  • 71. Data: 2022-08-01 17:03:48
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Noża, czy żyletki nie szuka się przeważnie celem odnalezienia
    > przedmiotów utraconych. Szuka się ich jako przedmiotów
    > niebezpieczniejszych. Tu numer nie ma żadnego znaczenia.

    A który przepis zabrania posiadania noża czy żyletki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2022-08-02 00:14:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 17:03, Shrek pisze:

    zabrania posiadania noża czy żyletki?

    Roweru żaden przepis posiadać nie zabrania. Na nóż, czy żyletkę jest,
    ale nie będę za Ciebie szukał :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2022-08-02 02:48:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Roweru żaden  przepis posiadać nie zabrania. Na nóż, czy żyletkę jest,
    > ale nie będę za Ciebie szukał :-)

    Czyli jak w adycie obywatelskim - typowy kulson jest typowy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2022-08-02 05:35:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > A co to ma wspólnego z tym, co ja robię? Albo moi koledzy? A tłumaczyłem
    > Ci, że szukali roweru, bo jakiś oszołom tak to wpisał w Rozporządzenie.
    > Oszołomowi wydawało się mądre, że jak będą szukać roweru, to być może
    > znajdą narkotyki. Ja tam w ogóle nad sensem tego się zastanawiać nawet
    > nie mam zamiaru, po prostu stwierdzam, że taki był obowiązujący na
    > chwilę wykonania tej czynności stan prawny.

    Robert, przepraszam, ale serio trudno uwierzyć, że policjant ma szukać w
    plecaku roweru. Wcześniej wydawałało mi się, że się po prostu nabijasz,
    ale po tej dyskusji przeszedł mnie już lekki dreszcz. Samochodów też tak
    szukacie? I jak ktoś filmuje, to tym bardziej szukacie, bo...no właśnie
    co się stanie? Przełożony wam dupy przemieli? Znasz choć jeden przypadek
    gdzie ktoś podpadł dyscyplinarnie bo nie przeszukał plecaka w intencji
    znalezienia łodzi motorowej czy podobnego gabarytowo obiektu?

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2022-08-02 11:42:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > gdzie ktoś podpadł dyscyplinarnie bo nie przeszukał plecaka w intencji
    > znalezienia łodzi motorowej czy podobnego gabarytowo obiektu?

    Opisywałem to już kilka razy. W pewnym momencie twórca kolejnej wersji
    Rozporządzenia ujął to tak, że jeśli istnieją podstawy do "sprawdzenia"
    (bo przeszukanie, to czynność procesowa), to niezależnie od tego, czego
    szukasz masz przeszukać wszystko pod kątem wszystkiego, czego posiadanie
    jest zabronione. Nie mnie dyskutować o sensowności tego. W praktyce
    oczywiście przeważnie nikt rowerów w plecakach nie szukał, ale jak
    spostrzegli, że ktoś ich nagrywa, to po prostu zrobili to zgodnie z
    literą prawa. Obecnie to policjant ma ocenić w granicach celu, co sprawdza.

    Po za tym nie sadzę, by szukali w plecaku roweru, ale i nie o to chodzi.
    Rozporządzenie wymagało (zresztą nadal wymaga) podania powodu czynności,
    ale nie wymaga szczegółowego wyjaśniania osobie przyczyn i taktyki.
    Shrek oczywiście od razu to obraca, że może być fałszywy powód. Nie.
    Fałszywy być nie może (no przynajmniej nie powinien), ale nawet przy
    powodzie "bo giną rowery" w plecaku można znaleźć choćby nożyce do
    cięcia zamknięć rowerowych. Niekoniecznie trzeba szukać samego roweru.
    Jak rowerzysta nie wytłumaczy się sensownie z posiadania nożyc, to można
    je zabezpieczyć i przekazać mechanoskopowi, by dopasował do znalezionych
    na miejscach zdarzenia odciętych zabezpieczeń.

    Ja zwracałem uwagę - i tego Shrek się czepia - że obowiązek podawania
    powodu jest o tyle bez sensu, że niemal zawsze można jakiś sensowny
    "wymyślić" i przeszukiwany nie ma realnej możliwości zweryfikowania
    tego. Dlatego proponowałem wykreślenie tego obowiązku. Nikt "na pałę"
    nie przeszukuje przechodniów, ale jakby wpadł na taki kretyński pomysł,
    to powie, ze w okolicy może krążyć kieszonkowiec, albo osoba posługująca
    się kradzionymi kartami płatniczymi może korzystać z bankomatów (o ile
    to nie las). Naprawdę można wymyślić cokolwiek.

    W praktyce szybciej dać ten plecak, rzucą okiem i pojedziesz dalej, niż
    wdawać się w pyskówki. Bo jak zaczniesz kretyńskie wywody o "prawach
    obywatelskich", to policjant tym bardziej będzie chciał przeszukać :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2022-08-02 17:51:17
    Od: rAzor <j...@o...es>

    SSMan pisze:

    > policjant tym bardziej będzie chciał przeszukać :-)

    Kurwiu jeden, znasz ustawe o polucjantach czy reperzentujesz kaczora i zerro

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 77. Data: 2022-08-02 19:30:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ale nie wymaga szczegółowego wyjaśniania osobie przyczyn i taktyki.
    > Shrek oczywiście od razu to obraca, że może być fałszywy powód.

    Przecież to ty podniosłeś, że rozporządzenie wymaga podania powodu a nie
    precyzuje że musi być prawdziwy.

    > Ja zwracałem uwagę -  i tego Shrek się czepia - że obowiązek podawania
    > powodu jest o tyle bez sensu

    Hmmm... No tak bez sensu jest żeby policja działała w ramach i zakresie
    prawa. Zresztą jak sam pisałeś "prawnicy" źle kończą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2022-08-02 19:40:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 19:30, Shrek pisze:
    > Przecież to ty podniosłeś, że rozporządzenie wymaga podania powodu a nie
    > precyzuje że musi być prawdziwy.

    No bo nie musi. Nikt nie będzie nikomu szczegółów tłumaczył. Jak
    wywodzę, i w związku z kradzieżami rowerów można plecak przeszukiwać.

    > Hmmm... No tak bez sensu jest żeby policja działała w ramach i zakresie
    > prawa. Zresztą jak sam pisałeś "prawnicy" źle kończą.

    Chcesz słyszeć prawdę, czy ładny tekst?

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2022-08-02 21:38:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo nie musi.

    Musieć nie musi, bo prawo nigdy nie podaje co ktoś musi a conajwyżej do
    czego jest zobowiązany. Tym niemniej nie zwalaj na mnie, że sobie
    wymyśliłem, ze napisałeś że powód nie musi być prawdziwy, bo właśnie to
    napisałeś. Idąc twoim rozumowaniem mam podać swoje dane. Też nie jest
    sprecyzowane że prawdziwe.

    > Nikt nie będzie nikomu szczegółów tłumaczył.

    Nie chodzi o szczegóły. Natomiast ci podali po prostu fałszywy. Równie
    dobrze kontynując twój tok myślenia przeszukiwany mógłby im pierdolnąć
    gazrurką w potylice i też jest w prawie, dopóki go nie złapią i nie
    udowodnią że to on:P Nie idź tą drogą:P

    > Jak
    > wywodzę, i w związku z kradzieżami rowerów można plecak przeszukiwać.

    Pod warunkiem że podasz prawdziwy powód i masz rozsądne uzasadnienie.
    Czego mu w gaciach szukali? Roweru, nożyc do metalu? Co związanego z
    rzekomymi kradzieżami rowerów spodziewali się znaleźć u delikwenta w
    gaciach? Kutas to raczej z gwałtami związany, a i nie trzeba w gaciach
    sprawdzać, żeby wiedzieć że tam właśnie go trzyma.

    > Chcesz słyszeć prawdę, czy ładny tekst?

    Trochę głupio jak policjant popiera łamanie prawa przez kolegów. Prawda?
    A może wcale nie głupio?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2022-08-03 00:45:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 21:38, Shrek pisze:
> [...]
    > wymyśliłem, ze napisałeś że powód nie musi być prawdziwy, bo właśnie to
    > napisałeś. Idąc twoim rozumowaniem mam podać swoje dane. Też nie jest

    Aleś oporny na wiedzę. Policjant ma podać powód, a nie to, czego szuka.

> [...]
    > dobrze kontynując twój tok myślenia przeszukiwany mógłby im pierdolnąć
    > gazrurką w potylice i też jest w prawie, dopóki go nie złapią i nie

    Skąd Ty te tezy wymyślasz?

> [...]
    > gaciach? Kutas to raczej z gwałtami związany, a i nie trzeba w gaciach
    > sprawdzać, żeby wiedzieć że tam właśnie go trzyma.

    Mam podać powód, a nie to, czego szukam. Nie wiem, czego w gaciach
    szukali. Zapytaj ich. Ja Ci podałem czego mogli. A czego oni akurat
    szukali, to tego nie wiem, a i przepis ani w ówczesnym brzmieniu, ani
    obecnym nie wymagał informowania o tym przeszukiwanego.

    > Trochę głupio jak policjant popiera łamanie prawa przez kolegów. Prawda?
    > A może wcale nie głupio?

    Ale jakie łamanie. po raz kolejny proszę o wskazanie, który przepis -
    Twoim zdaniem - zobowiązuje do poinformowania, czego szukamy.
    Rozporządzenie wymaga podania powodu. Kradzież rowerów w okolicy jest
    dobrym, jak każdy inny. Co więcej, równie dobrze mogli mu powiedzieć, że
    w okolicy są kradzieże sklepowe i co by to w praktyce zmieniło? Albo -
    jak podejrzewasz - że szukają narkotyków. W praktyce to po prostu bez
    znaczenia i dlatego postulowałem usunięcie tego nakazu.

    Nie proponuję łamania, czy naginania prawa. Zauważam, ze jest to
    niemożliwe do weryfikacji.

    --
    Robert Tomasik