  • 1. Data: 2003-08-04 07:16:39
    Temat: Uwolnienie czynszow
    Od: "burt30" <b...@p...onet.pl>

    Mieszkam w tzw. mieszkaniu lokatorskim kwaterunkowym z czynszem regulowanym. Wg
    ostatnich przepisów - od 1 stycznia 2005 - czynsze regulowane mają zostać
    zniesione i zrównane z wolnorynkowymi. Byłby to oczywiście szok finansowy!
    Słyszałem, że w komisjach rządowych trwa praca na projektem nowelizacji ustawy,
    mającym na celu rozłożenie na raty tego szoku - czynsze mają być równane z
    wolnorynkowymi stopniowo - nie zaraz po 1 stycznia 2005, ale etapami aż do
    2009.
    Czy to prawda, że takie prace trwają? W jakim stopniu są zaawansowane? Czy
    możliwe, że nowela taka nigdy nie powstanie - czynsze zostaną uwolnione za 1,5
    roku?

  • 2. Data: 2003-08-04 11:49:54
    Temat: Re: Uwolnienie czynszow
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Użytkownik "burt30" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Słyszałem, że w komisjach rządowych trwa praca na projektem nowelizacji

    jakies prace na pewno trwaja. zniesie czynszy regulowanych spowodowaloby
    drastyczne podwyzki oplat czynszowych (nawet o 300!) w niektorych gminach.
    juz obecnie sa problemy z utrzymaniem mieszkan przez wiekszosc ludzi, a co
    dopiero by bylo po uwolnieniu czynszu. nie wystarczyloby lokali socjalnych
    :)
    w ministerswie debatuja nad projektem zmiany ustawy, ale nie wiem jak to sie
    ma do rzeczywistosci. mozliwe, ze uwolnienie czynszu bedzie nastepowalo
    krokowo. ja slyszalem, ze ma byc zmieniona ustawa o dodatkach
    mieszkaniowych, tak aby w razie uwolnienia czynszu (nie wiadomo, czy to sie
    stanie nagle) wspomoc tych, ktorzy beda potrzebowali pomocy.

    ponadto wiekszosc gmin - moja nie! :) - maja wieloletnie plany
    gospodarowania zasobami mieszkaniowymi i podwyzek czynszy, tak aby na koniec
    2004 roku chocby przyblizyc wysokosc czynszu regulowanego do tego
    uwolnionego

    pozdrawiam. beny76