  • 1. Data: 2003-01-25 17:10:18
    Temat: psychiczne znęcanie się ?
    Od: "Grzesiek" <j...@i...pl>

    czy dokucznie komus i przezywanie go jeste psychicznym znęcaniem się ? jesli
    tak jakie mogą byc tego konsekwencje ?

  • 2. Data: 2003-01-25 17:53:16
    Temat: Odp: psychiczne znęcanie się ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grzesiek <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0ugaf$1gc1$...@f...acn.pl...
    > czy dokucznie komus i przezywanie go jeste psychicznym znęcaniem się ?
    jesli
    > tak jakie mogą byc tego konsekwencje ?

    tu pokusiłabym sie na art.155 i 156 k.k

    ale znawcy karnego mogliby się wypowiedzieć...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-25 20:18:25
    Temat: Re: psychiczne znęcanie się ?
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    On Sat, 25 Jan 2003 18:10:18 +0100, Grzesiek wrote:

    > czy dokucznie komus i przezywanie go jeste psychicznym znęcaniem się ? jesli
    > tak jakie mogą byc tego konsekwencje ?

    Przede wszystkim takie zachowanie może wypełniać ustawowe znamiona czynu
    określonego w art. 107 kodeksu wykroczeń

    "Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w
    inny sposób złośliwie niepokoi,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze
    nagany"

    Jeżeli natomiast chodzi o "przezywanie", to możliwe byłoby także
    zrealizowanie znamion zniewagi-art. 216 kk

    "§ 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej
    nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej
    dotarła,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
    § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku. (...)
    § 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego."

    Pod warunkiem, że to "przezywanie" przyjmie taki charakter.

    Jubei

  • 4. Data: 2003-01-25 23:16:21
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > jesli
    >
    > tu pokusiłabym sie na art.155 i 156 k.k

    ???
    Litości, przecież nikt nie umarł... A i tak trudno by było coś wykazać
    taki związek przyczynowy.
    Jeśli już mowa o karnym to najwyżej zniewaga (art.216), ścigana z
    oskarżenia prywatnego, ale to zależy jakie to były słowa. Albo ochrona
    dóbr osobistych na podstawie kodeksu cywilnego.

    KG

  • 5. Data: 2003-01-25 23:28:44
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > tu pokusiłabym sie na art.155 i 156 k.k
    >
    > ale znawcy karnego mogliby się wypowiedzieć...

    Nie trzeba być znawcą prawa karnego,
    aby wiedzieć, że przezwiska nie powodują
    śmieci człowieka lub ciężkiego uszkodzenia
    ciała. Sądzę, że Sandra ma jakieś pirackie
    wydanie kk ;-)

    Jeśli są to typowe wyzwiska - można brać
    pod uwagę art. 216 kk.

    W niektórych przypadkach, bardziej drastycznych
    i przy okeślonym związku między sprawcą
    i pokrzywdzonm można rozważyć art. 207 kk.

  • 6. Data: 2003-01-25 23:59:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0v7la$ouk$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > aby wiedzieć, że przezwiska nie powodują
    > śmieci człowieka lub ciężkiego uszkodzenia
    > ciała. Sądzę, że Sandra ma jakieś pirackie

    wcale nie :-) tylko tak sobie pomyslałam ,ze doprowadzajac człowieka do
    rostroju mozna go doprowadzic ,ze targnie sie na zycie ...dlatego
    poprosilam o znajacych lepiej Karny:P

    > Jeśli są to typowe wyzwiska - można brać
    > pod uwagę art. 216 kk.
    >
    > W niektórych przypadkach, bardziej drastycznych
    > i przy okeślonym związku między sprawcą
    > i pokrzywdzonm można rozważyć art. 207 kk.

    przyznam sie ,ze koło tego 207 krązyłam
    ale dlaczego nie mogłoby byc to co podałam
    dlaczego nie ? a jak wpadnie w szok dostanie rostroju i wyskoczy przez okno
    np.?
    albo sobie coś zrobi będąc w szoku mam na mysli w nerwach sobie cos
    uszkodzi?
    myslisz ,że pod wpływem szalu ,rostroju psychicznego nie mozna nic sobie
    zrobić?

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-26 00:16:38
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Litości, przecież nikt nie umarł... A i tak trudno by było coś wykazać
    > taki związek przyczynowy.
    > Jeśli już mowa o karnym to najwyżej zniewaga (art.216),

    tak? a jak ta osoba jest faktycznie np. chora i to bardzo ?

    może być litości ale np. faktycznie ktos chory ? może sobie coś zrobić ?

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-26 16:52:27
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > czy dokucznie komus i przezywanie go jeste psychicznym znęcaniem się ?
    jesli
    > tak jakie mogą byc tego konsekwencje ?

    zacznijmy od tego - czy to jest jednorazowy "wybryk" czy stan, ktory trwa
    iles czasu. w przypadku jednorazowosci - mozna dopatrywac sie tu znamion
    czynu okreslonego np. w art 216kk, natomiast w przypadku trwania takiego
    stanu przez pewien okres czasu - jak najbardziej tak jak powiedzial Marcys -
    mozemy miec do czynienia z przestepstwem okreslonym w art. 207 kk:

    Art. 207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą
    lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku
    zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na
    jej stan psychiczny lub fizyczny, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    ssj5

  • 9. Data: 2003-01-26 23:12:01
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > tak? a jak ta osoba jest faktycznie np. chora i to bardzo ?

    A co to ma do rzeczy?

    > może być litości ale np. faktycznie ktos chory ? może sobie coś zrobić ?

    No to spróbuj jeszcze wykazać, że to coś jest w zasadzie normalnym
    następstwem dokuczania i przezywania. A potem postaraj się jeszcze
    przypisać dokuczającemu winę... A jeszcze umyślną...

    KG

  • 10. Data: 2003-01-26 23:14:17
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > jej stan psychiczny lub fizyczny, podlega karze pozbawienia wolności od 3

    Dla Sandry dodam jeszcze § 3 tego artykułu.