  • 1. Data: 2003-07-11 07:14:55
    Temat: Obowiazek meldunkowy i WKU...
    Od: wku <n...@n...pl>

    Witam,

    do rodzicow ostatnio przyszlo poleconym pismo z WKU z prosba o
    wyjasnienie, dlaczego nie odpowiadam na ich wezwania... Panowie chca
    mnie pewnie zobaczyc, jak paraduje w mundurku i z karabinem na
    plecach...

    Obecnie nie mieszkam w miejscu zameldowania, jestem programista (ale nie
    studiuje), mam dobra prace i w przypadku mojego zawodu pojscie na rok do
    wojska wiaze sie z utrata obecnej pracy (nikt tu rok na mnie czekal nie
    bedzie), a takze doswiadczenia - rok przerwy w tym zawodzie moze wiazac
    sie ze sporym zacofaniem. Poza tym mysle o wyjezdzie do pracy za granice
    i nie chcialbym np. zostac zatrzymany na lotnisku.

    Czy jest cos, co moge zrobic w tej sytuacji?

    Czy moge sie po prostu wymeldowac z miejsca zamieszkania? Czy raczej w
    Polsce musze byc gdzies zameldowany?

    A jesli juz nie bede nigdzie zameldowany, to czy nie bede mial problemow
    z wyrobieniem paszportu i prowadzeniem dzialalnosci gospodarczej
    (dzialalnosc juz istnieje, mam zalozone konta bankowe i wszystko, co
    jest mi potrzebne)?

  • 2. Data: 2003-07-11 09:18:44
    Temat: Re: Obowiazek meldunkowy i WKU...
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik wku napisał:
    > Czy jest cos, co moge zrobic w tej sytuacji?

    Jeżeli masz paszport to niech Twoi rodzice odpowiedzą, że wyjechałeś
    na stałe za granicę.
    Jeśli jeszcze go nie masz to niech rodzice powiedzą, że wyrzucili Cię
    z domu bo nie chcieli mieć w domu narkomana.
    I w te pędy wyrabiaj paszport i "wyjeżdżaj" za granicę.

    > Czy moge sie po prostu wymeldowac z miejsca zamieszkania?
    > Czy raczej w Polsce musze byc gdzies zameldowany?

    Jeśli się wymeldujesz to powinieneś się zgłosić do właściwej komendy uzupełnień
    i zgłosić. Inaczej jesteś przestępcą.
    No cóż - ciekawe ile jeszcze czasu młodzi Polacy będą sobie pozwalać na to by być
    niewolnikami we własnym kraju :(
    Ba! Każdy pracodawca ma OBOWIĄZEK zgłosić fakt zatrudniania Ciebie, o czym
    oczywiście nikt nie wie i nikt tego nie czyni, ale.... jak Ci się trafi idiota
    pracodawca to kto wie co zrobi.

    Nie wiem jak z paszportem

  • 3. Data: 2003-07-11 09:21:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik wku napisał:

> [...]

    > juz istnieje, mam zalozone konta bankowe i wszystko, co jest mi potrzebne)?

    Nie wiem jak z paszportem, z resztą nie ma problemu

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 4. Data: 2003-07-11 09:34:18
    Od: wku <n...@n...pl>

    In article <belvhu$kak$2@news.onet.pl>, a...@e...net says...

    > Jeżeli masz paszport to niech Twoi rodzice odpowiedzą, że wyjechałeś
    > na stałe za granicę.

    Paszport musze sobie wyrobic nowy, bo poprzedni mi sie przedawnil. I
    zastanawiam sie, czy miedzy Biurem Paszportowym a WKU w danej
    miejscowosci jest jakis obieg informacji. Nie chcialbym udac sie po
    paszport i byc powitanym przez panow w mundurach...

    > Jeśli jeszcze go nie masz to niech rodzice powiedzą, że wyrzucili Cię
    > z domu bo nie chcieli mieć w domu narkomana.
    > I w te pędy wyrabiaj paszport i "wyjeżdżaj" za granicę.

    Na razie jeszcze nie moge. Prawde mowiac interesuje mnie legalna praca w
    Londynie, a na razie z tym jest zbyt duzo formalnosci. Chce wiec
    poczekac do wejscia Polski do UE. Pozostalo jednak jeszcze 10 miesiecy i
    obawiam sie, ze w ciagu tych 10 miesiecy moze sie sporo wydarzyc z
    powodu WKU, skoro wysylaja polecone do rodzicow.

    > Jeśli się wymeldujesz to powinieneś się zgłosić do właściwej komendy uzupełnień
    > i zgłosić. Inaczej jesteś przestępcą.

    A nie robi tego wlasciwy urzad miasta po tym, jak sie wymelduje? Gdybym
    sam poszedl to zglaszac do WKU, to sami by wreczyli mi te pisma, ktore
    wysylali poczta, a ktorych nie odbieralem.

    > No cóż - ciekawe ile jeszcze czasu młodzi Polacy będą sobie pozwalać na to by być
    > niewolnikami we własnym kraju

    Ech, nic nie mow. To jest chore. Jestem gosciem, ktory ma prace, jest z
    niej zadowolony, ma jakies plany na przyszlosc, a tu buch! - jakies
    pismo z WKU rozwala wszystko. I co? Co po takim roku w wojsku? Ani kasy
    nie ma, w pracy nikt caly rok na mnie czekal nie bedzie, a i ze
    znalezieniem nowej moze byc klopot - rok bezczynnosci i brak stycznosci
    z nowymi technologiami w przypadku programisty to totalna zapasc i
    zacofanie. Przeciez to chore! Chory system tu panuje!

    > Ba! Każdy pracodawca ma OBOWIĄZEK zgłosić fakt zatrudniania Ciebie, o czym
    > oczywiście nikt nie wie i nikt tego nie czyni, ale.... jak Ci się trafi idiota
    > pracodawca to kto wie co zrobi.

    No, akurat mnie to nie dotyczy, bo nie jestem zatrudniony na podstawie
    umowy o prace, ale prowadze dzialalnosc gospodarcza i swiadcze uslugi
    pracodawcy.

    > Nie wiem jak z paszportem, z resztą nie ma problemu

    No, wlasnie... Ale chcialbym pozniej tez bez problemow wyjechac za
    granice. I nie chcialbym sie rozczarowac tym, ze ktos mnie zatrzyma na
    lotnisku...

  • 5. Data: 2003-07-11 09:44:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik wku napisał:
    [..]
    > paszport i byc powitanym przez panow w mundurach...

    Niestety tu Ci nie pomogę - jest bowiem taka możliwość.
    Pytanie czy można ustanowić pełnomocnika do odebrania paszportu?

    Dlatego słowo "wyjeżdżaj" napisałem w cudzysłowie :)

    > Prawde mowiac interesuje mnie legalna praca w
    > Londynie, a na razie z tym jest zbyt duzo formalnosci. Chce wiec

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w W. Brytanii JUŻ możemy
    pracować legalnie.

    > A nie robi tego wlasciwy urzad miasta po tym, jak sie wymelduje? Gdybym

    Jeżeli jesteś w wieku poborowym to prawo nakazuje Ci samodzielne zgłoszenie
    się w nowym miejscu zamieszkania.
    Inaczej popełniasz przestępstwo zagrożone karą bodaj do 3 lat.
    Przykro mi - takie są konsekwencje bycia niewolnikiem :(

    > Ech, nic nie mow. To jest chore. Jestem gosciem, ktory ma prace, jest z
    [..]
    > zacofanie. Przeciez to chore! Chory system tu panuje!

    A coś zrobiłeś żeby się zmienił? Sam się nie zmieni.

    > No, wlasnie... Ale chcialbym pozniej tez bez problemow wyjechac za
    > granice. I nie chcialbym sie rozczarowac tym, ze ktos mnie zatrzyma na
    > lotnisku...

    Jak rodzicie powiedzą, że jesteś narkomanem, albo że jesteś na stałe za granicą,
    to jest duża szansa, że Twoje papiery wylądują na dnie szuflady.
    Wątpię w każdym bądź razie by puszczali za Tobą list gończy po takim stwierdzeniu.

    pozdrawiam
    Arek

  • 6. Data: 2003-07-11 10:00:04
    Od: wku <n...@n...pl>

    In article <bem0to$noh$1@news.onet.pl>, a...@e...net says...

    > Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w W. Brytanii JUŻ możemy
    > pracować legalnie.

    Na razie jeszcze nie. Ale po wejsciu do UE ma nie byc zadnych okresow
    przejsciowych i bedziemy mogli tam normalnie pracowac. Obecnie trzeba
    starac sie o wize oraz pracodawca musi zalatwiac pozwolenie o prace.
    Troche z tym klopotow.

> [...]
    > Wątpię w każdym bądź razie by puszczali za Tobą list gończy po takim stwierdzeniu.

    Chyba tak zrobie :-) Poprosze rodzicow, aby do nich zadzwonili, albo
    nawet napisali oswiadczenie, ze jestem cpunem i wyjechalem do Holandii,
    bo tam latwiej o towar :-)

  • 7. Data: 2003-07-11 13:27:19
    Od: "Justyna" <j...@e...pl>

    > Czy jest cos, co moge zrobic w tej sytuacji?

    A pojscie do jakies szkoly policealnej, czy na studia nie wchodzi w gre?

    Pozdr,
    Justyna

  • 8. Data: 2003-07-11 13:33:25
    Od: wku <n...@n...pl>

    In article <beme2e$dq1$1@atlantis.news.tpi.pl>, j...@e...pl says...

    > A pojscie do jakies szkoly policealnej, czy na studia nie wchodzi w gre?

    Niestety nie. Za 10 miesiecy, po wejsciu Polski do UE chce sie wybrac do
    Londynu w celu legalnego zarobkowania. Nie ma sensu wiec rozpoczynac tu
    studiow i marnowac w ten sposob pieniadze. Myslalem, ze moznaby sie
    zapisac na jakies dzienne studia typu technologia obuwnicza :-) i wcale
    sie na nich nie pojawiac, ale po pol roku moze znow pojawic sie problem.