  • 1. Data: 2014-10-09 15:43:53
    Temat: Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    Przeglądając tematy związane z ochroną danych osobowych, natrafiłem na
    taką wypowiedź Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych:

    > Mówiąc skrótowo: adres IP (tak jak i MAK adres) należy do grona
    > danych, które MOGĄ BYĆ danymi osobowymi, szczególnie wówczas, gdy są
    > w posiadaniu niektórych rodzajów podmiotów takich jak np. operatorzy
    > telekomunikacyjni i IAP (i tu jest w notatce błąd, bo tam jest ISP
    > zamiast IAP), lub jeśli dany przetwarzający może je uzupełnić o inne
    > dane (np. geolokacyjne).

    Źródło: http://prawo.vagla.pl/node/9269#comment-25289

    Skoro wg stanowiska GIODO, adres IP+geolokalizacja=dane osobowe, to czy
    Google (lub inne sieci reklamowe) wyświetlając internautom retargetowane
    reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz
    reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?

  • 2. Data: 2014-10-09 22:02:09
    Od: "Krogulec" <k...@m...ch>

    "Krzychu" <k...@w...pl.invalid> wrote in message
> [...]
    > reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz
    > reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?

    Nie - nielegalnie ale spróbuj im to udowodnić

  • 3. Data: 2014-10-10 00:33:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krogulec" <k...@m...ch> napisał w wiadomości

    .> reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz
    > Nie - nielegalnie ale spróbuj im to udowodnić

    Najpierw należałoby sie zastanowić, na ile w ogóle polskie prawo na
    zastosowanie do amerykańskiej firmy.

  • 4. Data: 2014-10-10 08:44:10
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > .> reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz
    >
    > Najpierw należałoby sie zastanowić, na ile w ogóle polskie prawo na

    UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
    firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-10-10 11:27:52
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-10-10 o 08:44, Danusia pisze:

    > UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
    > firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

    UE to potrafi rozne cuda robic.
    Ostatnio im sie wydaje, ze w powietrzu magiczna unijna bariera i CO2 z
    Chin do UE nie doleci i jesli obnizymy emisje to bedziemy mieli czyste
    powietrze :)

    A w temacie, to tak teoretycznie zapytam, jesli mam np. strone na
    serwerach w USA, i na tej stronie mozna za dolara kupic porade wrozbity
    Jamesa (niech to bedzie odpowiednik wrozbity Macieja albo Zefira :)...
    To czy ta sprzedaz wrozby, platna elektronicznie musi byc zgodna z
    regulacjami WSZYSTKICH krajow, z ktorych osoby wchodza na moja super
    strone bo przeciez udostepniam usluge na terenie tego kraju przez internet.

    A jesli w jakims kraju sprzedaz wrozb jest karana smiercia to co wtedy?
    Dostane zaoczny wyrok?

    --
    jarek

  • 6. Data: 2014-10-10 11:53:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2014 11:27, Jarek Pudelko pisze:

    > UE to potrafi rozne cuda robic.
    > Ostatnio im sie wydaje, ze w powietrzu magiczna unijna bariera i CO2 z
    > Chin do UE nie doleci i jesli obnizymy emisje to bedziemy mieli czyste
    > powietrze :)

    To co, uważasz że powinniśmy podnosić emisje, żeby nasze wypychały ich
    emisje?

    Poza tym tu nie chodzi o czystość powietrza tylko o zmiany klimatyczne.

    [ciach]

    > A jesli w jakims kraju sprzedaz wrozb jest karana smiercia to co wtedy?
    > Dostane zaoczny wyrok?

    Salman Rushdie dostał...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 7. Data: 2014-10-10 15:11:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 10 Oct 2014 11:53:24 +0200
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Poza tym tu nie chodzi o czystość powietrza tylko o zmiany
    > klimatyczne.

    Zmiany klimatyczne to mocna kwestia dyskusyjna, szczególnie ich
    spowodowanie przemysłem. Ale dobrowolne zakłądanie sobie kagańca jest
    przyczynkiem końca tak zwanej zachodniej cywilizacji. Chińczycy nawet
    nie będa musieli nas podpbijac, oni nas po prostu kupią. ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 8. Data: 2014-10-10 22:00:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Oct 2014, szerszen wrote:

    > Zmiany klimatyczne to mocna kwestia dyskusyjna, szczególnie ich
    > spowodowanie przemysłem.

    Nie wiem czemu, ale dawno nie było flejma na ten temat na .pregierz ;)

    > Ale dobrowolne zakłądanie sobie kagańca jest
    > przyczynkiem końca tak zwanej zachodniej cywilizacji. Chińczycy nawet
    > nie będa musieli nas podpbijac, oni nas po prostu kupią. ;)

    Jakoś tak.
    Bo to ta kategoria przypadków, w której "gorszy wygrywa".
    Tak jak z pieniądzem.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-10-13 09:17:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Danusia napisa?(a):

    [...]

    > UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
    > firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

    Nie w zakresie ochrony danych osobowych. Vide:
    http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/1500/j/pl/

    j.

    ps. Ma być: "-- " czyli myślnik, myślnik i spacja a nie trzy myślniki :)

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 10. Data: 2014-10-13 09:32:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 10 Oct 2014 22:00:01 +0200

    > Bo to ta kategoria przypadków, w której "gorszy wygrywa".
    > Tak jak z pieniądzem.

    Gorszy czy nie to kwestia punktu widzenia. Bogatszy. Sami, w sensie tak
    zwana zachodnia cywilizacja, sobie takie podwórko zbudowała, więc teraz
    będzie musiałą się z nim zmierzyć. ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen