  • 21. Data: 2010-05-21 13:44:00
    Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    NieJorgnijSie wrote:

    > Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11 września 2006 roku. Sprawa pobierania opłat za
    > nieuzasadnioną reklamację.

    O!, to juz cos, co moze sklonic serwis do odstapienia od obciazania nas
    kosztami. A sprawe odmowy naprawy chyba zglosze w polskiej centrali
    Toshiby

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 22. Data: 2010-05-21 23:16:26
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Poczytaj i odrób pracę domową pt. umiem czytać logicznie i ze zrozumieniem
    USeNET

    Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11.09.2006

  • 23. Data: 2010-05-21 23:18:13
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    ps. możesz zawsze iść połapać PCHŁY co mi ostatnio radziłeś, może jesteś w
    tym dobry tak samo jak w pierdzieleniu smutków zamiast pomocy na tej grupie.
    Dla mnie twoja obecność jest tu trollingiem z tym że jeszcze nie dojrzałeś
    do bluzgania.

  • 24. Data: 2010-05-22 09:00:09
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    NieJorgnijSie pisze:
    > Poczytaj i odrób pracę domową pt. umiem czytać logicznie i ze
    > zrozumieniem USeNET
    >
    > Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11.09.2006

    Ja chętnie zapoznałbym się z uzasadnieniem wyroku. W necie znajduję
    tylko informację o treść klauzuli, która została uznana za niedozwoloną,
    ale nie jest opisane dlaczego.
    Możesz wskazać gdzie w necie są akta tej sprawy.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 25. Data: 2010-05-22 09:03:05
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj :
    > Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11 września 2006 roku. Sprawa pobierania
    > opłat za nieuzasadnioną reklamację.

    To nie jest oplata za nieuzasadniona reklamacje a za dojazd. Sa to dwie
    rozne kwestie, ta o ktorej piszesz dotyczy rzeczy ktorych nie idzie
    zdemontowac i odeslac np okien drzwi itp. W takich przypadkach przyjazd
    serwisu aby przynajmniej ocenic czy reklamacja jest zasadna nie moze pobrac
    za to oplaty.

    Jesli twierdzisz, ze zapisy o oplatach za nieuzasadnione reklamacje sa
    niezgodne z prawem, to masz szerokie pole do popisu. Za kazda klauzule
    niedozwolona prawnicze hieny ( Lexus) wyludzaja 300 zl netto...

    http://www.pb.pl/Print.aspx?ArticleID=6a53c722-ebf3-
    4b10-9547-8ee8dac81d8f

    --
    Picasso

  • 26. Data: 2010-05-22 14:14:10
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    > To nie jest oplata za nieuzasadniona reklamacje a za dojazd.

    Przeczytaj dokładnie niedozwoloną klauzulę. "W przypadku nieuzasadnionej
    reklamacji Zamawiającego zostanie on obciążony kosztami obsługi reklamacji
    poniesionymi przez Wykonawcę w tym kosztami związanymi z przyjazdem
    serwisu". Słowo "w tym" jest kluczowe. Jakiekolwiek działania mające na celu
    pobieranie pieniędzy za nieuzasadnioną reklamację są sprzeczne z prawem :)

  • 27. Data: 2010-05-22 15:22:50
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    NieJorgnijSie pisze:

> [...]
    > przyjazdem serwisu". Słowo "w tym" jest kluczowe. Jakiekolwiek działania
    > mające na celu pobieranie pieniędzy za nieuzasadnioną reklamację są

    Czy może masz uzasadnienie wyroku uznającego tą klauzulę za niedozwoloną?
    Problemem w tej klauzuli jest ogólny zapis kosztów obsługi. Myślę, że
    jakby były jasno zdefiniowane czynności, za które jest pobierana opłata,
    to taka klauzula by była uznana za dozwoloną.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 28. Data: 2010-05-22 17:56:44
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    W/g mnie wątpliwości nie ma. Jeśli ktoś ma wątpliwości może poprosić UOKiK o
    interpretację i basta. Na mój chłopski rozum za żadną reklamację nie wolno
    pobierać jakichkolwiek kosztów.

  • 29. Data: 2010-05-24 09:03:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-05-21, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > NieJorgnijSie napisał(a):
    > [...]
    >
    > Uzasadnij proszę.

    No uzasadnienie jest proste - zdrowy rozsądek. Ogólnie jest najczęściej
    tak, że liczy się czym jest rzeczywiście dana czynność a nie jak się
    nazywa. Możesz sobie np. umowę sprzedaży nazwać umową dojenia kota i
    będzie to nadal umowa sprzedaży jeśli z jej tresci będzie wynikało, że
    jest to umowa sprzedaży.

    --
    Marcin