  • From: "axell" <a...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Od kiedy oplacac czynsz w spoldzielni
    Date: Wed, 13 Jul 2005 14:45:29 +0200

    > kupilem niedawno mieszkanie spoldzielcze (wlasnosciowe).
    > Umowa notarialna sprzedazy jest z data 29 czerwca. Od kiedy przechodzi
    > na mnie obowiazek placenia czynszu? Czy za miesiac czerwiec tez
    > powinienem
    > zaplacic czynsz? Poprzedni wlasciciel nie zaplacil czynszu za
    > czerwiec,
    > chociaz
    > powinienbyl to zrobic do 15 czerwca. Czy ja odpowiadam za zobowiazania
    > poprzedniego wlasciciela? Czy tylko za zobowiazania powstale od 29
    > czerwca
> [...]

    Być może to zależy od spółdzielni, ale raczej liczy się od dnia
    fizycznego przekazania mieszkania. W moim przypadku były spisane stany
    licznikow energi el i gazu i jak poszedłem do energetyki przepisać umowę
    na siebie, to ja place tylko od wartości spisanych. Spółdzielnia tak
    samo powinna obciążyć poprzedniego właściela, tylko wygodniej egzekwować
    należności od Ciebie.

    pozdr axell