  • 1. Data: 2007-11-18 16:54:53
    Temat: OC w 2 ubezpieczalniach. Czy da sie cos zrobic????
    Od: "Anre_group" <p...@p...fm>

    Niestety złożyło się tak, że spózniłem się z wypowiedzeniem umowy OC.
    Co prawda wysłałem pismo dzien przed zakonczeniem umowy, myslalem ze liczy
    sie data stepla pocztowego, jednak okazalo sie inaczej. Pismo dostali kilka
    dni po terminie i niechca odpuscic.
    W tym czasie wykupilem ubezpieczenie gdzie indziej , a stara ubezpieczalnia
    domaga sie zaplatay za rok!!!.

    w liscie - ubezpieczalnia powołuje się na "Art. 28 ust. 1 Ustawy z dnia
    22maja 2003r.o ubezpieczeniach obowiązkowych ...., umowę ubezpieczenia OC na
    rok następny można wypowiedzieć nie póżniej niż na jeden dzień przed upływem
    okresu dotychczasowej umowy."

    Teraz tak
    co mogę zrobic, czy w ogole da sie cos zrobic.

    Może zerwać nową umowę? zerwać starą?
    Jesli maił ktoś podobny problem i udało mu się go rozwiązac prosił bym o
    pomoc.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-18 17:38:02
    Temat: Re: OC w 2 ubezpieczalniach. Czy da sie cos zrobic????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anre_group wrote:
> [...]
    >
    > Może zerwać nową umowę? zerwać starą?
    > Jesli maił ktoś podobny problem i udało mu się go rozwiązac prosił bym o

    Nie można zerwać umowy i nie da jej się wypowiedzieć po za warunkami
    przewidzianymi w ustawie, czyli zbycie, kasacja, itp.
    Pozostaje ci zapłacić składkę i jeszcze dzisiaj wypowiedzieć umowę,
    która będzie skuteczna na koniec okresu ubezpieczenia, na który została
    zawarta, czyli za rok.
    Przez rok będziesz miał dwa ubezpieczenia.

    Ustawa jest do dupy, ale nic z tym nie zrobisz.

  • 3. Data: 2007-11-18 17:55:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > czyli za rok.
    > Przez rok będziesz miał dwa ubezpieczenia.

    A jesli nie wypowie na razie, bedzie jezdzil i zdarzy sie wypadek/kolizja z
    jego winy?
    Rozumiem, ze oczywiscie poszkodowany dostanie wyplate z jednej polisy - ale
    jesli wowczas Anre wypowie umowe temu ubezpieczycielowi, ktory wyplacil
    odszkodowanie, to czy u tego drugiego bedzie mogl ja przedluzyc bezszkodowo?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-11-18 21:03:29
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    możesz wypowiedzieć umowe z nowym ubezpieczycielem, zmniejszy wypłatę
    o jakis tam procent odpowiadający czasowi ubezpieczenia do momentu
    wypowiedzenia umowy i może to byc mniej korzystne niz proporcjonalne
    wyliczenie, jednak je.sli to był krótki okres ubezpieczenia 1-2M to
    możesz liczyć na odzyskanie większości wpłaconej skladki. Do
    wypowiedzenia umowy przedstaw jakies pismo od wcześniejszego
    ubezpieczyciela że jednak nadal jesteć ubezpieczony cały czas ze
    względu na automatyczne przedłużenie umowy.

  • 5. Data: 2007-11-18 21:41:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > Rozumiem, ze oczywiscie poszkodowany dostanie wyplate z jednej polisy.
    Błąd. Dostanie wypłatę z obu. Czyli jedna zapłaci pół i druga zapłaci pół.

  • 6. Data: 2007-11-18 21:46:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AmtoPm wrote:
    > możesz wypowiedzieć umowe z nowym ubezpieczycielem

    A jak ty chcesz to zrobić w przypadku OC?

  • 7. Data: 2007-11-18 21:48:11
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 18 Nov 2007 11:38:02 -0600, witek napisał(a):

    > Przez rok będziesz miał dwa ubezpieczenia.

    Paradoks polega na tym, że z obu polis i tak nie da się w sumie
    skorzystać.

    > Ustawa jest do dupy, ale nic z tym nie zrobisz.

    Ustawa jest dość dobra, o tyle dobra, o ile dobre są obowiązkowe
    ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-11-18 21:58:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Paradoks polega na tym, że z obu polis i tak nie da się w sumie
    > skorzystać.

    Dlaczego nie?

    > Ustawa jest dość dobra, o tyle dobra, o ile dobre są obowiązkowe
    > ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

    Jest do dupy conajmniej w kilku miejscach.
    1.
    Mam mieć obowiązkowe OC, ale nie pozwala mi się zmienić ubezpieczyciela,
    tylko wymusza siedzenie rok u tego którego już od 11 miesięcy nie chce.
    Brakuje mi zapisu, że można wypowiedzieć umowę pod warunkiem, że wskaże
    się gdzie kontynuuje się ubezpieczenie.

    2.
    A teraz wyobraź sobie, że chce ci wyciąć numer. Kupuje OC w pięciu
    firmach i sprzedaje ci samochód pokazująć tylko jedną z umów.
    I niechcący po 11 miesiącach się dowiesz, że właśnie czterem firmom
    wisisz składki. Wcale nie musisz wiedzieć o istnieniu ubezpieczenia, aby
    na ciebie przeszło.

    3. Dlaczego nie mogę mieć ubezpieczenia w niepolskiej firmie?

  • 9. Data: 2007-11-18 22:11:45
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 18 Nov 2007 15:58:09 -0600, witek napisał(a):

    > Dlaczego nie?

    Bo przy OC co do zasady wykluczone jest doubezpieczenie czy jakby nazwać
    przekroczenie sumy ubezpieczenia wskutek zawarcia podwójnej umowy.
    Ubezpieczalnie to dość bezlitośnie tępią z oczywistych przyczyn.

    > Jest do dupy conajmniej w kilku miejscach. 1. Mam mieć obowiązkowe OC,
    > ale nie pozwala mi się zmienić ubezpieczyciela, tylko wymusza siedzenie
    > rok u tego którego już od 11 miesięcy nie chce.

    Każda umowa przewiduje jakiś tam okres wypowiedzenia. Właśnie ze względu
    na obowiązkowość tej nie wypowiesz częściej niż raz na rok.

    > Brakuje mi zapisu, że
    > można wypowiedzieć umowę pod warunkiem, że wskaże się gdzie kontynuuje
    > się ubezpieczenie.

    Ale dlaczego przepis ma dawać ubezpieczalniom darmowy przegląd rynku?
    Mnie zwykle pytali a ja mówiłem "tam gdzie najtaniej - proszę
    posprawdzać".

> [...]
    > niechcący po 11 miesiącach się dowiesz, że właśnie czterem firmom wisisz
    > składki. Wcale nie musisz wiedzieć o istnieniu ubezpieczenia, aby na

    Nic nie przechodzi. Skutkiem zbycia pojazdu jest wygaśnięcie umowy OC w
    ciągu 30 dni (albo miesiąca? - nie pamiętam) od daty przeniesienia
    własności.
    Problem ma zbywca, który na złość mamie nie opowie ubezpieczalni, że
    sprzedał auto.

    > 3. Dlaczego nie mogę mieć ubezpieczenia w niepolskiej firmie?

    Ojej. Pewnie dlatego, żeby poszkodowany nie musiał szukać likwidacji
    szkody w Tanzanii.

  • 10. Data: 2007-11-18 22:19:27
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 18 Lis, 23:46, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A jak ty chcesz to zrobić w przypadku OC?

    Opłacanie dwóch składek, gdy wypłata odszkodowania jest taka jak w
    przypadku jednej składki narusza normy społeczne.
    Dlatego drugi ubezpieczyciel nie powinien odmówić wypowiedzenia umowy
    widząc, że jest kontynuowana inna umowa.
    Pewnym paradoksem jest, że ten nowy ubezpieczyciel mże powiedzieć że
    skoro juz niefortunnie sie ubezieczyłeś w dwóch towarzystwach to
    równie dobrze możesz pójśc i wypowiedzieć umowę pierwszemu. Ale to
    jednak byłoby obejścuie ustawy zwiazane z termianmi wypowiedzenia
    umowy. Być może obaj ubezpieczyciele powinni wziąć proporcjonalne
    składki i obaj by po części mieli wystawili... :) Jeśli drugi
    ubezpieczyciel by kierował dio pierwszego to pozostaje sprawa sądowa i
    określenie kto w jakiej części ma przyjąc stawkę. pewnie by nie
    chcieli takiej sprawy naruszajacej aktualny stam prawny, albo by sie
    okazalo TK orzekł by o niezgodności ustawy...
    w kazdym razie uważam ze warto pójść do drugiego ubezpieczyciela z
    wypowiedzeniem, jeśli nie to następnego dnia z pozwem w drodze do sądu
    powołującym sie na normy współżuycia społecznego, jak nie będzuie
    efektu wysłać do centrali tego ubezpieczyciela, w ostateczności złożyc
    do sądu, wpis niewielki