  • 81. Data: 2022-08-03 06:34:32
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Aleś oporny na wiedzę. Policjant ma podać powód, a nie to, czego szuka.

    Ty jesteś oporny i myślisz, że jesteś cwany. Jak podaje że powodem jest
    "bo rowery giną" na zasadzie że nikt mu nie udowodni że nie, a szuka
    narkotyków, albo sam nie wie czego, to łamie prawo. Ma podać prawdziwy i
    realny powód, mimo że w rozporządzeniu nie pada słowo "prawdziwy". To
    czy zostanie za to ukarany to oddzielna sprawa.

    > Skąd Ty te tezy wymyślasz?

    Rozwijam twoje. NIc nie poradzę że gówno na wejściu powoduje gówno na
    wyjściu.

    > Mam podać powód, a nie to, czego szukam.

    I podali fałszywy. Nie szukali mu w gaciach nic, co miałoby związek z
    rzekomymi kradzieżami rowerów. Rower miał widoczny gołym okiem, niczego
    nie trzeba było szukać.

    > Nie wiem, czego w gaciach szukali.

    Czego by nie szukali nie miało nic wspólnego z rzekomym powodem podjęcia
    czynności.

    > Zapytaj ich.

    Nie bardzo mam możliwość, ale ty wymyślasz fajne historie, więc pytam
    ciebie;) Nie ja zacząłem tą głupawą wyliczankę.

    > Ja Ci podałem czego mogli.

    Nie podałeś niczego co miałoby związek z rzekomym powodem podjęcia
    czynności i byłyby racjonalne przesłanki że koleś trzyma to w gaciach,
    albo chociażby żeby ogło się tam zmieścić. Policjanci podali fałszywy
    powód, ty stwierdziłeś, że im wolno i nawet doszedłeś do wniosku, że
    skoro rozporządzenie wymaga podania powodu a nie precyzyje, że ma być
    prawdziwy, to można podać dowolny.

    > A czego oni akurat
    > szukali, to tego nie wiem, a i przepis ani w ówczesnym brzmieniu, ani
    > obecnym nie wymagał informowania o tym przeszukiwanego.

    Wymaga podania prawdziwego powodu podjęcia czynności.

    > Ale jakie łamanie.

    Normalne. Podanie fałszywego powodu podjęcia czynności.

    > Rozporządzenie wymaga podania powodu. Kradzież rowerów w okolicy jest
    > dobrym, jak każdy inny.

    NIe jest dobrym jak każdy inny. Ma być prawdziwy realny i uzasadniony.

    > Co więcej, równie dobrze mogli mu powiedzieć, że
    > w okolicy są kradzieże sklepowe i co by to w praktyce zmieniło?

    Poważnie pytasz co by to zmieniło, gdyby policjanci przestrzegali prawa?

    > Albo -
    > jak podejrzewasz - że szukają narkotyków. W praktyce to po prostu bez
    > znaczenia i dlatego postulowałem usunięcie tego nakazu.

    Na szczęście to nie ty decydujesz co policjant ma. A póki co ma się
    stosować do prawa, które określa ramy jego czynności/

    > Nie proponuję łamania, czy naginania prawa. Zauważam, ze jest to
    > niemożliwe do weryfikacji.

    Czyli twierdzisz, że jak się nie da policjantowi udowodnić, to ma prawo.
    Dokładnie jak z gazrurką - dopóki mu nie udowodnisz, że to on, to jest
    to nieweryfikowalne? Można? Jeszcze raz ci piszę, żebyś nie szedł tą drogą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2022-08-03 09:22:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 06:34, Shrek pisze:

> [...]
    > realny powód, mimo że w rozporządzeniu nie pada słowo "prawdziwy". To
    > czy zostanie za to ukarany to oddzielna sprawa.

    A jak w okolicy kradną rowery, telefony oraz malują sprejem ściany, to
    ma podać wszystkie, czy wystarczy niektóre? Jakie to tak naprawdę ma
    znaczenie? O to mi chodzi, a nie o to, by kłamać.

    > Rozwijam twoje. NIc nie poradzę że gówno na wejściu powoduje gówno na
    > wyjściu.

    Nawet najlepsza strawa na wejściu daje gówno na wyjściu. Tyle, że to nie
    wina strawy. Natomiast Ty nie rozwijasz moich odpowiedzi, tylko wyrywasz
    je z kontekstu i dyskutujesz z fragmentem licząc na to, że inne osoby
    czytając nie będą sprawdzać w wątku sprzed wielu lat, o czym była mowa.

    Nie powołuj się na nie, to nawet tych Twoich głupot nie będę komentował.

    > I podali fałszywy. Nie szukali mu w gaciach nic, co miałoby związek z
    > rzekomymi kradzieżami rowerów. Rower miał widoczny gołym okiem, niczego
    > nie trzeba było szukać.

    Skąd wiesz, czego oni szukali? Oni podali powód kontroli, a nie to,
    czego szukali.

    > Czego by nie szukali nie miało nic wspólnego z rzekomym powodem podjęcia
    > czynności.

    Szklana kula?

    > Nie bardzo mam możliwość, ale ty wymyślasz fajne historie, więc pytam
    > ciebie;) Nie ja zacząłem tą głupawą wyliczankę.

    W kieszeni szukali wytrycha do kłódek rowerowych. Uważasz, ze się nie
    zmieści?

    Resztę wyciąłem, boś się zapętlił.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2022-08-03 20:42:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak w okolicy kradną rowery, telefony oraz malują sprejem ściany, to
    > ma podać wszystkie, czy wystarczy niektóre?

    Masz podać te które są przyczyną czynności. Samo to że sprejują, kradną
    telefony albo rowery dalej nie jest uzasadnioną przyczyną sprawdzania
    losowych ludzi na ulicy. Wiem że to się kulsonom w pale nie mieści, ale
    właśnie tak mówi prawo.

    > Jakie to tak naprawdę ma
    > znaczenie? O to mi chodzi, a nie o to, by kłamać.

    Takie ma znaczenie że kulson ma obowiązek działać w granicach prawa.

    > Resztę wyciąłem, boś się zapętlił.

    I na wzajem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2022-08-03 21:59:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 20:42, Shrek pisze:

> [...]
    > telefony albo rowery dalej nie jest uzasadnioną przyczyną sprawdzania
    > losowych ludzi na ulicy. Wiem że to się kulsonom w pale nie mieści, ale

    Mam podać powód, a nie przyczynę.

    --
    Robert Tomasik

  • 85. Data: 2022-08-03 22:57:10
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.07.26 o 22:11, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > lub swawoli,
    > podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.
    >
    > wysyła to lub pokazuje na posterunku Policji, sprawca jest znany, jest
    > dowód.
    > Czy policjant musi przyjąć takie zawiadomienie, iść i wystawić mandat,
    > czy może odmówić, nic nie odnotować mówić: "Słuchaj, Zenek, daj spokój
    > Helence, ja z nią pogadam, aby nie wylewała tych brudów"
    >
    > W małych społecznościach to trochę inaczej może działa, ale w
    > miasteczkach co mają ok. 50tys mieszkańców to już tak każdy każdego nie

    Są tacy, co zgłaszają po 100-150 nieprawidłowych parkowań dziennie.
    To na chodniku i brak 1,5 m
    To za znakiem B-36
    To na powierzchni wyłączonej z ruchu
    Mniej jak 10m od przejścia dla pieszych

    Czy służby mają tyle mocy przerobowych aby to przerobić ?

  • 86. Data: 2022-08-04 06:41:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam podać powód, a nie przyczynę.

    I ta przyczyna ma realnie (tak wiem nie napisano w rozporządzeniu)
    usprawiedliwiać podjęcie takich a nie innych czynności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2022-08-04 07:56:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > No, ten ostatni argument może do niego troszkę trafi, ale to raczej ten typ, co to
    > ani matką z dzieckiem w wózku ani inwalidą na wózku nie jest, a wyobrażenie sobie
    takiej
    > sytuacji w głowie się nie mieści.

    Ja wiem, sygnaliści denerwują, ale struktura problemu jest złożona od
    infrastruktury po mentalność.

    Robią przeszkody aby nie naruszać przepisów:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=317866088574
    1457&set=p.3178660885741457&type=3

  • 88. Data: 2022-08-04 10:02:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale ja noszę w plecaku zdjęcia nagiej żony komendanta, a ona wstydliwa jest i mówiła
    mi "nikomu nie pokazuj".

    -----

  • 89. Data: 2022-08-04 15:59:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2022 o 10:02, ąćęłńóśźż pisze:

    w plecaku zdjęcia nagiej żony komendanta, a ona wstydliwa
    > jest i mówiła mi "nikomu nie pokazuj".

    To masz problem. Odzobaczyć się nie da.

    --
    Robert Tomasik

  • 90. Data: 2022-08-15 16:35:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > (no przynajmniej nie powinien),

    Nie możesz się zdecydować, czy nie może, czy nie powinien?
    Czyli jednak może, ale nie powinien?

    > Ja zwracałem uwagę -  i tego Shrek się czepia - że obowiązek podawania
    > powodu jest o tyle bez sensu, że niemal zawsze można jakiś sensowny
    > "wymyślić" i przeszukiwany nie ma realnej możliwości zweryfikowania

    Dziecko drogie, taki "wymyślony" będzie fałszywy. Przecież chwilę wyżej
    pisałeś, że nie może być fałszywy...

    > , ale jakby wpadł na taki kretyński pomysł,
    > to powie, ze w okolicy może krążyć kieszonkowiec, albo osoba posługująca
    > się kradzionymi kartami płatniczymi może korzystać z bankomatów (o ile
    > to nie las). Naprawdę można wymyślić cokolwiek.

    No to można, czy nie można?

    Wróciłem z urlopu i teraz nadrabiam czytanie zaległości z nadzieją, że
    utrzymujesz poziom. I się nie rozczarowałem :)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr