  • 1. Data: 2012-06-07 08:59:56
    Temat: Odpowiedzialność administratora za wpisy na forum..
    Od: "Jar" <a...@g...pl>

    Witam
    Mam pewien problem. Prowadze działalność literacką(twórczość artystyczna) od
    dobrych paru lat. Mam same pozytywne opinie, ale na pewnym forum które
    prowadzi konkurencja, zaczeły się pojawiać negatywne wpisy na temat moich
    produktów i mojej osoby - firmy. To wszystko to oszczerstwa ( art 212 kk ).
    Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Forum jest założone na jednym z portali.
    Więc jest tak, jakby było 2 administratorów, głowny i ten od konkretnego
    forum. Z tym od forum nie da się normalnie rozmawiać. Pisałem do głównego o
    całej sytuacji, ale wątku nie usunął i wkleił mi regulamin forum że nie jest
    odpowiedzialny za wpisy. ( choć wiedział o naruszeniu dóbr osobistych )

    Co w takiej sytuacji zrobić i czy mogę żądać odszkodowania za poniesione
    straty, jesli tak to od kogo ??

    Dziękuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2012-06-07 09:13:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jar wrote:
> [...]
    > odpowiedzialny za wpisy. ( choć wiedział o naruszeniu dóbr osobistych )
    >
    > Co w takiej sytuacji zrobić i czy mogę żądać odszkodowania za poniesione

    same wpisy to kodeks karny ale w stosunku do osob ktore to napisaly.W
    wyborczej leci artykul jak to zolnierze z afganistanu poluja na
    komentarze o nich. To sobie poczytaj.
    zglaszasz zawiadominei w prkuraturze. na 99.9% dostaniesz, ze nie
    wykryli sprawcow.

    odszkdoowanie od admina to sprawa cywilna, czyli idziesz do sadu cywilnego.

    jeszcze jedna sprawa to to ze admin o wpisach wiedzial i nie usnal. z
    tego tez cos tam moze dostac. tez prokuratura.

    najlepiej to wez prawnika neich ci to wszystko razem zrobi.

  • 3. Data: 2012-06-07 13:52:19
    Od: Adam Potrykus <a...@n...spam.please.pl>

    On 06/07/2012 09:13 AM, witek wrote:

> [...]
    > tego tez cos tam moze dostac. tez prokuratura.
    >
    > najlepiej to wez prawnika neich ci to wszystko razem zrobi.

    A niby skąd admin serwera / forum ma wiedzieć czy to oszczerstwa czy nie
    ? Tego typu oceną zajmuje się sąd, gdy zbierze fakty, a nie admin na
    podstawie maila.

    --
    Adam Potrykus

  • 4. Data: 2012-06-07 14:15:15
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-07 13:52, Adam Potrykus pisze:

    > A niby skąd admin serwera / forum ma wiedzieć czy to oszczerstwa czy nie
    > ? Tego typu oceną zajmuje się sąd, gdy zbierze fakty, a nie admin na
    > podstawie maila.

    Z uzasadnienia pewnego wyroku:

    Nie jest zatem obowiązany (administrator forum - przyp.) do kontroli
    treści wypowiedzi umieszczanych przez internautów na forum dyskusyjnym.
    Zgodnie z art. 14 ust. 1 ust. o usł. elektr., jego odpowiedzialność za
    bezprawne naruszenie cudzych dóbr osobistych (zarówno osób trzecich jak
    i usługobiorców) ma miejsce tylko wtedy, gdy wie o bezprawnym
    charakterze danych zamieszczonych przez usługodawcę lub związanej z nimi
    działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub
    uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych, nie
    uniemożliwi niezwłocznie dostępu do nich. Innymi słowy, usługodawca
    świadczący usługę polegającą na udostępnieniu możliwości bezpłatnego
    korzystania z Internetu oraz zamieszczania wpisów na uruchomionym przez
    siebie portalu dyskusyjnym, odpowiada za naruszenie tą drogą cudzych
    dóbr osobistych tylko wtedy, gdy wiedział, że wpis narusza takie dobro i
    mimo to nie uniemożliwił niezwłocznie dostępu do wpisu, a więc nie
    usunął go niezwłocznie.

    Myślę, że istnieje więcej dróg przekazania 'wiarygodnej wiadomości' niż
    e-mail czy wyrok sądu. Administrator na własne ryzyko podejmie
    odpowiednią decyzję.

    --
    spp

  • 5. Data: 2012-06-07 16:21:20
    Od: "Jar" <a...@g...pl>

    A jak administrator napisał że nie odpowiada za wpisy bo ma swój regulamin
    na stronie np właściciel serwisu nie ponosi odpowiedzialności za : i tutaj
    sa wyszczególnione
    To ma to moc prawną? Czy ma usunąć na podstawie mojego zgłoszenia ( dowody
    na to że jest to oczernianie itp mu wysłałem )

  • 6. Data: 2012-06-07 18:40:47
    Od: to <t...@i...pl>

    begin spp

    > Myślę, że istnieje więcej dróg przekazania 'wiarygodnej wiadomości' niż
    > e-mail czy wyrok sądu.

    A ja myślę, że "wiarygodna wiadomość" to musi być coś, co nie pozostawia
    większych wątpliwości, więc...

    > Administrator na własne ryzyko podejmie
    > odpowiednią decyzję.

    ...ciężko tutaj mówić o podejmowaniu decyzji. Jeśli np. ktoś napisze o
    Tobie, że zostałeś skazany za przestępstwo, a Ty wyślesz administratorowi
    zaświadczenie o niekaralności to będzie to "wiarygodna wiadomość", ale
    coś mi się wydaje, że w omawianym przypadku chodzi o kwestie mniej lub
    bardziej subiektywne.

  • 7. Data: 2012-06-07 18:41:33
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jar

    > Czy ma usun?ae na podstawie mojego zg?oszenia ( dowody na to ?e jest to
    > oczernianie itp mu wys?a?em )

    A co to za "oczernianie" i jakie "dowody" mu wysłałeś?

  • 8. Data: 2012-06-07 19:23:39
    Temat: Re: Odpowiedzialno?a administratora za wpisy na forum..
    Od: "Jar" <a...@g...pl>

    > A co to za "oczernianie" i jakie "dowody" mu wysłałeś?

    Ze jestem np oszustem, naciągaczem itd
    Wysłałem mu linki do wiarygodnych serwisów gdzie piszą o mnie i o
    produktach. Dowody że jest to moja konkurencja - jacys ludzie pisali na jego
    forum że mój produkt jest bardzo dobry i go polecaja, po jakimś czasie
    zostały posty edytowane przez administratora na wpisy negatywne ( ze produkt
    do dupy, ze jestem naciagaczem itd ). Oczywiście już wiedziałem że tak robi
    to śledziłem jego forum i jak ktoś napisał pozytywną opinie robiłem screena.
    Wiec chyba jest do jakiś dowód ze coś jest nie tak.

  • 9. Data: 2012-06-07 19:37:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jar wrote:
> [...]
    > na stronie np właściciel serwisu nie ponosi odpowiedzialności za : i tutaj

    regulamin niestety nie jest w stanie zmienic ustawy, ktora mu tą
    odpowiedzialnosc narzuca.

    Czy ma usunąć na podstawie mojego zgłoszenia ( dowody
    > na to że jest to oczernianie itp mu wysłałem )

    ma usunac.

  • 10. Data: 2012-06-07 22:37:51
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-07 18:40, to pisze:

> [...]
    > zaświadczenie o niekaralności to będzie to "wiarygodna wiadomość", ale
    > coś mi się wydaje, że w omawianym przypadku chodzi o kwestie mniej lub

    I dlatego napisałem że te dowody ocenia i decyzję podejmuje
    administrator. Jeżeli autor postu otwierającego wątek przedstawi mu
    swoje argumenty to administrator musi sprawę przemyśleć - uznać że są
    wiarygodne i usunąć wpisy lub uznać że dla niego nie są wiarygodne
    pozostawiając wszytko bez zmian. Nie pozbawia to jednak prawa do
    późniejszego wystąpienia przeciw administratorowi przed sądem i poddanie
    ocenie sądu wiarygodności przedstawionych mu argumentów. Jeżeli sąd uzna
    że były one na tyle poważne iż wpisy należało usunąć to droga do
    skazania jest niedaleka.

    --
    spp