  • 31. Data: 2010-03-03 21:39:15
    Temat: Re: [OT] Jak sie placi za dom nie gotowka?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:hmmibt$6js$25@inews.gazeta.pl...

    > isc z kupujacym do banku i obejrzec sobie czek wystawiony przez bank i
    > porownac z tym co sie dostalo. Potem prosto do notariusza.

    No to na upartego można iść i uczestniczyć w tym potwierdzeniu w banku. Ale
    to już trochę przesada moim zdaniem. Nabywca fałszujac czek wystawia się p
    oprostu na proces karny. Wszak po stwierdzeniu w banku, ze czek jest
    sfałszowany pokrzywdzony leci do prokuratury. Ta stosuje zastaw na
    nieruchomości poprzez przepisy kpk i daje po garbie sprawcy. Nie twierdzę,
    że oszustwo tu nie jest możliwe, tym nie mniej nie słyszałem o czymś takim
    w praktyce. By coś takiego miało sens tzrebaby było tej nieruchomości się
    pozbyć w kilka godzin, a to z kolei jest trudne z uwagi na konieczność
    uprzedniego dokonania wpisu w księgach wieczystych.

  • 32. Data: 2010-03-03 21:58:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > No to na upartego można iść i uczestniczyć w tym potwierdzeniu w banku.
    > Ale to już trochę przesada moim zdaniem. Nabywca fałszujac czek wystawia
    > się p oprostu na proces karny.

    jak go znajdziesz.
    Co niektorych juz 60 lat szukaja i znalezc nie moga.

> [...]
    > nieruchomości się pozbyć w kilka godzin, a to z kolei jest trudne z
    > uwagi na konieczność uprzedniego dokonania wpisu w księgach wieczystych.

    Bez problemu mozesz sprzedac mieszkanie dwa razy.
    Zanim ty z czekiem wyjdziesz od notariusza, inny akt notarialny bedzie
    lezal w sadzie. A tobie juz odmowia wpisu.
    Jest to ryzyko kupujacego wprawdzie, nie sprzedajacego.
    Po za przeprowadzeniem transakcji na miejscu w sekretariacie w sadzie,
    nie widze innej mozliwosci zabezpieczenie sie przed wałkiem, o ile tylko
    ktos bedzie chcial.

  • 33. Data: 2010-03-03 23:20:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > jak go znajdziesz.
    > Co niektorych juz 60 lat szukaja i znalezc nie moga.

    Ktoś tę nieruchomość kupić musi. Jak posłuży się fałśzywymi danymi, to akt
    notarialny jest nieważny i prfoblem w ogóle nie istnieje.

    > Bez problemu mozesz sprzedac mieszkanie dwa razy.
    > Zanim ty z czekiem wyjdziesz od notariusza, inny akt notarialny bedzie
    > lezal w sadzie. A tobie juz odmowia wpisu.

    Ale nabywca raczej z czekiem chodzić nigdzie nie bedzie. nie ten kierunek
    przepływu gotówki. Piszemy o zabezpieczeniu sprzedającego przecież.

  • 34. Data: 2010-03-03 23:51:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "grzeda" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W mBanku jest to absolutna i zelazna regula.

    Nie wiem czy mam racje, ale o ile dla niewielkich kwot istotnie tak
    jest, to wcześniej bym się upewnił czy na pewno dotyczy to przelewów
    kwot rzędu setek tysięcy złotych.

  • 35. Data: 2010-03-03 23:53:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ktoś tę nieruchomość kupić musi. Jak posłuży się fałśzywymi danymi, to
    > akt notarialny jest nieważny i prfoblem w ogóle nie istnieje.

    to pogadaj z tym co Małeckiemu sprzedał.

  • 36. Data: 2010-03-04 07:46:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    grzeda pisze:

    > No ok, ale tutaj tez mozna oszukac. Na kilka sposobow. Do tego przelew
    > nie idzie od razu.

    To już zależy od banku. W wielu idzie od razu....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 37. Data: 2010-03-04 07:50:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "grzeda" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W mBanku jest to absolutna i zelazna regula.

    Nawet w PKO to tak działa...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 38. Data: 2010-03-04 07:51:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-04 08:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nawet w PKO to tak działa...

    Bo ramach jednego Banku (oddziału) to nie jest żaden przelew tylko
    przepisanie z konta na konto - kilka kliknięć. A do tego nie są
    potrzebne żadne sesje wysyłkowe. :)

    --
    spp

  • 39. Data: 2010-03-04 07:52:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    grzeda pisze:

    > mBank, WBK tak. Ale czy w innych? Wiem, ze w Spoldzieczym nie.

    Zależy od spółdzielczego i systemu jakiego używa.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2010-03-04 07:58:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Bo ramach jednego Banku (oddziału) to nie jest żaden przelew tylko
    > przepisanie z konta na konto - kilka kliknięć. A do tego nie są
    > potrzebne żadne sesje wysyłkowe. :)

    Są jednak banki, które te pieniądze jednak przerzucają na konto drogi i
    tam sobie czeka... CO do PKO to działa też natychmiastowo z Inteligo do
    PKO...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl