  • 1. Data: 2003-04-02 18:41:47
    Temat: Leczenie alkoholika...
    Od: "sebastian" <s...@k...k.pl>

    Witam
    Potrzebuję naprawdę bardzo pilnie pomocy kogoś kto się zna na przymusowym
    leczeniu alkoholika.
    Jest pewna osoba, która nie zgadza się na leczenie i nie ma szans na
    przekonanie jej.
    Potrzebuję kontaktu z osobą , która mi powie jakie są wszystkie procedury
    związane z zamknieciem takiej osoby w zakładzie dla alkoholików wbrew jej
    woli.
    Mam na to naprawdę niewiele czasu, za jakieś 3 tygodnie może już być za
    późno...
    Może chociaż podpowiecie gdzie szukać , gdzie pytać ?
    Jestem z Wrocławia.
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-04-02 19:07:43
    Temat: Re: Leczenie alkoholika...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pomocy powinni udzielić: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej; Lekarz
    Psychiatra, a w ostateczności i nagłej potrzebie każdy lekarz - ale to pod
    warunkiem, że chory zagraża swoim zachowaniem swojemu lub cudzemu życiu,
    zdrowiu itp.
    Bliższe szczegóły znajdzie w ustawie o zdrowiu psychicznym. Uprzedzam, że
    lekarzom często nie chce się wypisywać całego szeregu wymaganych dokumentów
    i z tego powodu utrzymują, że się nie da.

  • 3. Data: 2003-04-02 22:47:21
    Temat: Odp: Leczenie alkoholika...
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik sebastian <s...@k...k.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6fas7$25gg$...@K...ks.k.pl...
> [...]
    > późno...
    > Może chociaż podpowiecie gdzie szukać , gdzie pytać ?

    w urzedzie miejskim ale to nie jest taki proste do wykonania w okresie 3
    tygodni ...
    j/w nalezy tam zgłosić a ten po przeprowadzeniu swojego postepowania
    skieruje sprawe do sądu ,ktory jest władny w umieszczaniu na przymusowe
    leczenie po uprzednim powołaniu bieglych na okoliczność wniosku ...biegli po
    wydaniu opinii w swoich wnioskach poinformuja czy osoba powinna byc leczona
    stacjonarnie wtedy to sąd wyda orzeczenie o takim leczeniu w zakładzie
    zamkniętym ale napewno nie trwa to 3 tygodnie ... alkoholik ma prawo
    odwołania sie od postanowienia sądu czyli ma prawo złozyc zazalenie ...po
    wydaniu sprawa ta przejdzie do wykonania na okres 2 lat ...no ale to juz cie
    nie obchodzi bo udziału w sprawie w sądzie tak juz nie bedziesz brał tylko
    uczestnik czyli chory....

    Sandra

  • 4. Data: 2003-04-03 06:53:51
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witaj,
    zgłoś się do osoby z Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów
    Alkoholowych, we Wrocławiu jest to
    p. Jadwiga Góralewicz, kierownik Zespołu Uzależnień, tel. (071) 340 79 60 a
    to mail : www.wydzial.z.pl, o pomoc możesz zadzwonić też 0801 120 002 -
    Niebieska Linia

    pozdrawiam i życzę powodzenia
    Aśka

  • 5. Data: 2003-04-03 09:46:28
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6gt1k$j0s$...@i...gazeta.pl...
    > Bliższe szczegóły znajdzie w ustawie o zdrowiu psychicznym. Uprzedzam, że
    > lekarzom często nie chce się wypisywać całego szeregu wymaganych
    dokumentów
    > i z tego powodu utrzymują, że się nie da.

    z alkoholikami nie jest to takie proste ...ustawa o ochronie zdrowia
    psychicznego ma znaczenie ale w Polsce umieszczenie w trybie nagłym
    alkoholika nie jest prostą sprawą...

    Sandra