  • 111. Data: 2017-09-25 14:18:18
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    ku-w-wyniku-uzycia-broni-ginie-1300-dzieci,750319.ht
    ml

> [...]
    > tylko to nic nam nie mówi
    > - które kraje były wzięte pod uwagę.
    > - jaka dzietność jest w tych krajach (czyli porównywane wielkości)
    > - jakie przepisy (może się okazać, że porównujemy kraje o podobnych
    > przepisach, a przyczyn należy szukać gdzie indziej)
    > - jaki procent dzieci w tych krajach umiera w inny sposob w danej
    > grupie wiekowej, a jaki w usa.
    >
    > inaczej może sięokazać, że przedstawione dane są takie, że nasz
    > biegacz zajął zaszczytną drugą pozycje, a konkurent był
    > przedostatni. pomijamy fakt, że było tylko 2 biegaczy...

    A można jeszcze prościej. Jakie są różnicę międzystanowe *w ramach USA*
    ze względu na restrykcyjność dostępu do broni?

    --
    A. Filip

  • 112. Data: 2017-09-25 14:22:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 14:18, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > A można jeszcze prościej. Jakie są różnicę międzystanowe *w ramach USA*
    > ze względu na restrykcyjność dostępu do broni?

    Od tego, że możesz nosić broń na ulicy, do zakazu posiadania broni w
    domu. Więc już w samych stanach masz różne prawo i należałoby statystyki
    rozbić, a przynajmniej przedstawić rozkład, by ewentualnie zauważyć
    pewne korelacje, bądź nie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 113. Data: 2017-09-25 14:30:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 14:11, Olin pisze:

    > Na pewno dane są tendencyjne, bo do porównania wzięto Andorę, która ma 78
    > tys. mieszkańców, więc jak nic wychodzi, że kiedy broń jest w domu, to
    > dzieci są bezpieczniejsze, bo wolą bawić się misiami.

    Niczego nie dowodzi, co najwyżej pokazuje, że te 90% to korelacja wzięta
    z tzw d*py.

    To tak jakbyś porównał ilość wypadków we wsi w której jeździ 100 aut z
    aglomeracją z setkami tysięcy i powiedział, że na wsi bezpieczniej. Może
    być, że tak, ale jak się nawet okaże, że na wsi mieszkają same osoby
    powodujące kolizje bardzo często, to i tak wyjdzie, że statystycznie
    więcej kolizji jest w jakiejś aglomeracji. I dziennikarz taki jak w
    powyższym tekście , będzie czarował, że w tej aglomeracji jest mniej
    bezpiecznie, bo ilość wypadków jest większa... Może i jest, tylko, że
    mieszkając np w takiej wsi, w której są te osoby i jeżdżą powiedzmy
    ryzykownie, może się okazać,że szanse na wypadek w ciągu miesiąca masz z
    p-stwem 1/3, natomiast w aglomeracji, może się okazać, że to jakiś
    promil. Widzisz różnicę?

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 114. Data: 2017-09-25 14:48:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Sep 2017 14:30:15 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > To tak jakbyś porównał ilość wypadków we wsi w której jeździ 100 aut z
    > aglomeracją z setkami tysięcy i powiedział, że na wsi bezpieczniej.

    Trzeba dotrzeć do źródła, czyli owego badania, czego nie potrafię. Trudno
    powiedzieć, jakie "kraje rozwinięte" wzięto pod uwagę, ale ludność USA to
    ~324 mln. Sama Francja liczy ~67 mln mieszkańców, więc już mamy ~20%
    populacji Stanów. Wielka Brytania to ~65 mln, a Japonia ~127 mln.
    Nie wiem, dlaczego zakładasz, że badanie było nierzetelne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 115. Data: 2017-09-25 15:04:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 14:48, Olin pisze:

> [...]
    > populacji Stanów. Wielka Brytania to ~65 mln, a Japonia ~127 mln.
    > Nie wiem, dlaczego zakładasz, że badanie było nierzetelne.

    Ja nie mówię, że badania były nierzetelne, tylko wnioski dziennikarza,
    szukającego sensacji mogą być z tyłka. Nie mamy badań, ani ich wyników,
    mamy jakiś wniosek, nie wiadomo na podstawie jakich danych, co z nich
    wziął, jest trochę ogólników i jedna zatrważająca dana.

    Wymieniłeś 3 kraje, a jesteś pewien, że akurat te były wzięte przez
    dziennikarza w zestawieniu?

    --
    http://polpodroznik.com

  • 116. Data: 2017-09-25 15:10:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Sep 2017 15:04:10 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Wymieniłeś 3 kraje, a jesteś pewien, że akurat te były wzięte przez
    > dziennikarza w zestawieniu?

    Rzecz oczywista, odpowiedź brzmi: nie.
    Za to jestem pewien, że powszechny dostęp do broni bardzo ucieszy młodzież
    zawzięcie dopingującą drużyny piłkarskie, bo prymitywne kastety i maczety
    na pewno im się znudziły.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 117. Data: 2017-09-25 15:25:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 15:10, Olin pisze:

> [...]
    > zawzięcie dopingującą drużyny piłkarskie, bo prymitywne kastety i maczety

    Uważasz, że jedynym powodem tego, że kibice na meczach piłkarskich nie
    strzelają do siebie z pistoletów jest to, że... nie mogą ich legalnie
    kupić? (co zresztą nie jest prawdą - wiatrówki i broń czarnoprochowa
    jest dostępna bez ograniczeń).

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2017-09-25 15:33:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Sep 2017 15:25:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Uważasz, że jedynym powodem tego, że kibice na meczach piłkarskich nie
    > strzelają do siebie z pistoletów jest to, że... nie mogą ich legalnie
    > kupić?

    Nie bywam w tych kręgach, więc nie wiem, jaki tam mają kodeks rycerski.

  • 119. Data: 2017-09-25 18:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >Mówimy o masowym posiadaniu broni. Przy takiej liczbie błędy są
    >nieuniknione nawet jak są _bardzo_ rzadkie choćby pozwolenie dostał
    >trochę wariat a potem mu się jeszcze pogorszyło.

    >Są dwa sposoby patrzenia na "sprawę Breivika" (70+ zabójstw):
    >a) wariat/psychopata dostał legalną broń => nie dawać broni
    >(wariatom)

    Z tym sie niestety trzeba liczyc.
    A teraz porownaj ilosc ofiar takich masakr w USA i w Polsce przez
    powiedzmy 10 lat.

    >b) nikt nie miał broni by powstrzymać wariata z bronią zanim dzielna
    > policja w końcu raczyła dojechać

    On byl sprytny i chodzil w mundurze policjanta. Zastrzelisz ?
    No i ... mowimy o Norwegii, gdzie niby jest 34 sztuk broni na 100
    mieszkancow.
    Jakos nie zadzialalo. Moze dlatego, ze to jakis oboz mlodziezowy byl.

    A przypomina mi sie jakis reportaz po jakiejs masakrze w Teksasie
    "100 lat temu to by sie nie wydarzylo. Zabilby 2, 3 osoby i zaraz by
    go inni zabili.
    Mam w domu bron, ale jej nie nosze, bo mam rzadowa posade, tam jest to
    niemile widziane, nie chce stracic pracy.
    Wiec siedzialem w tej restauracji pod stolikiem i modlilem sie, aby do
    mnie nie doszedl"

    Tam tez nie jest tak rozowo.

    J.

  • 120. Data: 2017-09-25 19:39:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-25 o 18:14, J.F. pisze:
> [...]
    Pewnie nie zrobili mu badań przed wydaniem pozwolenia na broń i "wyszło
    szydło z worka".

    --
    animka