  • 11. Data: 2008-07-24 15:54:36
    Temat: Re: [OT] Europejska Karta Ubezpiecznia Zdrowotnego
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 23 Jul 2008 22:16:32 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Zobacz na stronach NFZtu.
    > Ja wiem z doświadczenia, że honorują druki RMUA z miejsca pracy albo
    > pracownicze książeczki ubezpieczeniowe podbite w firmie. O magnetycznych nie
    > wiem.

    Dzięki wszystkim za pomoc, sprawa jest bardziej pokręcona, bo w pracy coś
    księgowa mówi, że wpłaty dopiero potem pod koniec sierpnia robią i druku
    nie da, ale znów pani w NFZ jak rozumiem stwierdziła, że posiadane przeze
    mnie wydrukowane rozliczenie z wypłaty (tabelka - gdzie ile odprowadzono i
    kwota netto dla mnie, pieczątka firmowa, podpis) wystarczy.

    A jak nie wystarczy to chyba będę musiał uważać latając na paralotni w
    Anglii ;))

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2008-07-24 17:48:51
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > To uwierz. My, tu w Polska, to cieszymy się, że nas za granicę puszczają
    > i,
    > że dolary możemy w domu trzymać.
    > Moja EKUZ była wystawiona w połowie czerwca i ma termin ważności
    > 31/07/2008.

    Ale zobacz, przecież musi być jakaś praca dla zatrudnionych tam urzędników.
    Gdyby wydawali na 5 lat, to ktoś jeżdzący za granicę często, odwiedzi ich 1
    (jeden) raz na 5 lat.
    A wydając tak jak to robią teraz, to 6 razy w roku czyli 30 razy na 5 lat.
    Teraz zobacz ilu kolesi ma pracę i jeszcze do tego jaką potrzebną.
    Poza tym kiedyś gdy pracowałem w budżetówce, od rocznego budżetu uzależnione
    były różne fundusze reprezentacyjne, premie itp.

    boropi

  • 13. Data: 2008-07-24 21:06:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kapsel pisze:

    > A jak nie wystarczy to chyba będę musiał uważać latając na paralotni w
    > Anglii ;))

    A ksiazeczki ubezpieczeniowej nie masz? Przydaje sie czasem ;) i tu
    takze by pomogla :D

    Jacek Kustra

  • 14. Data: 2008-07-25 16:47:13
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 24 Jul 2008 23:06:52 +0200, castrol napisał(a):

    > A ksiazeczki ubezpieczeniowej nie masz? Przydaje sie czasem ;) i tu
    > takze by pomogla :D

    Czytałem że wystarczy, ale na własne oczy czegoś takiego nie widziałem ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 15. Data: 2008-07-25 19:29:41
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Zdrowo myślący człowiek wątpi w to co widzi i słyszy o polskich
    > przepisach. To że one są często irracjonalne, przeczące zdrowemu

    Wlasnie mi polska kolezanka opowiadala, jak sobie byla niedawno w NFZ
    wyrobic karte EKUZ. Kazali jej przyniesc potwierdzenie z zakladu pracy,
    ze zaklad odprowadza skladki! Czy NFZ nie ma bazy danych swoich klientow?

    Ludek

  • 16. Data: 2008-07-25 19:37:54
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ludek Vasta pisze:

    > Wlasnie mi polska kolezanka opowiadala, jak sobie byla niedawno w NFZ
    > wyrobic karte EKUZ. Kazali jej przyniesc potwierdzenie z zakladu pracy,
    > ze zaklad odprowadza skladki! Czy NFZ nie ma bazy danych swoich klientow?

    Niby ma, ale co z tego?
    Ja chcialem wyrobic ta karte i nawet pojechalem do siedziby NFZ w Wawie.
    Wzialem nr i sie okazalo ze przede mna 400 osob! Nie ma szans abym
    zdazyl przed zamknieciem. Stwierdzilem ze wysle wniosek przez net :) Tak
    tez zrobilem. Moj i zony przyjeli - przyczepili sie do 2,5 letniego
    dziecka ze nie maja dowodow ubezpieczenia (pomimo skanu ksiazeczki
    ubezpieczeniowej dla czlonkow rodziny) - zeby bylo smieszniej to w
    Polsce, dzieci do lat 18 sa ustawowo objeci ubezpieczeniem zdrowotnym
    (chyba ze cos sie pozmienialo)

    Jacek Kustra