  • 1. Data: 2002-08-04 09:34:07
    Temat: pomoc studentom/absolwentom - ZUS - pilne
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > o ile mi wiadomo, to ulga w postaci umorzenia skladki zus na rok
    skierowana
    > jest do wszystkich absolwentow zakladajacych wlasna dzialalnosc
    gospodarcza,
    > nie tylko tych, ze szkol wyzszych. no chyba, ze sie myle?

    To fragment postu z pl.praca.dyskusje. Czy ktos moze mi udzielic odpowiedzi
    czy tak jest rzeczywiscie?? Jestem na II roku studiow inzynierskich, za
    poltora roku bronie prace. 1 lipca zalozylam dzialanosc gospodarcza. Czy
    takie ulgi obejmuja rowniez mnie?? Czy takie ulgi w ogole istnieja?? Moze
    ktos podac podstawe prawna??

    Kania

  • 2. Data: 2002-08-04 09:36:21
    Temat: Odp: pomoc studentom/absolwentom - ZUS - pilne
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kania <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aiisik$7ll$...@n...onet.pl...
> [...]
    > takie ulgi obejmuja rowniez mnie?? Czy takie ulgi w ogole istnieja?? Moze

    Przepraszam... napierw wyslalam, pozniej przeczytalam podobny watek kilka
    postow nizej...

    Ale mam pytanie, czy te ulgi przysluguja rowniez studentom??

    Kania

  • 3. Data: 2002-08-04 10:15:49
    Temat: Re: pomoc studentom/absolwentom - ZUS - pilne
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2002 11:34:07 +0200, "Kania"
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >takie ulgi obejmuja rowniez mnie?? Czy takie ulgi w ogole istnieja?? Moze

    Art. 1 p. 1 ustawy "[stosuje się do osób będącymi] absolwentami,
    którzy uczęszczali w systemie dziennym do ponadpodstawowych oraz
    ponadgimnazjalnych szkół publicznych lub niepulicznych o uprawnieniach
    szkoły publicznej albo szkoły wyższej".

    Art. 3 ustawy o zmianie ustawy "Zwolnienie (...) nie dotyczy
    absolwentów, którzy podjęli działalność gospodarczą przed dniem
    wejścia w życie ustawy [4 sierpnia 2002]".

    A więc "ulga" nie dotyczy tylko absolwentów szkół wyższych oraz nie
    obejmuje to Ciebie (DG założona przed wejściem w życie ustawy).

    Linki do poszczególnych ustaw znajdziesz na stronie:
    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=852

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org