  • 1. Data: 2010-03-03 16:37:07
    Temat: Abonament RTV i renciści
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Emerytka po śmierci męża przeszła na rentę po mężu (by wychodziło to
    korzystniej). Czy taka rencistka jest uprawniona do zwolnienia opłaty za
    abonament jeśli jej dochód nie przekracza połowy średniej krajowej za
    poprzedni rok? Na infolinii uzyskałem informacje że nie jest uprawniona.

  • 2. Data: 2010-03-03 16:42:31
    Temat: Re: Abonament RTV i renciści
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > abonament jeśli jej dochód nie przekracza połowy średniej krajowej za
    > poprzedni rok? Na infolinii uzyskałem informacje że nie jest uprawniona.

    emeryci tak, rencisci nie.
    sorry

  • 3. Data: 2010-03-03 16:50:28
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    witek pisze:
> [...]

    fajnie, emerytka przedtem dostawała 700 zł emerytury, po śmierci męża
    dostaje 1100 zł po nim.

  • 4. Data: 2010-03-03 17:11:23
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    witek pisze:

    > emeryci tak, rencisci nie.
    > sorry

    ok, co znaczy dokładnie rencista trwale niezdolny do pracy?
    Czy emerytka, która przeszła na rentę po emeryturze męża i ma 70 lat
    jest trwale niezdolna do pracy?

  • 5. Data: 2010-03-03 17:13:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:

    > ok, co znaczy dokładnie rencista trwale niezdolny do pracy?
    > Czy emerytka, która przeszła na rentę po emeryturze męża i ma 70 lat
    > jest trwale niezdolna do pracy?

    jakies orzeczenie zus o trwalej niezdolnosci do pracy zapewne by sie
    przydalo.

  • 6. Data: 2010-03-03 17:38:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek w <news:hmm40i$g8h$1@news.onet.pl>:

    > fajnie, emerytka przedtem dostawała 700 zł emerytury, po śmierci męża
    > dostaje 1100 zł po nim.

    Ma ustalone prawo do emerytury i skończyła 60 lat ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-03-03 18:00:58
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    'Tom N' pisze:

    > Ma ustalone prawo do emerytury i skończyła 60 lat ?

    ma 70 lat, przed śmiercią męża pobierała emeryturę w wysokości ok. 700 zł.

  • 8. Data: 2010-03-04 09:41:09
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 11:13:24 -0600, witek napisał(a):

> [...]

    Przecież nie przestała być emerytem. To że pobiera świadczenie o innej
    nazwie, nie pozbawiło jej przecież STANU bycia emerytem.

  • 9. Data: 2010-03-04 10:41:13
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Herald pisze:
    > Przecież nie przestała być emerytem. To że pobiera świadczenie o innej
    > nazwie, nie pozbawiło jej przecież STANU bycia emerytem.

    no ale jakie mam przedstawić dokumenty? Wymagają aby EMERYTURA była
    mniejsza niż 50% przeciętnego wynagrodzenia. Tylko że ona nie dostaje
    emerytury, tylko rentę.

  • 10. Data: 2010-03-04 11:25:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, Herald wrote:

    > Przecież nie przestała być emerytem. To że pobiera świadczenie o innej
    > nazwie, nie pozbawiło jej przecież STANU bycia emerytem.

    O ile rozumiem, to ona nie pracowała - więc *nie jest* emerytem.

    A czy rencistom przysługuje to samo uprawnienie co emerytom,
    to już nie wiem, więc się nie wtykam.

    pzdr, Gotfryd