  • Data: 2004-02-21 15:11:24
    Temat: Re: Prawa syna i żony
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:c17q17$cvj$3@inews.gazeta.pl...

    > To może jeszcze napiszesz co ma zameldowanie do prawa własności?

    wydaje mi się, że z Bubu nie ma co dyskutować - wykazuje on braki
    podstawowej wiedzy z zakresu wstrepu do prawoznawstwa - nie odróznia prawa
    cywilnego od administracyjnego. I chyba nigdy nie miał nic wspólnego z
    prawem, bo wygląda na to, że opinie swe formuuje w oparciu nie o prawo a o
    "społeczne poczucie sprawiedliwości" (dawniej: socjalistyczne poczucie
    sprawiedliwości).

    Gdyby było inaczej to by wiedział, że tzw "zameldowanie" samo w sobie nie
    daje żadnych praw. Jest to tylko urzedowe zgłoszenie miejsca (adresu)
    stałego bądź czasowego pobytu osoby, a tzw "meldunek" jest to tylko
    poświadczenie faktu zamieszkiwania pod danym adresem. TO, że ktos jest
    gdzieś zameldowany samo w sobie nie narusza w zaden sposób prawa własności i
    nie daje wprost prawa do zamieszkiwania pod danym adresem.

    A owa "zgoda na zameldowanie" to wszak nic innego jak potwierdzenie przez
    ową osobę (właściciela lub zarządcę nieruchomosci) faktu, ze ta osoba tam
    zamieszkuje. Dlatego w przypadku braku zgody mozna dowodzić ze faktycznie
    się w danym lokalu zamieszkuje i uzyskać "meldunek" wbrew woli właściciela,
    za to zgodnie z prawem. Natomiast jak ktos jest zameldowany a nie
    zamieszkuje - wówczas mozna go wymeldować (za jego zgodą-potwierdzeniem tego
    faktu, lub tez pomimo sprzeciwu, gdy wykarze się, że nei zamieszkuje).

    RF