  • 51. Data: 2018-09-09 12:08:40
    Temat: Re: Odległość stojaków na motocykle od budynku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-09-18 o 11:14, Marcin Debowski pisze:

    > I jak ktoś chce ukraść to to przywiązanie coś da? Jak się kradnie taki
    > 250kg motor?

    Podjeżdża furgonetką i wtacza lub wnosi o niej motocykl. Motocyklowi
    może "pomóc" autoalarm, zwłaszcza z pozycjonowaniem GPS, nie spotkałem
    się przywiązywaniem motocykli do znaków, drzew czy stojaków. Żaden
    problem przytaszczyć w furgonetce nożyce czy nawet akumulatorowego
    fleksa, a kłopot z wożeniem takiego spory.

  • 52. Data: 2018-09-09 13:01:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > problem przytaszczyć w furgonetce nożyce czy nawet akumulatorowego
    > fleksa, a kłopot z wożeniem takiego spory.

    No właśnie tak mi się wydawało, że żaden problem przyjść z flexem czy
    nożycami (nie robią hałasu). A jak jest jakiś bolec w tarczy czy łańcuch
    to zostaje wyłącznie tachanie i wciąganie na samochód.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2018-09-09 21:26:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > problem przytaszczyć w furgonetce nożyce czy nawet akumulatorowego
    > fleksa, a kłopot z wożeniem takiego spory.

    Jak się okoliczne gnojki chcą pobawić to nie będą jeszcze furgonetki
    kraść.
    Prawie w zasięgu wzroku mam dwa stale parkujące sprzęty.
    Stylizowana na ścigacz 125 (na oko po wielkości cylindra) parkująca
    na opasce koło bloku i przypięta do kraty w oknie piwnicy czymś
    co wygląda jak zabezpieczenie rowerowe (cienka linka).
    Zaparkowany na chodniku koło wejścia do klatki wielki i stary choper
    przypięty sam do siebie łańcuchem przechodzącym przez koło.
    To zdaje się taka twórcza wersja blokady koła.
    Łańcuch w jakimś oplocie żeby nie rysować resztek lakierów i chromów.
    Ale ja bardziej na wschodzie mieszkam, może po tej lepszej
    stronie Wisły jest inaczej.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2018-09-09 22:06:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2018 o 15:38, Queequeg pisze:

    > Dziesięć lat jeżdżę z przelotowym wydechem,

    Z ciekawości - po co?

    Shrek

  • 55. Data: 2018-09-10 10:13:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z ciekawości - po co?

    Główny powód jest taki, że kupiłem moto już z takim wydechem, a sam dźwięk
    mi się podoba. Jest ładny, basowy, nie jest ryczący.

    Opinie na temat, że "loud pipes save lives", są podzielone, ja osobiście
    myślę że są rzeczy, które bardziej zwiększają bezpieczeństwo, niż wydech.

    Inna sprawa, że nie piłuję silnika. Hayabusa ma takie przełożenia, że w
    miejskiej jeździe silnik rzadko przekracza 3.5k RPM, a wtedy wydech basowo
    mruczy a nie ryczy. Więcej jest najwyżej przez chwilę przy przyspieszaniu
    czy wyprzedzaniu.

    Podjeżdżając na miejsce parkingowe dotaczam się na wolnych obrotach
    właśnie żeby nie hałasować ludziom pod oknami (poza tym nie ma sensu wtedy
    piłować silnika), a w nocy śpię a nie jeżdżę, więc czuję się
    usprawiedliwiony :)

  • 56. Data: 2018-09-10 15:16:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-09 o 22:06, Shrek pisze:

    > Z ciekawości - po co?

    Też takich nie rozumiem. Ja w swoim sprzęcie wymieniłem przelotowe na
    oryginalne. Słyszałem idiotyczne tłumaczenia o bezpieczeństwie, ale
    przecież żaden samochód przed motocyklem nie usłyszy. Usłyszy dopiero
    wtedy, kiedy będzie już za motocyklem. A najmocniej słyszy motocyklista! ;)
    Jeżdżę bez zatyczek, wolę tłumiki tłumiące.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 57. Data: 2018-09-10 19:56:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2018 o 10:13, Queequeg pisze:

    > Główny powód jest taki, że kupiłem moto już z takim wydechem, a sam dźwięk
    > mi się podoba. Jest ładny, basowy, nie jest ryczący.

    To wyjaśnienie na poziomie kupiłem samochód z fajnymi pseudokseonami, co
    świecą ludziom po oczach, ale fajnie wygląda i mnie się podoba, to jeżdzę.

> [...]
    > mruczy a nie ryczy. Więcej jest najwyżej przez chwilę przy przyspieszaniu

    Tak tak, bujać to my a nie nas. Hayabusą jeżdzisz po emerycku po
    mieście, co najwyżej jak ruszasz ze świateł to pohałasujesz, ale to raz
    na 10 km, bo skąd światła w mieście.

    Shrek

  • 58. Data: 2018-09-12 13:37:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To wyjaśnienie na poziomie kupiłem samochód z fajnymi pseudokseonami, co
    > świecą ludziom po oczach, ale fajnie wygląda i mnie się podoba, to jeżdzę.

    Nie, chińskie ksenony też były, ale oślepiały więc kupiłem oryginalną
    lampę :)

    Oślepiające ksenony to realne zagrożenie na drodze, przelotowy wydech
    (profesjonalnie wykonany, akcesoryjny, a nie wybebeszona seria, która
    ryczy jak zarzynana świnia) nie. Zresztą nikt się nigdy na przeglądzie
    do tego nie przyczepił, a nie załatwiałem po znajomości ani nie dawałem
    w łapę (zawsze przyjeżdżam z ulicy i to do różnych SKP, tam gdzie akurat
    mam blisko).

    > Tak tak, bujać to my a nie nas. Hayabusą jeżdzisz po emerycku po
    > mieście,

    A czy trzeba zap...lać? :) Lubię dynamikę silnika i to, że zawsze mam moc
    pod ręką. Na co dzień jeżdżę normalnie.

    > co najwyżej jak ruszasz ze świateł to pohałasujesz, ale to raz na 10 km,
    > bo skąd światła w mieście.

    Nie wiem czy jeździłeś kiedyś Hayabusą ale wcale nie trzeba wkręcać jej na
    wysokie obroty, żeby dynamicznie ruszyć (dynamicznie czyli normalnie, nie
    spowalniając ruchu, ale nie wystrzelając od razu do przodu lub na koło).

  • 59. Data: 2018-09-12 13:40:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Słyszałem idiotyczne tłumaczenia o bezpieczeństwie, ale przecież żaden
    > samochód przed motocyklem nie usłyszy. Usłyszy dopiero wtedy, kiedy
    > będzie już za motocyklem.

    Praktyka pokazuje, że w sytuacji podbramkowej i tak używam klaksonu a nie
    przegazówki, więc z tym się zgadzam.

    > A najmocniej słyszy motocyklista! ;) Jeżdżę bez zatyczek, wolę tłumiki
    > tłumiące.

    Niekoniecznie. Ja w wyprostowanej pozycji najbardziej słyszę wiatr.
    W pochylonej nie, ale nie jeżdżę w mieście na tyle szybko żeby musieć
    kłaść się na baku.

  • 60. Data: 2018-09-12 14:26:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-12, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Nie, chińskie ksenony też były, ale oślepiały więc kupiłem oryginalną
    > lampę :)
    > Oślepiające ksenony to realne zagrożenie na drodze, przelotowy wydech

    Dla odmiany z mojego doświadczenia, to HIDy w motocyklu to +100 do
    bezpieczeństwa motocykla. Z tym, że mi się praktycznie nie zdarza jeździć
    noca ani poza miastem.

    > A czy trzeba zap...lać? :) Lubię dynamikę silnika i to, że zawsze mam moc
    > pod ręką. Na co dzień jeżdżę normalnie.

    No właśnie o to z grubsza chodzi.

    --
    Marcin