  • 41. Data: 2010-03-04 09:49:24
    Temat: Re: [OT] Jak sie placi za dom nie gotowka?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-03 19:56, spp pisze:
> [...]
    roduct=000000000000122/podgrupa=0/section=misp

    > Ale ja je wziąłem dokładnie po to aby ich użyć w kraju. :)
    > I użyłem. :)

    żona też niestety musi się nimi posługiwać w PekaO SA.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 42. Data: 2010-03-04 09:52:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    > żona też niestety musi się nimi posługiwać w PekaO SA.

    Hmm, ja je wziąłem dobrowolnie ale dlaczego Twoja żona musi?

    --
    spp

  • 43. Data: 2010-03-04 09:52:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-03 17:10, Latet pisze:
    > Chcialby otrzymac przelew, ale nie ma pomyslu jak to zrobic bezpiecznie.
    > No bo
    > jak? Jak sie to robi? Doradzcie proszę.

    na jesieni kupowałem przelewem mieszkanie. W akcie notarialnym
    zawarliśmy zapis, że ja zobowiązuję się przelać kasiurę do dnia
    Takiego-A-Takiego i już.

    Zauważ, że każda transakcja przekazania domu/mieszkania musi opierać się
    na założeniu uczciwości, bo fizycznie przekazać nieruchomości się u
    notariusza nie da. Tak więc, jak kasa nie wpłynie, to sprzedawca
    nieruchomości nie wyda i rozpocznie sprawę sądową o wyegzekwowanie zapłaty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2010-03-04 11:07:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-04 10:52, spp pisze:

    > Hmm, ja je wziąłem dobrowolnie ale dlaczego Twoja żona musi?

    Bo takie mają Procedury. Nie wiem czy teraz, bo ostatnio z rok temu
    byliśmy, ale ogólnie to bank pełen szaleństwa :D Nieraz już tam stałem z
    nią jako eskorta. Choć może coś się zmieniło, bo chyba ostatnio już
    kartą wybiera kasę i nie muszę z nią latać do jednego okienka na
    potwierdzenia czeków i generowanie czegośtam i w dłuuuuuuuuuugiej
    kolejce do kasy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2010-03-04 12:12:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gacek g...@w...pl ...

    > A probowales przelac 50000?

    a jest z tym jakis problem?
    kwoty rzedu 40.000 przelewałem.

  • 46. Data: 2010-03-04 15:32:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.03.2010 10:52), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    [...]
> [...]
    > notariusza nie da. Tak więc, jak kasa nie wpłynie, to sprzedawca
    > nieruchomości nie wyda i rozpocznie sprawę sądową o wyegzekwowanie zapłaty.

    Tyle że nieruchomość jest i nawet jak sprzedający zniknie to jest co
    wyegzekwować. Z pieniędzmi zaś jest tak, że nawet jak kupujący nie
    zniknie, to czasem może nie być z czego egzekwować.

    p. m.

  • 47. Data: 2010-03-04 17:22:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-04 16:32, mvoicem pisze:
> [...]
    > wyegzekwować. Z pieniędzmi zaś jest tak, że nawet jak kupujący nie
    > zniknie, to czasem może nie być z czego egzekwować.

    No to sprzedający nie wyda nieruchomości. No w sumie może i czasami
    będzie miał z tego powodu zero radości, to fakt. Ja akurat kupowałem
    tak, że gość niespecjalnie chciał sprzedać :D więc jakbym nie zapłacił,
    to by się nie wyprowadził i koniec.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 48. Data: 2010-03-04 18:03:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.03.2010 18:22), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > będzie miał z tego powodu zero radości, to fakt. Ja akurat kupowałem
    > tak, że gość niespecjalnie chciał sprzedać :D więc jakbym nie zapłacił,

    Mimo wszystko na odzyskanie swojej nieruchomości/mieszkania są jakieś
    widoki. Na odzyskanie swojej kasy - żadnych, jeżeli kupujący jej już nie
    ma (a przecież to żaden problem nie mieć).

    Więć IMO nie ma tutaj symetrii między "nie dam pieniędzy" a "nie dam
    mieszkania".

    p. m.