  • 1. Data: 2018-09-05 19:00:02
    Temat: Komornik a umowa alecenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jest sobie osoba która ma jakies stare długi.
    Obecnie dorabia pracując na umowe zlecenie ale najprawdopodobniej
    nieregularnie i zarabia jakies niewielkie kwoty.

    Ile komornik moze sciagnac z takiej "wypłaty"?
    Jest jakas kwota chroniona przy umowie zleceniu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 2. Data: 2018-09-06 09:31:25
    Temat: Re: Komornik a umowa alecenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 19:00, Budzik pisze:
> [...]
    > nieregularnie i zarabia jakies niewielkie kwoty.
    >
    > Ile komornik moze sciagnac z takiej "wypłaty"?
    > Jest jakas kwota chroniona przy umowie zleceniu?

    Może ściągnąć całość.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-09-06 09:52:49
    Od: ń <ń@ń.ń>

    I to jest niestety qrestwo wobec wszechobecnych śmieciówek.

    A pisemny wniosek do organu/sądu, że dane źródło przychodu jest jedynym niezbędnym
    dla utrzymania?

    -----

  • 4. Data: 2018-09-06 14:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Może ściągnąć całość.

    Dziękuję Liwiuszu. A mozesz mi powiedziec z czego to wynika, ze na umowe
    o prace jest jakas czesc dochodu chroniona a na umowe zlecenia nie ma
    nic? (oczywiście zakładając, ze ta umowa zlecenie to jest jedyny dochód
    jegomoscia)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 5. Data: 2018-09-06 14:09:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 14:00, Budzik pisze:
> [...]
    > o prace jest jakas czesc dochodu chroniona a na umowe zlecenia nie ma
    > nic? (oczywiście zakładając, ze ta umowa zlecenie to jest jedyny dochód

    Sam pomysł, aby nie zabierać pracownikowi wszystkiego, jest nawet
    logiczny, i mówię to z pozycji wierzyciela - w końcu nikt nie będzie
    pracował za darmo, i korzyści wierzyciela z zajęcia całej pensji byłyby
    bardzo krótkotrwałe.

    Problem jest z zakresem zwolnienia od zajęcia i naszej kultury prawnej -
    rzesza ludzi naprawdę pracuje za minimalną krajową, rzesza dostaje na
    czarno pod stołem - zatem dwie rzesze ludzi mogą normalnie pracować i w
    świetle prawa nie płacić swoich długów.

    A dlaczego nie zlecenia? Jest to od kiedy pamiętam, więc pewnie
    zaszłości historyczne - chronimy pracownika-robotnika, a na zleceniu to
    tylko jakieś dodatkowe fuchy, albo element klasowo obcy - więc można
    zabrać całość.

    --
    Liwiusz