  • 21. Data: 2014-10-21 02:12:55
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy a potwierdzenie odbioru
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.10.2014 o 11:45, Kris pisze:
    > Kowalski stwierdzi że nie wiąże go żadna umowa więc druga strona będzie zmuszona
    udowodnić że zawarli taką umowę.

    Operator telekomunikacyjny weryfikuje gościa w czasie rozmowy. Jak coś
    rozmowę nagraną ma mieć.

  • 22. Data: 2014-10-21 09:58:43
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 10:56:44 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Sugerujesz zakazać zawierania umów w formie ustnej? Jak chcesz, to
    > zamawiaj sobie pizzę przez pocztę pisemnie, ale pozwól, że ja będę
    > zawierał umowy tak jak mi będzie wygodnie.

    Tak. W przypadku wykonywania usług ewentualnemu kontrahentowi.

    Ustnie to można się umawiać z panienką lub właśnie zamawiać pizzę.

    Przecież aby coś komuś gdzieś wykonać taką nawet prostą sieć komputerową
    to trzeba zobaczyć czy to aby czasami nie jest jakiś bunkier
    poniemiecki gdzie ściana z betonu ma 2 metry.

    Ty się lepiej wypowiedz w temacie telefonicznego/ustnego wypowiedzenia
    telefonicznie/ustnie zawartej umowy dotyczącej podmiotów gospodarczych.
    Dla mnie takie zawieranie umów to totalna pomyłka.

    Andrzej.

  • 23. Data: 2014-10-21 10:02:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-21 09:58, n...@t...net.pl pisze:

    > Tak. W przypadku wykonywania usług ewentualnemu kontrahentowi.
    >
    > Ustnie to można się umawiać z panienką lub właśnie zamawiać pizzę.

    No nie można, bo pizza to kontrahent itp.

    > Przecież aby coś komuś gdzieś wykonać taką nawet prostą sieć komputerową
    > to trzeba zobaczyć czy to aby czasami nie jest jakiś bunkier
    > poniemiecki gdzie ściana z betonu ma 2 metry.

    No i co? Na piśmie trzeba patrzeć, czy co? Nie rozumiem problemu i
    dlaczego chcesz komuś życie utrudniać?

    > Ty się lepiej wypowiedz w temacie telefonicznego/ustnego wypowiedzenia
    > telefonicznie/ustnie zawartej umowy dotyczącej podmiotów gospodarczych.
    > Dla mnie takie zawieranie umów to totalna pomyłka.

    To ich nie zawieraj, w czym problem?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2014-10-21 20:16:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2014, n...@t...net.pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Tak. W przypadku wykonywania usług ewentualnemu kontrahentowi.
    >
    > Ustnie to można się umawiać z panienką lub właśnie zamawiać pizzę.

    Ale, khem, tego, oba wymienione przypadki to właśnie USŁUGA...

    > Przecież aby coś komuś gdzieś wykonać taką nawet prostą sieć komputerową

    ...albo pizzę.
    Nie dziw się, że wkurzasz Liwiusza pomysłem żeby "umowy na usługi
    musiały być zawierane pisemnie".

    > Ty się lepiej wypowiedz w temacie telefonicznego/ustnego wypowiedzenia
    > telefonicznie/ustnie zawartej umowy dotyczącej podmiotów gospodarczych.

    Ba, ja się wypowiedziałem ogólnie :>, uważam brak wymogu "powiązania"
    pełnomocnictwa do zawarcia takiej umowy z pełnomocnictwem do
    przyjęcia jej wypowiedzenia (to nie jest identyczne z wypowiedzeniem
    umowy!) za "niedoróbkę" (prawną).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-10-22 11:10:16
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 21 października 2014 20:16:48 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > [...]
    >

    > Ale, khem, tego, oba wymienione przypadki to w�a�nie US�UGA...

    > ...albo pizzďż˝.
    >
    > Nie dziw si�, �e wkurzasz Liwiusza pomys�em �eby "umowy na us�ugi
    >
    > musia�y by� zawierane pisemnie".

    > Ba, ja si� wypowiedzia�em og�lnie :>, uwa�am brak wymogu "powi�zania"
    >
    > pe�nomocnictwa do zawarcia takiej umowy z pe�nomocnictwem do
    >
    > przyj�cia jej wypowiedzenia (to nie jest identyczne z wypowiedzeniem
    >
    > umowy!) za "niedor�bk�" (prawn�).
    >

    > pzdr, Gotfryd

    Ja raczej mówię o umowach między podmiotami gospodarczymi
    a nie innymi (kontrahent to nie klient lub panienka).

    Nigdy nie zawarłbym żadnej umowy ustnie w sytuacji gdzie
    wypełnienie umowy wymaga osobistego wybrania się do miejsca
    wykonania usługi.

    Mogę zawrzeć/wypowiedzieć umowę emailem np. w sprawie dostaw
    usług drogą internetową. Mogę zawrzeć/wypowiedzieć umowę
    telefonicznie w sprawie usług dostarczanych telefonicznie.
    Ale jak obie powyższe wymagają wykonania jakichś instalacji
    w siedzibie mojej firmy to już wymagałbym formy pisemnej
    bo to uważam za profesjonalne.

    Andrzej.

  • 26. Data: 2014-10-22 11:11:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 11:10, n...@t...net.pl pisze:

    > Ja raczej mówię o umowach między podmiotami gospodarczymi
    > a nie innymi (kontrahent to nie klient lub panienka).

    Chcesz podpisywać umowę pisemną na zakupy w Makro? Po co?

    > Nigdy nie zawarłbym żadnej umowy ustnie w sytuacji gdzie
    > wypełnienie umowy wymaga osobistego wybrania się do miejsca
    > wykonania usługi.

    To nie zawieraj. Czy ktoś ci każe?

> [...]
    > Ale jak obie powyższe wymagają wykonania jakichś instalacji
    > w siedzibie mojej firmy to już wymagałbym formy pisemnej

    A ja chcę inaczej. I co z tego wynika?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-10-23 09:49:30
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 22 października 2014 11:11:57 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Chcesz podpisywać umowę pisemną na zakupy w Makro? Po co?

    W Makro jestem klientem nie kontrahentem.

    Ciekawe, bo nie wiem jakie jest orzecznictwo sądów
    w sprawach gdzie jakiś głupi trep nazywający się byzznezzmennem
    uznaje, że zawarł ustnie umowę na wykonanie sieci komputerowej.

    Andrzej.

  • 28. Data: 2014-10-23 10:08:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-23 09:49, n...@t...net.pl pisze:

    > W Makro jestem klientem nie kontrahentem.

    A jaka to różnica?

    > Ciekawe, bo nie wiem jakie jest orzecznictwo sądów
    > w sprawach gdzie jakiś głupi trep nazywający się byzznezzmennem
    > uznaje, że zawarł ustnie umowę na wykonanie sieci komputerowej.

    Jeszcze wiele nauki przed Tobą.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2014-10-23 11:08:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, Liwiusz wrote:

    > Jeszcze wiele nauki przed Tobą.

    Na początek chyba lektura art.6 KC?
    Usłużnie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8323
    0,20140123,art-1-7-przepisy-wstepne.html
    ;)

    Dodam, że z rozmów z całkiem rzeczowymi rzemieślnikami różnej maści
    wychodzi, że już niejeden się na tym przejechał - a z opisów w prasie
    wynika, że całkiem często przy klientach prawnikach :> bazujących
    właśnie "to pokaż pan dowód, bo ja mam kwitek na 5000, a nie
    na 9000, to co pan dorobił to były poprawki w zakresie umowy,
    nie pamiętam abym obiecywał że dopłacę" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-10-23 11:17:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2014, n...@t...net.pl wrote:

    > Ja raczej mówię o umowach między podmiotami gospodarczymi
    > a nie innymi (kontrahent to nie klient

    Dość oryginalny pogląd.
    Chyba mylisz pojęcie "klient" z pojęciem "konsument".

    pzdr, Gotfryd