystasz.

    Andrzej.

  • 32. Data: 2014-10-23 16:07:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 10:28:13 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik
    news napisał:

    > To już chyba było kilka razy na grupie: "urzędowa" ewidencja adresów
    > kontaktowych, do której możesz podać adres:
    > - pod którym będzie odbierana korespondencja
    > - dokąd można złosić pełnomocników ds. korespondencji
    A jak Kowalski poda ten adres do urzędowej ewidencji ale będzie twierdził że "pismo z
    sądu nie dotarło, żadnego awiza nie było itp."
    Co to zmienia w kwesti skutecznego dostarczenia?

  • 33. Data: 2014-10-23 16:24:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, Kris wrote:

    > A jak Kowalski poda ten adres do urzędowej ewidencji ale będzie twierdził że "pismo
    z sądu nie dotarło, żadnego awiza nie było itp."

    To zadziała "domniemanie dostarczenia", tak jak dziś.
    Można by jeszcze dorzucić pola na telefon i dwa e-maile :>

    > Co to zmienia w kwesti skutecznego dostarczenia?

    Służy do usunięcie *odwrotnego* zagrożenia - takiego, że zainteresowany
    nie wie, że przeciwko niemu toczy się postępowanie.
    Natomiast ewentualny "przymus odbioru" (cywilnoprawnego) oraz
    karalność podania błędnego/nieaktualnego adresu (również
    "cywilnie") musiałoby służyć ochronie drugiej strony.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2014-11-10 13:29:02
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    A dlaczego nie może?

    -----

  • 35. Data: 2014-11-10 13:32:31
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Najśmieszniejsze jest to, że nawet jeśli doręczyciel (Poczta Polska, PGP,
    InPost) zna Twój aktualny adres, to i tak nie wolno mu tam doręczyć
    korespondencji - musi ją zwrócić do nadawcy zwykle z adnotacją "nieodebrane
    w terminie".
    Generalnie prawo historycznie było napisane dla j... biednych przez
    bogatych, i tak się ciągnie wiek za wiekiem, potrzebna jest rewolucja.

    -----