  • 11. Data: 2013-07-03 08:26:53
    Temat: Re: Odrzucenie spadku w imieniu małoletniego.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-03 08:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo nie trzeba latać po sądach rodzinnych w celu odrzucenia spadku.

    Widzę, że nie wiesz, że spadkobierca nie odpowiada za długi tylko z
    majątku otrzymanego w masie spadkowej, ale odpowiada za długi *do
    wysokości* otrzymanego majątku. Nie trzeba zatem licytować gospodarstwa,
    można zająć pensję, albo inne nieruchomości spadkobiercy.

    > A ty znowu masz problem z czytaniem...
    >
    > Przeczytaj sobie, co jest w tytule wątku.
    >
    > Czego nie rozumiesz w zwrocie "odrzucenie spadku"?

    Radzisz, aby spadku nie odrzucać. To nie jest profesjonalna porada, i
    powinieneś się cieszyć, że za taką grafomanię na usenecie nie ponosisz
    żadnej odpowiedzialności.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-07-03 08:27:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-03 08:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Moment! Kontekst wątku jest taki: albo fatygujemy się do sądu i
    > odrzucamy, albo zdajemy się na ustawowe "z dobrodziejstwem inwentarza".
    >
    > W czym wg ciebie jest gorsze finansowo odrzucenie spadku (tego
    > gospodarstwa) od zlicytowania go przez komornika?
    >
    > W tym drugim przypadku zawsze istnieje szansa, że parę złotych zostanie.

    Błędnie zakładasz, że licytowane będzie mogło być tylko gospodarstwo.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-07-03 08:30:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-03 08:23, Andrzej Lawa pisze:
    > W tym drugim przypadku zawsze istnieje szansa, że parę złotych zostanie.

    Skoro bliższa rodzina spadek odrzuciła, to na bank długi są większe.
    Warto choćby spojrzeć do hipoteki jakie są wpisane na niej obciążenia.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-07-03 08:38:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2013 08:30, Liwiusz pisze:

    > Skoro bliższa rodzina spadek odrzuciła, to na bank długi są większe.
    > Warto choćby spojrzeć do hipoteki jakie są wpisane na niej obciążenia.

    Zero lub zero z mikroskopijną szansą na nieco więcej niż zero... Co
    lepsze? ;)

  • 15. Data: 2013-07-03 08:39:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2013 08:27, Liwiusz pisze:

    > Błędnie zakładasz, że licytowane będzie mogło być tylko gospodarstwo.

    To twoja konfabulacja, a nie moje założenie.

    Ja się opieram na tekście inicjatora wątku.

    Ty - na głosach w twojej głowie...

  • 16. Data: 2013-07-03 08:47:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2013 08:26, Liwiusz pisze:

> [...]
    > wysokości* otrzymanego majątku. Nie trzeba zatem licytować gospodarstwa,
    > można zająć pensję, albo inne nieruchomości spadkobiercy.

    Widzę, że nie dość że nie umiesz czytać, to jeszcze słuchasz
    tajemniczych głosów w swojej głowie...

    [ciach]

    > Radzisz, aby spadku nie odrzucać. To nie jest profesjonalna porada, i
    > powinieneś się cieszyć, że za taką grafomanię na usenecie nie ponosisz
    > żadnej odpowiedzialności.

    Na razie nic nie "radzę", durniu, tylko polemizuję z teorią, że "spadek
    dla nieletniego z ustawowym dobrodziejstwem inwentarza przy długach to
    straszny kłopot DLA RODZICÓW NIELETNIEGO".

    Masz nieletniego. Który niczego nie posiada - żadnych nieruchomości,
    żadnych pensji.

    Oprzytomniej wreszcie! Przeczytaj chociażby tytuł wątku - masz
    nieletniego, który (normalnie) nie ma nic poza (cudzym) dachem nad
    głową. Jaką pensję zajmiesz np. 8-latkowi??

    Zwracam uwagę, że głównym zmartwieniem inicjatora wątku było "czy się da
    łatwo odrzucić" oraz "a jak się nie da, to kto pokryje koszta
    inwentaryzacji".

    Jasne że sprawa jest nieco inna, jak małoletni ma już prawie 18 lat i
    szykuje mu się intratna posadka (hehehe), ale w przypadku np. niemowlaka...

  • 17. Data: 2013-07-03 09:04:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-03 08:47, Andrzej Lawa pisze:
    > Oprzytomniej wreszcie! Przeczytaj chociażby tytuł wątku - masz
    > nieletniego, który (normalnie) nie ma nic poza (cudzym) dachem nad
    > głową. Jaką pensję zajmiesz np. 8-latkowi??

    1. Nie wiesz, czy nie ma.

    2. Wejdzie w dorosłe życie z długami.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-07-03 09:24:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2013 09:04, Liwiusz pisze:

    > 1. Nie wiesz, czy nie ma.

    Tak, 8-latek ma pensję... Oraz żonę i dwa samochody. Może w "simsach".
    Ale to nie podlega egzekucji ;)

    > 2. Wejdzie w dorosłe życie z długami.

    Przedawnionymi. I majątkiem o wartości nie mniejszej niż te długi.

    I to zakładając, że w międzyczasie nie uda się wreszcie ta licytacja.

  • 19. Data: 2013-07-03 09:28:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-03 09:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak, 8-latek ma pensję... Oraz żonę i dwa samochody. Może w "simsach".
    > Ale to nie podlega egzekucji ;)

    A to, że ma gospodarstwo cię nie dziwi? To przyjmij do wiadomości, że
    tak samo może mieć aktualnie, albo może mieć w przyszłości, inny
    majątek. Jak również może mieć dochody z tego gospodarstwa.

    > Przedawnionymi. I majątkiem o wartości nie mniejszej niż te długi.
    >
    > I to zakładając, że w międzyczasie nie uda się wreszcie ta licytacja.

    Doczytaj co zrobić, aby nie dopuścić do przedawnienia.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2013-07-03 09:45:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2013 09:28, Liwiusz pisze:

    > A to, że ma gospodarstwo cię nie dziwi? To przyjmij do wiadomości, że
    > tak samo może mieć aktualnie, albo może mieć w przyszłości, inny
    > majątek.

    Co, kolejny spadek? ;)

    > Jak również może mieć dochody z tego gospodarstwa.

    Z tego, co go nie będzie miał, jak się uda odrzucić spadek?

    Zaczynasz gonić w piętkę ;)

    > Doczytaj co zrobić, aby nie dopuścić do przedawnienia.

    No, jedno słowo przeczytałeś. Kontynuuj czytanie.