  • 1. Data: 2014-10-08 00:18:44
    Temat: Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W związku z kolejnym, przypadkowo obejrzanym odcinkiem drogówki,
    zajrzałem do PORD w celu odnalezienia aktualnej definicji
    manewru OMIJANIA, i pokątnie również wyprzedzania.

    Sytuacja, która mnie skłoniła ku temu jest taka, że jakiś koleś
    wg policjantów ominął pojazd, który zatrzymał się by przepuścić
    pieszego na przejściu.

    "Problem" w tym, że koleś "omijał" pojazd nie będący względem
    niego bezpośrednio "obok". Pacjent zatrzymał się "dla pieszego"
    na skrajnie lewym pasie, a ten co omijał, jechał skrajnie lewym
    pasem ...

    Definicja z PORD: "omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok
    nieporuszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody" ...

    Czy jeśli zachować się tak jak wspomniałem, ale na drodze z 5
    pasami do jazdy o tym samym kierunku i zwrocie względem pojazdu
    będącego po "przeciwległej stronie brzegu", to każdorazowo można
    nam przypisać omijanie pojazdu ?

    Parafrazując: do jakiej odległości odległość mierzy się pojęciem
    "obok" ? :D

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2014-10-08 09:21:11
    Temat: Re: Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)
    Od: adam <a...@w...pl>

    (...)
    Chyba nigdzie nie ma precyzyjnie ile to może być metrów. A koleś o
    którym piszesz naruszył przepisy i nie ma co szukać usprawiedliwienia.
    Pieszy wchodzi na pasy - ruch się zatrzymuje.

    Mnie z kolei intryguje zakaz wyprzedzania B-25 na 3-pasmowej arterii.
    Jak go zastosować gdy płyną trzy potoki pojazdów, każdy pas swoim
    trybem. Taki znak widziałem w Łodzi na 14stce na wiadukcie nad torami.

  • 3. Data: 2014-10-08 10:03:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 09:21, adam wrote:

    > Mnie z kolei intryguje zakaz wyprzedzania B-25 na 3-pasmowej arterii.
    > Jak go zastosować gdy płyną trzy potoki pojazdów, każdy pas swoim
    > trybem. Taki znak widziałem w Łodzi na 14stce na wiadukcie nad torami.

    Tak samo jak przed przejściem dla pieszych... nie wyprzedzać. A po co
    tam stoi to nie wiem. Może żeby się dało zmienić kończący się pas - nie
    znam miejsca.

    Shrek.

  • 4. Data: 2014-10-08 18:42:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Chyba nigdzie nie ma precyzyjnie ile to może być metrów. A koleś o którym
    > piszesz naruszył przepisy i nie ma co szukać usprawiedliwienia. Pieszy

    Przepis?
    Albo skończ farmazolić.