  • 1. Data: 2008-07-23 18:28:59
    Temat: [OT] Europejska Karta Ubezpiecznia Zdrowotnego
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Nie bardzo wiem gdzie zapytać, czasu niewiele, więc może ktoś coś podpowie.

    Otóż potrzebuję Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego w wiadomym celu.
    Ponoć, że w przypadku braku problemów wydają dokument od ręki, ale moje
    doświadczenia z urzędnikami pokazują, że zawsze są jakieś problemy.

    Wydrukowałem sobie jakiś formularz + część informacyjną i wypełniłem.
    Zastanawiam się jednak jak potwierdzić fakt ubezpieczenia. Karta
    magnetyczna wystarczy?
    Ostatnio zacząłem nową pracę i teraz dostałem wyciąg z pieczątką firmową
    ile gdzie podatków za mnie oddali. To też dać?

    Za wszelkie info będę wdzięczny, bo chciałbym to załatwić w miarę sprawnie.

    BTW, może kto wie ;) - jak mieszkam w Będzinie to gdzie mam składać? W
    Dąbrowie Górniczej (delegatura) czy w Katowicach?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2008-07-23 18:50:30
    Od: Michał Trych <gg:2200099@nomail.pl>

> [...]
    > ile gdzie podatków za mnie oddali. To też dać?
    >
    > Za wszelkie info będę wdzięczny, bo chciałbym to załatwić w miarę

    Sadze , ze najszybciej dowiesz sie dzwoniac do NFZ w Twojej okolicy. Co
    urzednik inne widzimisie...
    O ile mi wiadomo na wniosku masz napisane dokaldnie jakie dokumenty
    potrzeba - do potwierdzenia ubezp jest o ile pamietam wlasnie to
    potwierdzenie zaplacenia skladek.
    pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2008-07-23 19:01:22
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 20:28:59 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Za wszelkie info będę wdzięczny, bo chciałbym to załatwić w miarę sprawnie.

    W Gdyni wystarczyło RMUA z przed miesiąca od pracodawcy i dziesięć minut.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2008-07-23 19:19:23
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kapsel pisze:

    > Wydrukowałem sobie jakiś formularz + część informacyjną i wypełniłem.
    > Zastanawiam się jednak jak potwierdzić fakt ubezpieczenia. Karta
    > magnetyczna wystarczy?

    Wypelnij wniosek oraz dolacz kopie ubezpieczenia zdrowotnego (ksiazeczka

    > BTW, może kto wie ;) - jak mieszkam w Będzinie to gdzie mam składać? W
    > Dąbrowie Górniczej (delegatura) czy w Katowicach?

    Mozesz wyslac droga mailowa do odpowiedniego oddzialu NFZ wlasciwego dla
    Twojego miejsca zamieszkania (nie zameldowania). Karte EKUZ otrzymasz
    listem poleconym na wskazany adres we wniosku.

    Aha, karte wydaje sie na 2 miesiace.

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2008-07-23 19:38:32
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    castrol wrote:
    > Aha, karte wydaje sie na 2 miesiace.

    Czy naprawde mowisz o EKUZ? To znaczy o tej karcie?
    http://www.nfz.gov.pl/ue/index.php?katnr=5&dzialnr=6
    &artnr=1815

    Ja mam taka karte wydana przez czeska kase chorych, wazna 5 lat, i za
    kazdym razem kazdy lekarz moze sobie sprawdzic waznosc karty (tzn.
    ubezpieczenia, czy place skladki) pod adresem http://www.vzp.cz/EHIC,
    wpisujac numer karty.

    Watpie, zeby polska wersja karty dzialala na innych zasadach,
    szczegolnie, zeby byly wydawane tylko na 2 miesiace.

    Ludek

  • 6. Data: 2008-07-23 19:47:03
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ludek Vasta pisze:

> [...]
    >
    > Watpie, zeby polska wersja karty dzialala na innych zasadach,
    > szczegolnie, zeby byly wydawane tylko na 2 miesiace.

    Tak, o tej karcie mowie bo sam niedawno ja wyrabialem. Fakt ze
    wyrabialem w celu wyjazdu turystycznego do UE i moze dlatego dali mi
    taka na 2 miesiace.

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2008-07-23 19:57:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Ludek Vasta napisał(a) :
    > Ja mam taka karte wydana przez czeska kase chorych, wazna 5 lat, i za
    > kazdym razem kazdy lekarz moze sobie sprawdzic waznosc karty (tzn.
> [...]

    Bo żyjesz w normalnym kraju.

    > Watpie, zeby polska wersja karty dzialala na innych zasadach,
    > szczegolnie, zeby byly wydawane tylko na 2 miesiace.

    Zdrowo myślący człowiek wątpi w to co widzi i słyszy o polskich
    przepisach. To że one są często irracjonalne, przeczące zdrowemu
    rozsądkowi i szykanujące obywatela na każdym kroku, to nasza
    codzienność. Witamy w Polsce :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 8. Data: 2008-07-23 20:01:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ludek Vasta wrote:

> [...]

    > Watpie, zeby polska wersja karty dzialala na innych zasadach,
    > szczegolnie, zeby byly wydawane tylko na 2 miesiace.

    Właśnie na tyle jest wydawana.
    Podkreślają to nawet na czerwono na stronach, które przywołałeś.
    Niestety nie udało mi się nigdy znaleźć przepisu,
    z którego by wynikał taki okres.

  • 9. Data: 2008-07-23 20:12:13
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 21:38:32 +0200, Ludek Vasta napisał(a):

    > Watpie, zeby polska wersja karty dzialala na innych zasadach,
    > szczegolnie, zeby byly wydawane tylko na 2 miesiace.

    To uwierz. My, tu w Polska, to cieszymy się, że nas za granicę puszczają i,
    że dolary możemy w domu trzymać.
    Moja EKUZ była wystawiona w połowie czerwca i ma termin ważności
    31/07/2008.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 10. Data: 2008-07-23 20:16:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Kapsel" <k...@p...onet.pl> wrote
    > Zastanawiam się jednak jak potwierdzić fakt ubezpieczenia. Karta
    > magnetyczna wystarczy?

    Zobacz na stronach NFZtu.
    Ja wiem z doświadczenia, że honorują druki RMUA z miejsca pracy albo
    pracownicze książeczki ubezpieczeniowe podbite w firmie. O magnetycznych nie
    wiem.