    From: "Marcin S." <m...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oem od innej strony
    Date: Sat, 22 Nov 2003 08:24:25 +0100

    news:bpkj9e$cgd$1@news.onet.pl...
    > Marcin S. rzecze:
    >
    > Większych bzdur już dawno nie czytałem!
    >
    > Arek
    >
    > --
    > http://www.hipnoza.info

    hmm... wiesz po kilkukrotnym przeczytaniu mojego posta faktycznie ciezko
    jest zlapac tok myslenia o co mi chodzilo. wiec moze sprobuje wyjasnic (moze
    zalapiesz):
    1. OEM - rozprowadza się przewaznie z nowymi kompami (czyli jezeli kupiles z
    kompem to tylko z nim mozesz uzytkowac taki soft.
    2 - (nie wiem jak jest teraz ale to co napisze mialo zastosowanie jeszcze
    pol roku temu) OEM (mowa o Windowsie ofkoz) mozna zakupic (bylo ?)rowniez
    bez potrzeby kupna calego kompa ale w takim wypadku powinno to nastapic
    rownoczesnie z zakupem jakiegokolwiek urzadzenia NIEPERYFERYJNEGO z
    jednostki centralnej (flop, ram, karta graficzna) i tu jeszcze dopisze ze w
    pewnym momencie zrobil sie dym o to bo wczesniej mozna bylo zakupic rowniez
    z myszka taki soft. Otoz te pol roku temu tez mozna tak bylo zrobic.
    Microsoft sam opublikowal na swojej stronie dot. OEM takie rozwiazanie.

    Z ta faktura to mialem na mysli ze legalnosci posiadania licencji na soft
    nie potwierdza jeszcze posiadanie oryginalnego krazka CD. Jak wspomnialem
    sam nosnik mozna nabyc bez problemu. Aby to udowodnic nalezy posiadac papier
    (fakture) zakupu w/w softu z kompem albo z wlasnie NIEPERYFERYJNYM
    urzadzeniem jednostki centralnej (lub z nieszczesna myszka).
    Wiec samo znalezienie nosnika z softem na lawce, jeszcze niczego nie
    rozwiazuje.

    Ok, mysle ze juz kumasz o co mi chodzilo ?
    Jezeli nie to przepraszam, widocznie zbyt wiele wymagam od Twojego intelektu

    Pozdrawiam

    Marcin