  • 31. Data: 2018-09-24 23:40:30
    Temat: Re: Obowiązek pochówku
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-24 o 23:28, Animka pisze:

    > A kto mu będzie do torby zagladał? Kanar?

    Kanar, wrona, słowik (słowik to, a nie skowronek), Kruk... Czy to ważne?

    Napisałem, że *legalnie* się nie da. Nielegalnie to i torbę haszyszu
    przewieziesz tramwajem, ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.

    --
    P.

  • 32. Data: 2018-09-24 23:47:49
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-24 o 23:40, PiotRek pisze:

    > Kanar, wrona, słowik (słowik to, a nie skowronek), Kruk... Czy to ważne?
    >
    > Napisałem, że *legalnie* się nie da. Nielegalnie to i torbę haszyszu
    > przewieziesz tramwajem, ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.

    Prochy to moąna sobie wziąć i rozsypać na morzu czy na ogródku. Tam
    gdzie sobie zażyczyła osoba przed śmiercią.

    --
    animka

  • 33. Data: 2018-09-24 23:48:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-24, PiotRek <b...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem - pociągiem, autobusem, tramwajem ani metrem nie możesz
    > (legalnie) takich szczątków przewieźć. Ale może mnie coś umyka...

    Mamy jeden przepis, który zacytował Miachał, - zezwala na przewóz
    środkami transportu bez wnikania w ich rolę. Mamy drugi przepis, Prawo
    Przewozowe, który zabrania, ale dotyczy jedynie pewnego zakresu - usług
    przewozu. Jest to regulacja bardziej szczegółowa.

    Jak się zastanowić to ma to sens, bo usługa przewozu dotyczy na ogół
    wielu, najczęście obcych sobie osób, a przewożenie zwłok/szątków może
    nieść ze sobą ryzyko epidmiologiczne, ale też powodować dyskomfort u
    innych pasażerów.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2018-09-24 23:54:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > wielu, najczęście obcych sobie osób, a przewożenie zwłok/szątków może
    > nieść ze sobą ryzyko epidmiologiczne, ale też powodować dyskomfort u

    Szkatuła szczelnie zamknięta i pewnie jeszcze w specjalnym opakowaniu.
    Oglądałeś pogrzeb Kory?

    --
    animka

  • 35. Data: 2018-09-25 00:11:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-24, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > Szkatuła szczelnie zamknięta i pewnie jeszcze w specjalnym opakowaniu.
    > Oglądałeś pogrzeb Kory?

    Chciałabyś mnieć w swoim mieszkaniu szczelnie zamkniętą szkatułę z
    trupem?

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2018-09-25 00:14:15
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    > Przewozowe, który zabrania, ale dotyczy jedynie pewnego zakresu - usług
    > przewozu. Jest to regulacja bardziej szczegółowa.

    OK, rozumiem Cię, ale nadal nie widzę różnicy. Co to znaczy "przewieźć
    prywatnie"? Mówimy o przewożeniu urny tramwajem, autobusem albo
    pociągiem (za opłatą - zakładam, że przewożący ową urnę wykupił bilet).
    Moim zdaniem - legalnie się nie da (chyba że za odpowiednim zezwoleniem,
    ale na pewno nie w reklamówce).

> [...]
    > wielu, najczęście obcych sobie osób, a przewożenie zwłok/szątków może
    > nieść ze sobą ryzyko epidmiologiczne, ale też powodować dyskomfort u

    Mowa była o urnie z prochami. Pustą urnę można? No to komfort /
    dyskomfort u pasażerów taki sam. :)

    --
    P.

  • 37. Data: 2018-09-25 00:38:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-24, PiotRek <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > pociągiem (za opłatą - zakładam, że przewożący ową urnę wykupił bilet).
    > Moim zdaniem - legalnie się nie da (chyba że za odpowiednim zezwoleniem,

    Tramwajem, pociagiem, samochodem, byleby na użytek osobisty, wynika że
    się da.

    > Mowa była o urnie z prochami. Pustą urnę można? No to komfort /
    > dyskomfort u pasażerów taki sam. :)

    Ja wiem? Jaby wiedzieli, że nie pusta a z trupem to pewnie nie. Ale
    przciez wiedzą, że musi być pusta, bo przepisy zabraniają przewoznikom
    przewożenia trupów :)

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2018-09-25 01:04:15
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ja wiem? Jaby wiedzieli, że nie pusta a z trupem to pewnie nie. Ale
    > przciez wiedzą, że musi być pusta, bo przepisy zabraniają przewoznikom

    :-))))
    OK, ale jedni wiedzą, a inni nie wiedzą. :-)

    No dobra, a przewożenie pustej trumny? Zapewne u współpodróżnych
    spowodowałaby większy dyskomfort niż przewożenie zamkniętej walizki, w
    której jest trup. ;-)

    To podobna sytuacja do picia (w parku, na placu lub na ulicy) piwa z
    butelki po oranżadzie versus picie oranżady z butelki po piwie.

    --
    P.

  • 39. Data: 2018-09-25 01:37:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-24 o 20:21, PiotRek pisze:
> [...]
    WDU19590110062

    > A to:
    > "Art. 7. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do chowania zwłok
    > w grobach murowanych przeznaczonych do pomieszczenia zwłok więcej niż
    > jednej osoby, a także do chowania urn zawierających szczątki ludzkie
    > powstałe w wyniku spopielenia zwłok".
    >
    > jak byś zinterpretował?
    >
    > Urny zawierające szczątki (wg Twojej nomenklatury), a nie tylko popiół,
    > można włożyć do grobu (o którym napisano w ustępach 1 i 2), ale urn
    > zawierających tylko popiół nie można? No sorry, toż to jakiś absurd
    > jest... :-)))

    Absurdem jest próba zakazywania postawienia urny z prochami na
    kominku lub zgodnie z wolą zmarłego rozsypania w miejscu z którym
    był związany uczuciowo.
    Bo do przepisów o zwłokach i pochówkach dodano jeszcze urny
    z prochami.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2018-09-25 01:51:32
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Chciałabyś mnieć w swoim mieszkaniu szczelnie zamkniętą szkatułę z
    > trupem?

    Nie! Mogłabym rozsypać prochy wg/woli, pochować w grobie, ale w domu
    nigdy!

    --
    animka