  • 1. Data: 2003-08-04 06:06:17
    Temat: Re: obowiazek alimentacyjny dziecka
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <3...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bgktu9$5rr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam
    > czy ktos mi pomoze w takiej kwestii:
    >
    > czy istnieje obowiazek alimentacyjny dziecka wobec swojego rodzica ?
    > jesli tak to w jakich przypadkach ?

    Istnieje taki obowiazek. Opisane jest w :

    Dz.U.1964.9.59 (U) Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    Tytuł II. POKREWIEŃSTWO
    DZIAŁ III Obowiązek alimentacyjny.

    tresc Ustawy przeslalem Tobie na priv'a. beny76 - b...@w...pl

  • 2. Data: 2003-08-04 06:18:55
    Temat: obowiazek alimentacyjny dziecka
    Od: "Mariusz" <3...@p...fm>

    witam
    czy ktos mi pomoze w takiej kwestii:

    czy istnieje obowiazek alimentacyjny dziecka wobec swojego rodzica ?
    jesli tak to w jakich przypadkach ?

    czy jesli ojciec nigdzie nie pracuje, nie jest ubezpieczony, nie ma prawa do
    zasilku
    a do tego ma zasadzone alimenty na rzecz innych dzieci (obecnie jest
    rozwodnikiem) moze sie uwiesic w jakis sposobna swoim pracujacym dziecku ?
    czy np. jesli ulegnie jakiemus wypadkowi / zachoruje czy w takich wypadkach
    pracujace dziecko moze byc obciazone kosztami leczenia, czy czegokolwiek?

    bardzo prosze o wasza pomoc

    pozdrawiam

    Mariusz

  • 3. Data: 2003-08-04 08:36:13
    Temat: Odp: obowiazek alimentacyjny dziecka
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Mariusz <3...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bgktu9$5rr$...@n...news.tpi.pl...
    > witam
    > czy ktos mi pomoze w takiej kwestii:
    >
    > czy istnieje obowiazek alimentacyjny dziecka wobec swojego rodzica ?

    tak

    > jesli tak to w jakich przypadkach ?

    w przypadku niedostatku art.87 k.r.o

> [...]
    > a do tego ma zasadzone alimenty na rzecz innych dzieci (obecnie jest
    > rozwodnikiem) moze sie uwiesic w jakis sposobna swoim pracujacym dziecku
    ?

    co to znaczy uwiesic sie? podam przykład... dwóch braci pozwanych o
    alimenty na rzecz rodzica obowiazek alimentacyjny obciąża z reguły w równych
    czesciach jeżeli jednak jeden z nich nie może ,nie ma możliwości dostarczyć
    srodków utrzymania z powodu trudności art.132 k.r.o obowiazek alimentacyjny
    obciąży w calości drugiego syna przed wnukami i innymi krewnymi ...

    > czy np. jesli ulegnie jakiemus wypadkowi / zachoruje czy w takich
    wypadkach
    > pracujace dziecko moze byc obciazone kosztami leczenia, czy czegokolwiek?

    powiem tak "nie" ale to do konca tak nie jest ponieważ prawdopodobnie takim
    osobnikiem zajmie sie opieka społeczna a ta z kolei pokieruje odpowiednio
    sprawą by uzyskac alimenty na rzecz takiej osoby chyba ,że osoba ta nie
    zgodzi sie na występowanie do sądu , do takiego wystąpienia nie można
    zmusić...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-08-04 08:43:22
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    wypadkach
    > pracujace dziecko moze byc obciazone kosztami leczenia, czy czegokolwiek?

    z tego co slyszalem to moze, tzn moze wniesc sprawe o to aby dziecko pomoglo
    mu w utrzymaniu, nie wiem jakie sa warunki itd, ale slyszalem o takich
    wypadkach, zdje sie ze nawet w jakims programie w tv byla taka sprawa,
    jedyny sposob to pozbawic go sadownie praw rodzicielskich, jesli masz z nim
    na pienku i obawiasz sie ze moze wywinac ci taki numer

  • 5. Data: 2003-08-04 08:43:49
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik SzerszeN <s...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:K0pXa.93156$2...@n...chello.at...
    > mu w utrzymaniu, nie wiem jakie sa warunki itd, ale slyszalem o takich
    > wypadkach, zdje sie ze nawet w jakims programie w tv byla taka sprawa,
    > jedyny sposob to pozbawic go sadownie praw rodzicielskich,

    pozbawienie nie wyklucza obowiązku alimentacji

    Sandra

  • 6. Data: 2003-08-04 16:05:48
    Od: "Mariusz" <3...@p...fm>

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi i wskazanie odopowiednich przepisow
    prawnych.

    Mariusz

  • 7. Data: 2003-08-06 06:24:56
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości
    > pozbawienie nie wyklucza obowiązku alimentacji

    a jest jakis sposob aby jednak uniemozliwic mu prawo do ubiegania sie
    alimentow?

    jak facen np od 10 roku zycia dziecka nie interesuje sie nim nie daje
    pieniedzy, alimenty przychodza z funduszu, a on na starosc zarzyczy sobie
    alimentow?

  • 8. Data: 2003-08-06 13:06:56
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik SzerszeN <s...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Ya1Ya.122264$2...@n...chello.at...

    > Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a jest jakis sposob aby jednak uniemozliwic mu prawo do ubiegania sie
    > alimentow?

    pozbawienie i przysposobienie przez innego mężczyzne ale tu znowu w stosunku
    do drugiego powstanie obowiazek alimentacyjny w przyszłości ...samo
    pozbawienie nie daje nic jedynie ogranicza osobiste kontakty nic poza tym

    > jak facen np od 10 roku zycia dziecka nie interesuje sie nim nie daje
    > pieniedzy, alimenty przychodza z funduszu, a on na starosc zarzyczy sobie
    > alimentow?

    fundusz sie upomina o swoje ...nie ma nic darmo

    Sandra

  • 9. Data: 2003-08-06 14:53:59
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > fundusz sie upomina o swoje ...nie ma nic darmo

    fundusz to sie moze upominac, jak gosciu nie ma zarobkow to nic mu nie
    zrobia, poza tym fundusz sie upomina o pelna zasadzona stawke pluc odsetki
    itp, a dziecko dostaje przewaznie jakis nedzny procent zasadzonej stawki,
    ale coz to juz inna para kaloszy

    szkoda ze takiego szmaciaza nie mozna pozawic prawa do alimentow, cale
    szczescie ze zadko ktory/a wie ze jest taka mozliwosc