  • 21. Data: 2018-09-22 23:59:47
    Temat: Re: Obowiązek pochówku
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-22 o 21:19, RadoslawF pisze:
    > Popioły to nie zwłoki ani ich szczątki.
    > No chyba że zacytujesz ustawę która tak twierdzi.  :-)

    Ależ bardzo proszę - Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych - art. 7
    ust. 3, art. 12 ust. 1, art. 20a ust. 1.

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU19590110062

    --

    P.

  • 22. Data: 2018-09-23 00:40:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-22, PiotRek <b...@g...pl> wrote:

    > No to mamy sprzeczność w ustawach.
    >
    > Prawo przewozowe, art. 23:
    > 1. Podróżny może zabrać ze sobą do środka transportowego rzeczy, jak
    > również oddać je do przewozu jako przesyłkę bagażową.
    > 2. Z przewozu określonego w ust. 1 są wyłączone:
    > [...]
    > 3) zwłoki i szczątki zwłok ludzkich.

    Nie ma sprzeczności. Prawo przewozowe reguluje odpłatny przewóz osób i
    rzeczy albo przewozu z udziałem przewoźnika. Zawsze można przewieżć
    prywatnie.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-09-23 00:41:03
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 20:19, PiotRek pisze:

> [...]
    > również oddać je do przewozu jako przesyłkę bagażową.
    > 2. Z przewozu określonego w ust. 1 są wyłączone:

    Ale przewozu prochów jak widzę nie mają wyłączonych.

    --
    animka

  • 24. Data: 2018-09-23 01:09:11
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Nie ma sprzeczności. Prawo przewozowe reguluje odpłatny przewóz osób i
    > rzeczy albo przewozu z udziałem przewoźnika. Zawsze można przewieżć
    > prywatnie.

    Przeczytaj raz jeszcze, proszę.

    P.

  • 25. Data: 2018-09-23 01:21:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-22, PiotRek <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >>> [...]
    >
    > Przeczytaj raz jeszcze, proszę.

    Przeczytałem. Co mi umyka?

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-09-23 08:58:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 23:59, PiotRek pisze:

    > Ależ bardzo proszę - Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych - art. 7
    > ust. 3, art. 12 ust. 1, art. 20a ust. 1.
    >
    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU19590110062

    Nie znalazłem paragrafu określającego popioły jako zwłoki czy szczątki.

    A to:
    "Art. 20a. 1. Przepisy ustawy dotyczące pochówku i przewozu zwłok
    stosuje się
    odpowiednio do pochówku i przewozu szczątków powstałych ze spopielenia
    zwłok."
    zinterpretował bym że dotyczy przypadków kiedy po kremacji pozostały
    szczątki a nie tylko popiół.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2018-09-24 20:21:48
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-23 o 08:58, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zwłok."
    > zinterpretował bym że dotyczy przypadków kiedy po kremacji pozostały

    A to:
    "Art. 7. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do chowania zwłok
    w grobach murowanych przeznaczonych do pomieszczenia zwłok więcej niż
    jednej osoby, a także do chowania urn zawierających szczątki ludzkie
    powstałe w wyniku spopielenia zwłok".

    jak byś zinterpretował?

    Urny zawierające szczątki (wg Twojej nomenklatury), a nie tylko popiół,
    można włożyć do grobu (o którym napisano w ustępach 1 i 2), ale urn
    zawierających tylko popiół nie można? No sorry, toż to jakiś absurd
    jest... :-)))

    --
    P.

  • 28. Data: 2018-09-24 20:23:45
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-23 o 01:21, Marcin Debowski pisze:

    > Przeczytałem. Co mi umyka?

    Moim zdaniem - pociągiem, autobusem, tramwajem ani metrem nie możesz
    (legalnie) takich szczątków przewieźć. Ale może mnie coś umyka...

    --
    P.

  • 29. Data: 2018-09-24 20:40:27
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-22 o 21:19, RadoslawF pisze:
    > Popioły to nie zwłoki ani ich szczątki.
    > No chyba że zacytujesz ustawę która tak twierdzi.  :-)

    Dobra. Nie ustawa, ale rozporządzenie:

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20011531783

    § 8. 1. Do postępowania ze szczątkami ludzkimi będącymi:
    1) popiołami powstałymi w wyniku spopielenia zwłok,
    [...]

    --
    P.

  • 30. Data: 2018-09-24 23:28:40
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-24 o 20:23, PiotRek pisze:

    > dowolnym

    > Moim zdaniem - pociągiem, autobusem, tramwajem ani metrem nie możesz
    > (legalnie) takich szczątków przewieźć. Ale może mnie coś umyka...

    A kto mu będzie do torby zagladał? Kanar?

    --
    animka