    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 23 Oct 2014 02:36:41 -0700 (PDT)
    <Pine.WNT.4.64.1410212010540.4388@quad>
    <3...@g...com>
    <m27scs$4la$3@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <m2ad2p$s79$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Odstąpienie od umowy a potwierdzenie odbioru
    From: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 23 października 2014 10:08:58 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A jaka to różnica?

    Bardzo duża.
    Klient najpierw długo ogląda, potem wybiera,
    potem może odłożyć i znowu wybrać i jak już się zdecyduje
    to dopiero wtedy płaci finalizując umowę.
    Ma prawo do reklamacji itd.

    Kontrahent nie zna finalnego produktu więc powinien zadbać
    o swój interes spisując swoje życzenia w umowie.

    To się nazywa dołożenie staranności przy zawieraniu umów.

    No właśnie ciekawi mnie podejście sędziów do umów ustnych
    na tego typu usługi.

    Natknąłem się na przypadek ustnej umowy miedzy rolnikami
    gdzie usługodawca jechał kombajnem a zleceniodawca szedł
    na piechtę i umówili się na dzień sianokosów.
    Ale tu akurat nie chodziło o tą treść umowy (dzień) bo robota
    została wykonana ale o cenę, której w tej ustnej umowie
    nie uzgodniono. Wygrał zleceniodawca bo inni rolnicy mieli
    inne niższe ceny.

    > Jeszcze wiele nauki przed Tobą.

    Na szczęście nie muszę jej doświadczać.
    Moje umowy muszą mieć charakter pisemny bo dotyczą praw autorskich.

    Ale oferuję usługi bez żadnej umowy, czyli typowe klienckie
    na zasadzie: płacisz - korzystasz, nie płacisz - nie korzystasz.

    Andrzej.