  • 1. Data: 2003-04-02 19:57:30
    Temat: Czy przekazać Policji czy odesłać?
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Krótko : w grudniu ub. roku policja przesłuchiwała mnie na okoliczność
    znajomości z p. X i jego związków z moim aktualnym miejscem zamieszkania
    [mieszkanie wynajmuję]. Pana X nie znam, dlaczego używał aktualnego
    mojego adresu, jako adresu korespondencyjnego - nie wiem.W omawianym
    okresie [lato 2001] mieszkanie stało puste. Skrzynka pocztowa miała
    wyłamany zameczek.
    Uzyskałam informacje - p.X oszukuje w internecie [sprzedaje nie
    istniejące telefony], konto ma w banku w Łodzi, a jako adres podał mój
    adres zamieszkania. Protokół spisano. Wyczytałam na Onecie o ujęciu
    oszusta w woj.łódzkim. Myślałam koniec sprawy.
    Przed wczoraj skrzynka pocztowa powyżej mojej - wyłamany zamek. Dzisiaj
    dostałam korespondencję z banku z Łodzi [prawdopodobnie karta do
    bankomatu] na nazwisko p.X i mój adres.
    Dzwonię na komisariat - co z tym fantem robić - spławiają mnie, ale w
    sposób niezdecydowany.
    Odesłać do Banku, iść na komendę, żeby przekazali prowadzącym sprawę ?
    To jest karta do bankomatu - żądać potwierdzenia odbioru?
    Najgorsze w tym jest to, że mam świadomość obserwowanego mieszkania, a
    nikt tego nie lubi. List z banku świadczy o tym, że konto istnieje, p.X
    jest na wolności, sprawa nie jest zakończona. Trochę jestem niespokojna.

    Pozdrawiam
    Krystyna_U

  • 2. Data: 2003-04-02 21:58:18
    Temat: Re: Czy przekazać Policji czy odesłać?
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Odeślij do banku z informacją, że taki nie mieszka
    pod tym adresem i żeby więcej nie kierowali tu
    korespondencji.
    Policja już mogła sprawę zakończyć i nic im po
    tej karcie.

  • 3. Data: 2003-04-02 22:25:46
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Odeślij do banku z informacją, że taki nie mieszka
    > pod tym adresem i żeby więcej nie kierowali tu
    > korespondencji.
    > Policja już mogła sprawę zakończyć i nic im po
    > tej karcie.

    Może naiwne pytanie - to dlaczego konto jest czynne? Chyba się takie
    zamyka?

    Pozdrawiam
    Krystyna_u

  • 4. Data: 2003-04-03 08:03:30
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Krysia wrote:
    >[..]
    > jest na wolności, sprawa nie jest zakończona. Trochę jestem niespokojna.

    Czasem nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.
    Wrzuć list do szuflady i niech leży.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-04-03 09:21:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z przesyłką możesz zrobić cokolwiek. Jeśli jednak możesz, to skontaktuj się
    z Sekcja d/w z Przestępczością Gospodarczą najbliższej Tobie jednostki
    policji i przedstaw sprawę. Może uda się dzięki temu wyeliminować jeszcze
    jednego oszusta. Jeśli nie możesz osobiście to zadzwoń 997 i poproś o
    podanie telefonu do naczelnika tej sekcji. Ale obowiązku oczywiście nie
    masz.

  • 6. Data: 2003-04-03 18:42:53
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Krysia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może naiwne pytanie - to dlaczego konto jest czynne? Chyba się takie
    > zamyka?

    Dlaczego mieli zlikwidować konto, skoro dotychczas
    ich nie informowałaś, że własciciel podał nieprawdziwe
    dane zakładając je ?

  • 7. Data: 2003-04-03 21:53:00
    Temat: Odp: Czy przekazać Policji czy odesłać?
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    możesz zadzwonić na infolinie, jeżeli jest to
    jakaś czesc BRE np: mbank lub Multibank
    to napewno sprawą się zainteresują
    i pociągną dalej

  • 8. Data: 2003-04-04 05:44:17
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

    > Dlaczego mieli zlikwidować konto, skoro dotychczas
    > ich nie informowałaś, że własciciel podał nieprawdziwe
    > dane zakładając je ?

    Wydawało mi się, że podczas prowadzonego dochodzenia o oszustwo
    [wyłudzenie?], konto, jako miejsce dokonywania, tak jak strona www -
    jest blokowane przez Prokuraturę. Ale to moja logika.

    Pozdrawiam
    Krystyna_u

  • 9. Data: 2003-04-04 05:52:48
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b6i3pa$mt7$2@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jednego oszusta. Jeśli nie możesz osobiście to zadzwoń 997 i poproś o
    > podanie telefonu do naczelnika tej sekcji. Ale obowiązku oczywiście

    Chyba w poniedziałek ruszę się do PG. Jest to też mój interes, gdyż
    intryguje mnie sprawa wyłamanego zameczka skrzynki pocztowej sąsiadki.
    Wg moich źródeł takie rzeczy w tym bloku się nie zdarzały, a tu dwa w
    pół roku [pierwszy w sierpniu, drugi teraz]. I oba wiążą się z p.X.
    A do banku - zgodnie z inną sugestią - też zadzwonię.
    Dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Krystyna_u