  • 1. Data: 2010-05-20 16:12:46
    Temat: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Mam problem z niesolidnym serwisem. Chodzi o komputer Toshiba, historai
    jest nastepujaca:
    - Komputer kupiony ok 3 miesiace temu w sklepie komputerowym w katowicach
    - po miesiacu zepsul sie zalilacz, kotry zostal wymieniony na nowy (brak
    jakiejkolwiek dokumentacji w tej sprawie, serwis nie wydal zadnego
    potwierdzenia wykonania naprawy)
    - po kilku dniach uzytkowania (z "nowym" zasilaczem ) komputer ulegl
    uszkodzeniu (dym i swąd)
    - komp. zostal odeslany do serwisu Toshiby do Gdanska
    - po kilku dniach przyszla odpowiedz, ze uszkodzenie nastapilo z winy
    uzytkownika (przepiecie w sieci, troche dziwne przepiecie bo zasilacz
    sie nie uszkodzil tylko komputer!) i ze odesla komp po zaplaceniu 170
    PLN za zdiagnozowanie i kuriera.
    - w ocenie serwisu naprawa kosztowalalby 1300 PLN (cena kompa 2300)

    Oczywiscie nie moge zaakceptowac decyzji serisu i zastanawiam sie co
    powinienem robic dalej, W jaki sposob wymoc naprawe komutera?
    Jakie kroki powinienem podjac?
    Poki co to napisalem do serwisu o pisemna decyzje odmowy naprawy
    gwarancyjnej.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-05-20 20:57:54
    Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie kroki powinienem podjac?
    > Poki co to napisalem do serwisu o pisemna decyzje odmowy naprawy

    Tłumaczenie serwisu bez sensu.
    po pierwsze w wyniku przepięcia powinno zadziałać ograniczenie prądowe
    zasilacza.
    Sprawdź normy dla zasilacza. Bo np. ten
    http://zasilaczeonline.pl/product_info.php?cPath=44&
    products_id=210&osCsid=1a6504d19f4334076817167a0de2e
    eb0
    ma zabezpieczenie przepięciowe.

  • 3. Data: 2010-05-20 21:43:33
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Marcin [3M] wrote:

    > Tłumaczenie serwisu bez sensu.
    > po pierwsze w wyniku przepięcia powinno zadziałać ograniczenie prądowe
    > zasilacza.

    Dokladnie tak samo uwazam, pytanie tylko co dalej z tym zrobic.
    Jakich srodkow uzyc, by przekonac serwis o tym, ze nie ma racji.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2010-05-21 06:24:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    postraszyc sądem oraz skargą do centrali toshiby(laptop na gwarancji wiec
    oddlaes do serwisu ktory ma podpisana umowe z toshiba, utrata umowy bedzie
    dla nich bolesniejsza niz sad), potem jak nie zadziala postraszyc sadem za
    pomoca kancelarii prawnej a jak nie podziaa to chyba juz tylko pozew ci
    zostanie.

  • 5. Data: 2010-05-21 06:38:03
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a jeszcze jedno!!!! poproś o nagranie ze stanowiska serwisowego na ktorym
    byl laptop:)

    mnie tak (prowadze firme komputerowa) chcieli odbic z gwarancji laptopa
    klienta twierdzac ze przyjechal ze zbitą matrycą:))))))))
    po utarczkach slowynych zarzadalem udostepnienia nagran z rozpakowywania
    latopa u nich i ze stanowiska serwisowego oraz dokladnych zdjec ze zblizenia
    obudowy matrycy przy ktorej bylo pekniecie.

    i nagle juz nie musialem wymieniac matrycy na swoj koszt - zmienili gadke o
    180 stopni.....
    nie pamietam co to za serwis byl ale gdzies powinny byc maile od nich (zdaje
    sie ze to nie bylo w gdansku tylko gdzies blizej - chyba wawa).

  • 6. Data: 2010-05-21 07:50:15
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Michał Gut wrote:
    > a jeszcze jedno!!!! poproś o nagranie ze stanowiska serwisowego na
    > ktorym byl laptop:)

    :o , to serwisy prowadza rejestracje video swoich stanowisk???

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-05-21 08:44:34
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ht58um$b3n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > bedzie dla nich bolesniejsza niz sad), potem jak nie zadziala
    > postraszyc sadem za pomoca kancelarii prawnej a jak nie podziaa to

    A uwazasz, ze ten serwis postepuje niezgodnie z wytycznymi producenta?
    Jesli jest to zewnetrzna firma, to czym wiecej usterek tym wieksze zyski...

    Ostatecznie moga bazowac na tym, ze nieuzasadniona reklamacja to 150 zl a
    za wymiane plyty dostaja 50 zl ...

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-05-21 10:32:43
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    uwazasz ze toshiba ryzykowalaby utrate dobrego imienia ?
    ja nie.

    wiem natomiast ze zdarzaja sie serwisy paprakow ktorzy wróżą z fusów
    zatrudniajac ludzi z lapanki.

  • 9. Data: 2010-05-21 10:34:11
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > :o , to serwisy prowadza rejestracje video swoich stanowisk???

    u mnie nie ma ale u nich to zadanie zalatwilo wszystkie problemy i nagle
    wszystko dalo sie zalatwic..... niektore maja (u mnie bedzie zamontowana, bo
    zdarzylo mi sie ze klienci mi probowali kity wciskac ze zrobilem to a nie
    zrobilem tamtego itd.).

  • 10. Data: 2010-05-21 10:44:25
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    > Ostatecznie moga bazowac na tym, ze nieuzasadniona reklamacja to 150 zl a
    > za wymiane plyty dostaja 50 zl ...
    >
    > --
    > Picasso

    A przypadkiem zapis o pobieraniu pieniędzy za nieuzasadnioną reklamację nie
    znalazł się w spisie klauzul zabronionych? Warto poszukać - obiło mi się o
    uszy, a tym może się zainteresować UOKiK. Poza straszeniem sądem proponuję
    kontakt z centralą toshiby i rzeczowo na piśmie przedstawić sprawę.