  • 1. Data: 2008-07-23 18:15:11
    Temat: pełnomocnictwo notarialne
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak powinno wyglądać pełnomocnictwo notarialne osoby sprzedajacej
    mieszkanie? Jak można sprawdzić czy jest autentyczne/ aktualne/ właściwe
    (do sprzedaży nierucomości) itd..?

  • 2. Data: 2008-07-23 20:08:06
    Temat: Re: pełnomocnictwo notarialne
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    cranky <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Jak powinno wyglądać pełnomocnictwo notarialne osoby sprzedajacej
    > mieszkanie? Jak można sprawdzić czy jest autentyczne/ aktualne/ właściwe
    > (do sprzedaży nierucomości) itd..?

    Może być albo do sprzedaży poszczególnego mieszkania albo rodzajowe - do
    sprzedaży nieruchomości w ogólności. Jeśli pełnomocnik jest we władaniu
    dokumentu pełnomocnictwa, to jest (przynajmniej powinno być) aktualne, po
    wygaśnięciu umocowania, dokument zwraca się mocodawcy. A czy jest autentyczne
    - może skontaktuj się z mocodawcą i go zapytaj, nie wiem :) Albo zobacz czy
    wygląda tak, jak powinien wyglądać akt notarialny. Zapytaj się notariusza czy
    faktycznie takie pełnomocnictwo sporządził?

    kuba

  • 3. Data: 2008-07-24 07:21:27
    Od: Heming <n...@n...pl>

    cranky pisze:
    > Witam
    > Jak powinno wyglądać pełnomocnictwo notarialne osoby sprzedajacej
    > mieszkanie? Jak można sprawdzić czy jest autentyczne/ aktualne/ właściwe
    > (do sprzedaży nierucomości) itd..?

    Czy jest autentyczne to mozna sprawdzic dzwoniac do kancelarii i pytajac
    czy taki a taki akt notarialny z takim numerem repertorium zostal w tej
    kancelarii sporzadzony. Gorzej z jego trescia, bo tego postronnej osobie
    nie powiedza, ale innemu notariuszowi raczej tak. Natomiast czy
    pelnomocnitwo jest aktualne, nieodwolane w calosci ani w czesci to tego
    juz raczej nie sprawdzisz, natomiast pelnomocnik w akcie notarialnym
    oswiadcza, ze pelnomocnitwo nie zostalo odwolane, a mocodawca pozostaje
    przy zyciu i jesli sklamie to moze za to odpowiadac cywilnie i karnie.