  • 31. Data: 2003-11-21 17:46:41
    Temat: Re: oem od innej strony
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    y...@p...onet.pl news:bpl3ee$r1b$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Chyba sobie czlowieku zartujesz . I teraz ludzie to czytaja i potem
    > sie nie daj boze do tego ustosunkuja i beda mieli problemy.

    Jezeli troche mysla, to sprawdza z kim rozmawiaja, lub np znajda strone
    www.raf256.com/arnold - i sami w kontekscie zawartych tam cytatow z google
    ocenia czy grupowicz jest wiarygodny.

    Ale masz racje, naprawde kazdy (_szczegolnie_ kto ma tak dziwne poglady)
    powinien informowac w poscie ze nie jest prawnikiem ani nie ma z tym wiele
    wspolnego.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 32. Data: 2003-11-21 17:46:41
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

  • 34. Data: 2003-11-21 18:46:37
    Temat: Odp: oem od innej strony
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bplajc$mfu$...@n...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zle rozumiesz:-) art183 paragraf 1 KC i dalsze:-)
    >
    > HaNkA
    >
    > witam nie to że jestem złosliwy
    ale to mi nic nie mówi
    art183 p1
    w ten sposób możemy omówić wielkosć trzeciej harmonicznej
    w odchylaniu pionowym, też nic z tego nie bedzie.
    nie można wprost po ludzku powiedzieć o co chodzi?
    jeżeli uraziłem to przepraszam nie to było moim celem.
    chodzi o to że gwara zawodowa z reguły jest niezrozumiała dla osób z poza
    branży.

  • 33. Data: 2003-11-21 18:46:37
    Od: "tch" <t...@w...pl>

  • 35. Data: 2003-11-21 19:19:16
    Temat: Re: Odp: oem od innej strony
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    > witam nie to że jestem złosliwy
    > ale to mi nic nie mówi

    Mówisz poważnie? Art. 183 paragraf 1 KC oznacza artykuł 183
    paragraf 1 Kodeksu Cywilnego (czyli Ustawy z dnia 23 kwietnia
    1964r. regulującej stosunki cywilno-prawne pomiędzy osobami
    fizycznymi i osobami prawnymi). Treść samego Kodeksu Cywilnego
    możesz znaleźć choćby w serwisie http://isip.sejm.gov.pl
    (jest tam tekst jednolity). Artykuł 183 i dalsze regulują
    sprawę rzeczy znalezionych, dlatego powinieneś się
    z nimi zapoznać.

    > nie można wprost po ludzku powiedzieć o co chodzi?

    I cytować ileś tam paragrafów? Po co, skoro każdy może
    sprawdzić w KC, co się kryje pod podanymi paragrafami?

    > chodzi o to że gwara zawodowa z reguły jest niezrozumiała
    > dla osób z poza branży.

    Jeśli takie proste wskazanie odpowiednich przepisów jest
    dla Ciebie niezrozumiałe, to powinieneś szybko to nadrobić.
    Co zrobisz, jak przez nieznajomość przepisów wejdziesz
    w zatarg z prawem? Nawet nie będziesz wiedział, na jakiej
    podstawie dostałeś mandat, czy możesz się odwoływać,
    czy możesz domagać się odszkodowania, czy musisz płacić,
    czy sąsiad może Ci wejść do mieszkania i masę innych rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 36. Data: 2003-11-22 07:24:25
    Od: "Marcin S." <m...@t...net>

    > Marcin S. rzecze:
    >
    > Większych bzdur już dawno nie czytałem!
    >
    > Arek
    >
    > --
    > http://www.hipnoza.info

    hmm... wiesz po kilkukrotnym przeczytaniu mojego posta faktycznie ciezko
    jest zlapac tok myslenia o co mi chodzilo. wiec moze sprobuje wyjasnic (moze
    zalapiesz):
    1. OEM - rozprowadza się przewaznie z nowymi kompami (czyli jezeli kupiles z
    kompem to tylko z nim mozesz uzytkowac taki soft.
    2 - (nie wiem jak jest teraz ale to co napisze mialo zastosowanie jeszcze
    pol roku temu) OEM (mowa o Windowsie ofkoz) mozna zakupic (bylo ?)rowniez
    bez potrzeby kupna calego kompa ale w takim wypadku powinno to nastapic
    rownoczesnie z zakupem jakiegokolwiek urzadzenia NIEPERYFERYJNEGO z
    jednostki centralnej (flop, ram, karta graficzna) i tu jeszcze dopisze ze w
    pewnym momencie zrobil sie dym o to bo wczesniej mozna bylo zakupic rowniez
    z myszka taki soft. Otoz te pol roku temu tez mozna tak bylo zrobic.
    Microsoft sam opublikowal na swojej stronie dot. OEM takie rozwiazanie.

    Z ta faktura to mialem na mysli ze legalnosci posiadania licencji na soft
    nie potwierdza jeszcze posiadanie oryginalnego krazka CD. Jak wspomnialem
    sam nosnik mozna nabyc bez problemu. Aby to udowodnic nalezy posiadac papier
    (fakture) zakupu w/w softu z kompem albo z wlasnie NIEPERYFERYJNYM
    urzadzeniem jednostki centralnej (lub z nieszczesna myszka).
    Wiec samo znalezienie nosnika z softem na lawce, jeszcze niczego nie
    rozwiazuje.

    Ok, mysle ze juz kumasz o co mi chodzilo ?
    Jezeli nie to przepraszam, widocznie zbyt wiele wymagam od Twojego intelektu

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 37. Data: 2003-11-22 08:18:27
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Marcin S." <m...@t...net> wrote in message

    Ale żeś wsadził kij w mrowisko.
    Teraz dopiero się zacznie.

  • 38. Data: 2003-11-22 09:03:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bplofk$g1c$2@zeus.man.szczecin.pl...

    >Artykuł 183 i dalsze regulują
    > sprawę rzeczy znalezionych, dlatego powinieneś się
    > z nimi zapoznać.

    Ale jest za leniwy.Ale za to chętny do zabrania głosu;)

    Pozdr
    Leszek

  • 39. Data: 2003-11-22 09:05:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ooo. Widzę że tchórzliwy głupol jeszcze tu poszczekuje.

    Leszek

  • 40. Data: 2003-11-22 09:07:25
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bpkh0v$mlf$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:

    > w jakim sensie?
    > Masz na myśli treść licencji oem?
    > jest jaka jest, wiąże software z hardwarem.
    > Zawsze możesz kupić wersję full
    > i komputer bez windowsa (ale muszę przyznać, że z tym coraz gorzej).

    Nie, nie, w sensie zupelnie innym - niekonczacych sie wielowatkowych
    dyskusji z ktorych nic, a przynajmniej niewiele nowego wynika. Dyskusje nt
    OEM wybuchaja tu srednio kilka razy w roku.

    --
    Marcin