  • 1. Data: 2010-03-03 11:45:50
    Temat: Prawo pracy
    Od: "LeoJohnson" <l...@o...pl>

    Witam.

    Mamy w całej firmie wyjazd integracyjny. W piątek(dzien roboczy) i w
    sobote - dzień wolny. Czy na takim wyjeździe jestem podwładnym kierownika,
    który też jedzie na wyjazd? Czy tylko w piątek, a czy w sobote również?
    Wyjazd jest propagandowo - rekraacyjny, natomiast w przypadku awarii może
    istnieć potrzeba zdalnej(komputer) pracy.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-03-03 12:00:57
    Temat: Re: Prawo pracy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Mamy w całej firmie wyjazd integracyjny. W piątek(dzien roboczy) i w
    > sobote - dzień wolny. Czy na takim wyjeździe jestem podwładnym kierownika,
    > który też jedzie na wyjazd?

    Jesteś podwładnym w tzw. czasie pracy podczas wykonywania obowiązków
    służbowych. Czy wyjazd jest obowiązkowym zadaniem?

    >Czy tylko w piątek, a czy w sobote również? Wyjazd jest propagandowo -
    >rekraacyjny, natomiast w przypadku awarii może istnieć potrzeba
    >zdalnej(komputer) pracy.

    Pamiętaj jednak, że nawet w dniu wolnym, a nawet urlopie, szef może Cię z
    niego odwołać i przydzielić zadanie, w razie pilnej konieczności. Oczywiście
    przepracowany faktycznie wtedy czas wliczy się do czasu pracy, bez względu
    na to, czy było on przewidzianym dniem wolnym czy pracującym, a więc należeć
    się bedzie za to zapłata.

  • 3. Data: 2010-03-03 12:16:42
    Od: "LeoJohnson" <l...@o...pl>

    > Jesteś podwładnym w tzw. czasie pracy podczas wykonywania obowiązków
    > służbowych. Czy wyjazd jest obowiązkowym zadaniem?

    Nic nie wiem o statucie tego wyjazdu. Poprostu jedziemy całą firmą. Jest
    jakiś domyślny status? Czy prawdziwa jest moja teza, że albo to jest wyjazd
    służbowy więc płatny (również w sobote) i jestem pod kierownikiem tak
    domyślnie, jak w tygodniu - bez dodatkowych formalności z jego strony, albo
    drugi wariant - to nie jest wyjazd służbowy, nie płacą za sobotę, ale też
    nie jestem w piątek pod kierownikiem.

  • 4. Data: 2010-03-03 12:20:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 13:16:42 +0100, LeoJohnson napisał(a):

    > Nic nie wiem o statucie tego wyjazdu. Poprostu jedziemy całą firmą. Jest
    > jakiś domyślny status? Czy prawdziwa jest moja teza, że albo to jest
    > wyjazd służbowy więc płatny

    Skoro integracyjny, to nie jest to podróż służbowa, więc kasy nie
    dostaniesz -- nie ma też nadgodzin i nie ma tam pracy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2010-03-03 13:01:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "LeoJohnson" <l...@o...pl> napisał
    > drugi wariant - to nie jest wyjazd służbowy, nie płacą za sobotę, ale też
    > nie jestem w piątek pod kierownikiem.

    A rozumiesz przez bycie "pod kierownikiem"?
    Jak nie jesteś w pracy to nie wydaje Ci poleceń. Ale w każdej chwili może
    Cię odwołać z tego wolnego, gdyby wymagał tego ważny i pilny interes firmy,
    oczywiście płacąc za pracę wykonaną na jej rzecz w czasie, który miał być
    czasem wolnym.

  • 6. Data: 2010-03-05 15:04:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hmli5b$tld$1@news.onet.pl LeoJohnson <l...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > sobote również? Wyjazd jest propagandowo - rekraacyjny, natomiast w
    > przypadku awarii może istnieć potrzeba zdalnej(komputer) pracy.

    Uważam następująco.
    Twój czas pracy jest zapewne określony jakimś wewnętrznym ustaleniem (umową,
    regulaminem?), niesprzecznym (mam nadzieję) z kodeksem pracy.
    Zatem zakładam, że w piątek kończysz pracę o jakiejś określonej godzinie. O
    tej pory aż do rozpoczęcia następnego okresu czasu pracy nie masz żadnego
    kierownika, jesteś osobą prywatną, nie pracownikiem. Niemniej w czasie tym
    pracodawca (lub osoba posiadająca delegację odpowiednich uprawnień, np.
    przełożony) może zlecić ci na _zasadach_ _kodeksowych_ świadczenie pracy w
    godzinach nadliczbowych. A ponieważ znajdujesz się niejako "pod ręką" to
    nietrudno to uczynić. W domu po prostu po godzinach uniemożliwiasz kontakt i
    tyle, a tam...
    Krótko mówiąc - istnieje możliwość, że takie polecenie zgodnie z prawem
    otrzymasz.
    Ale nie ma przymusu spędzania czasu wolnego od pracy w sposób i w miejscu
    wymyślonym przez pracodawcę, więc twój wybór.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-03-05 16:41:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jotte napisał(a) :
> [...]
    > przełożony) może zlecić ci na _zasadach_ _kodeksowych_ świadczenie pracy w

    Impreza integracyjna, jak to impreza, można napić się alkoholu. Czy
    przystąpienie do pracy "pod wpływem", choćby i na żądanie
    pracodawcy, nie godzi w niczyje interesy? A co jeśli mniej
    zintegrowany pracownik zadzwoni na Policję i powie, że tu taki jeden
    gościu wykonuje obowiązki służbowe po pijanemu?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 8. Data: 2010-03-05 19:02:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Zbynek Ltd. wrote:

    > Impreza integracyjna, jak to impreza, można napić się alkoholu. Czy
    > przystąpienie do pracy "pod wpływem", choćby i na żądanie
    > pracodawcy, nie godzi w niczyje interesy?

    A nie jest tak, że to zależy od:
    - faktycznie wykonywanych czynności, ze względu na prawo ogólne
    (BHP, drogowe,...)
    - regulaminu stanowiska pracy?

    <grek mode>
    Czy jak dyrektor w ramach negocjacji z zagranicznym klientem
    wychyli kielicha to z mocy prawa wylatuje ze stanowiska?
    <\mode>

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-03-05 20:35:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > A nie jest tak, że to zależy od:
    > - faktycznie wykonywanych czynności, ze względu na prawo ogólne
    > (BHP, drogowe,...)

    To BHP mnie zastanowiło, bo niechby to był li tylko pracownik
    przekładający kartki na biurku. Zawsze może się skaleczyć o jej
    ostry kant :-D
    Ale poważniej:
    Ustawa z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
    przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007 r. nr 70, z późn. zmianami)

    Art. 14.
    1. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych:
    2) na terenie zakładów pracy oraz miejsc zbiorowego żywienia
    pracowników;

    Art. 17.
    1. Kierownik zakładu pracy lub osoba przez niego upoważniona mają
    obowiązek niedopuszczenia do pracy pracownika, jeżeli zachodzi
    uzasadnione podejrzenie, że stawił się on do pracy w stanie po
    użyciu alkoholu

    Dalej nie chce mi się czytać.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E