  • 41. Data: 2018-09-08 11:13:36
    Temat: Re: Odległość stojaków na motocykle od budynku
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    news:5b92de8f$0$669$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie szukaj przepisu dotyczącego stojaka,ale dotyczącego parkingu dla
    > pojazdów silnikowych. Jest w warunkach technicznych dla budynków. Stojak
    > jest elementem parkingu.

    Masz rację. Ale gdzie szukać warunków technicznych dla budynków?
    Dla konkretnego budynku, osiedla, miasta czy w kraju? A może nawet
    regulują to przepisy Unii Europejskiej?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 42. Data: 2018-09-08 12:02:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-09-18 o 11:13, Tomasz pisze:

    > Masz rację. Ale gdzie szukać warunków technicznych dla budynków?
    > Dla konkretnego budynku, osiedla, miasta czy w kraju? A może nawet
    > regulują to przepisy Unii Europejskiej?

    https://uprawnieniabudowlane.pl/warunki-techniczne-j
    akim-powinny-odpowiadac-budynki-i-ich-usytuowanie-te
    kst-jednolity-2018/

  • 43. Data: 2018-09-08 12:16:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > https://uprawnieniabudowlane.pl/warunki-techniczne-j
    akim-powinny-odpowiadac-budynki-i-ich-usytuowanie-te
    kst-jednolity-2018/

    Robert, ale to jest Ustawa, która już była wymieniana. Tam nie ma słowa
    o pojazdach silnikowych. Są wyłącznie wymienione samochody.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2018-09-08 14:17:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-09-18 o 12:16, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > Robert, ale to jest Ustawa, która już była wymieniana. Tam nie ma słowa
    > o pojazdach silnikowych. Są wyłącznie wymienione samochody.

    O ile się orientuję, to jet to jedyny przepis określający takie
    odległości. Tam wielu rzeczy nie ma i jest wiele wykluczeń, więc
    wskazałem go, by sobie pytający są przeanalizował.

    Wiele motocykli można prowadzić bez silnika, a przecież problemem tu są
    spaliny i hałas, a nie sam w sobie motocykl. Zatem problemem nie tyle
    jest sam stojak, co motocykl, który domyślnie będzie się tam znajdował.
    Tu większym problemem będzie "odpalanie" tego motocykla, a nie miejsce,
    gdzie go ktoś doprowadzi.

  • 45. Data: 2018-09-08 21:46:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 11:13, Tomasz pisze:
    > Nie szukaj przepisu dotyczącego stojaka,ale dotyczącego parkingu dla
    > pojazdów silnikowych. Jest w warunkach technicznych dla budynków. Stojak
    > jest elementem parkingu.

    Tak. Pod sklepami supermarketami.-dla rowerów Tu nie widziałam żadnych
    stojaków. Motor potrafi sam stać, tam gdzie go postawisz.

    --
    animka

  • 46. Data: 2018-09-08 22:20:58
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Pod sklepami supermarketami.-dla rowerów Tu nie widziałam żadnych stojaków.
    Motor potrafi sam
    > stać, tam gdzie go postawisz.

    No to kup sobie motor i zostaw gdzieś bez przywiązania do stojaka lub tp.,
    a potem zobacz co się stanie i nas poinformuj. :-DDD

    Tomasz

  • 47. Data: 2018-09-08 22:23:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 22:20, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No to kup sobie motor i zostaw gdzieś bez przywiązania do stojaka lub tp.,
    > a potem zobacz co się stanie i nas poinformuj. :-DDD

    Widuję takie motocykle w większości, i nic się nie dzieje. To znaczy
    pewnie niektóre kradną, tak jak i samochody, nie sądzę jednak, aby
    powodem tego był akurat brak stojaka, albo aby brak stojaka jakoś
    szczególnie narażał motocykl na niebezpieczeństwo kradzieży lub problemy
    z wypłatą odszkodowania.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2018-09-09 02:08:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jest sam stojak, co motocykl, który domyślnie będzie się tam znajdował.
    > Tu większym problemem będzie "odpalanie" tego motocykla, a nie miejsce,

    Myślę, że to jest jasne. Niejasne jest, dlaczego uważasz, że wymienione
    wcześniej przepisy dotyczą motocykli. Owszem, można sobie dorozumieć i
    motor i powiedziec, że jest to z duchem ustawy, ale przy tak konkretnie
    napisanych przepisach, to chyba jednak motor to nie samochód.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2018-09-09 10:37:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 22:23, Liwiusz pisze:

> [...]
    > powodem tego był akurat brak stojaka, albo aby brak stojaka jakoś
    > szczególnie narażał motocykl na niebezpieczeństwo kradzieży lub problemy

    Bez przywiązania do gruntu zostawia się sprzęty na krótko i w
    nieregularnych porach. Czyli np. pod sklepem czy restauracją.
    W stałych porach i na długo jak pod domem czy pod miejscem pracy
    bezpieczniej przypiąć czymś.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2018-09-09 11:14:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-09, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > nieregularnych porach. Czyli np. pod sklepem czy restauracją.
    > W stałych porach i na długo jak pod domem czy pod miejscem pracy

    I jak ktoś chce ukraść to to przywiązanie coś da? Jak się kradnie taki
    250kg motor?

    --
    Marcin