  • 1. Data: 2014-10-14 13:37:05
    Temat: Pytanie o znaczenie zarządzenia.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Czytam sobie akta pewnej sprawy i znalazł sie tam zapis którego nie
    rozumiem:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie VI Wydział Cywilny w składzie:
    Referendarz sądowy Pani Sędzia
    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w elektronicznym postępowaniu upominawczym
    sprawy z powództwa
    POWÓD
    przeciwko
    POZWANY
    z a r z ą d z a
    akta przedstawić po wpłynięciu zwrotnego potwierdzenia odbioru korespondencji
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---
    O co chodzi z tym przedstawieniem akt? Jedyne przedstawienie jakie
    znalazłem było przed sądem odwoławczym. Czy to znaczy, że teraz ten
    pozew trafi do naziemnego sądu?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/

  • 2. Data: 2014-10-14 23:44:02
    Temat: Re: Pytanie o znaczenie zarządzenia.
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-14 13:37, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > O co chodzi z tym przedstawieniem akt? Jedyne przedstawienie jakie
    > znalazłem było przed sądem odwoławczym. Czy to znaczy, że teraz ten

    Zarządzenie dla sekretariatu o ponownym przedłożeniu akt sędziemu po
    wpłynięciu potwierdzenia odbioru.
    Naprawdę takie to skomplikowane?

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2014-10-15 06:52:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-14 23:44, Sonn pisze:

    > Zarządzenie dla sekretariatu o ponownym przedłożeniu akt sędziemu po
    > wpłynięciu potwierdzenia odbioru.
    > Naprawdę takie to skomplikowane?

    Uważasz, że e-sądzie akta przedkłada sędziemu sekretariat???

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-10-15 09:41:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-15 06:52, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Uważasz, że e-sądzie akta przedkłada sędziemu sekretariat???

    Nie, no skąd, tam robią to krasnoludki.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-10-15 15:12:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-15 09:41, RadoslawF pisze:

    > Nie, no skąd, tam robią to krasnoludki.

    Może i tak, w końcu niektórzy wierzą, że mleko kiśnie od krasnoludków, a
    nie bakterii...

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-10-15 20:22:47
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-15 06:52, Liwiusz pisze:
> [...]
    >>> przeciwko

    > Uważasz, że e-sądzie akta przedkłada sędziemu sekretariat???

    E-sąd zapewne polega na składaniu pozwów i dokumentów w drodze
    elektronicznej. Reszta odbywa się w tradycyjny sposób. Jak sobie
    wyobrażasz akta sprawy skoro przepisy nie przewidują ich elektronicznej
    formy. Jako archiwum poczty elektronicznej?

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2014-10-15 20:30:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-15 20:22, Sonn pisze:

> [...]
    > wyobrażasz akta sprawy skoro przepisy nie przewidują ich elektronicznej
    > formy. Jako archiwum poczty elektronicznej?

    Jako zapis na komputerze. Chyba nie wyobrażasz sobie, że jest tam
    sekretariat(y) drukujące, przechowujące, i operujące na milionie
    papierowych spraw rocznie?

    A "dokumentów" (jak to nazwałeś) do e-sądu się nie składa.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-10-15 20:54:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Oct 2014 20:30:02 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Chyba nie wyobrażasz sobie, że jest tam
    > sekretariat(y) drukujące, przechowujące, i operujące na milionie
    > papierowych spraw rocznie?

    Nie zdziwiłbym się, gdyby tak faktycznie było. Czy obowiazkiem
    sędziego jest umiejętność posługiwania się komputerem?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-10-15 21:51:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-15 20:54, Marek pisze:

    > Nie zdziwiłbym się, gdyby tak faktycznie było. Czy obowiazkiem sędziego
    > jest umiejętność posługiwania się komputerem?

    Obecnie już raczej jest, nie znam sądów działających w stylu "maszyna do
    pisania". A już oczekiwanie, że w e-sądzie będą sędziowie nie umiejący
    obsłużyć komputera jest paradne :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-10-15 23:06:39
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-15 21:51, Liwiusz pisze:

    > Obecnie już raczej jest, nie znam sądów działających w stylu "maszyna do
    > A już oczekiwanie, że w e-sądzie będą sędziowie nie umiejący
    > obsłużyć komputera jest paradne :)

    A ja wcale bym się nie zdziwił

    --
    Sonn