  • 1. Data: 2007-11-18 14:51:07
    Temat: uzyczenie a wlasnosc
    Od: d...@o...pl

    Witam,

    Przy dzieleniu domu zostaly sporzadzane akty notarialne dla nowych
    wlascicieli ustanawiajace odzielnosc lokali wraz z przynalezna
    dzialka, podzial 1/3 2/3 mieszkalne wraz z dzialka, w akcie
    notarialnym o wspolwlasnosci jeden z wlascicieli notarialnie umozliwil
    korzystanie osobie drugiej /z imienia i nazwiska ale bez slowa "tylko
    tej osobie"/ ze swoich 2/3 dzialki /nieodplatnie/ czy to oznacza, ze
    ta osoba ma prawo przekazac ten sposob korzystania z mojej czesci
    (2/3) dzialki innym osobom np przy sprzedazy swojego lokalu?

    Daniel

  • 2. Data: 2007-11-18 18:31:28
    Temat: Re: uzyczenie a wlasnosc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > ta osoba ma prawo przekazac ten sposob korzystania z mojej czesci
    > (2/3) dzialki innym osobom np przy sprzedazy swojego lokalu?

    Nie. Co więcej po sprzedaży mieszkania prawo do korzystania z pozostałych
    2/3 działki pozostanie nadal przy sprzedającym. By prawo mogło zostać
    przeniesione wraz z prawem do mieszkania musiało by to być ujęte, ze prawo
    to przynależy właścicielowi mieszkania.

  • 3. Data: 2007-11-18 19:07:06
    Od: d...@o...pl

    On 18 Lis, 19:31, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Nie. Co więcej po sprzedaży mieszkania prawo do korzystania z pozostałych
    > 2/3 działki pozostanie nadal przy sprzedającym.

    - to znaczy, ze ta osoba, mimo tego, ze sprzeda to mieszkanie to
    bedzie mogla korzystac z tych moich 2/3?

    > By prawo mogło zostać
    > przeniesione wraz z prawem do mieszkania musiało by to być ujęte, ze prawo
    > to przynależy właścicielowi mieszkania.

    Ujete, ze prawo przynalezy wlascicielowi? mozna troche to wyjasnic?

  • 4. Data: 2007-11-18 20:11:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > - to znaczy, ze ta osoba, mimo tego, ze sprzeda to mieszkanie to
    > bedzie mogla korzystac z tych moich 2/3?

    Jeśli są Twoje, to tak. Z tym, że taką umowę zawsze możesz przecież
    wypowiedzieć.

    > Ujete, ze prawo przynalezy wlascicielowi? mozna troche to wyjasnic?

    Na przykład w umowie notarialnej tego typu zapis: "Oddaje się w użytkowanie
    2/3 działki należące do Kowalskiego każdoczesnemu właścicielowi mieszkania
    nr 2". I teraz przeniesienie własności mieszkania przenosi prawo
    użytkowania z automatu.

  • 5. Data: 2007-11-18 20:35:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >Ujete, ze prawo przynalezy wlascicielowi? mozna troche to wyjasnic?

    Normalni notariusze piszą, że prawo to (np. przejazdu i przechodu przez
    jakąś działkę gruntu) przysługuje każdoczesnemu właścicielowi
    mieszkania/działki gruntu. Poza tym aby było wiążące to musi być wpisane w
    dziale III KW i powiem, że nigdy nie widziałem aby było wpisane immiennie.
    Chyba, że jest to prawo służebności mieszkania, wtedy jest immienne i może
    zawierać takie dziwactwa, jak np. "prawo korzystania z 1 pokoju, kuchni i
    łazienki na piętrze oraz z całego ogrodu".

  • 6. Data: 2007-11-18 22:42:43
    Od: d...@o...pl

    Rozumiem,

    Jest imiennie wpisane , nie ma zdaje sie wpisu w KW tylko w akcie
    notarialnym dotyczacym ustanowienia odrebnosci /przy tym , ktory
    ustanowil ten podzial 1/3 - 2/3/ i tam jest z imienia i nazwiska w
    akcie notarialnym napisane, ze Osoba "Jan Kowalski" bedzie korzystal z
    częsci Pani Janinie Kowalskiej. /nie ma nic o wlascicielu, nowych
    wlascicielach czy kolejnych.

    > Normalni notariusze piszą, że prawo to (np. przejazdu i przechodu przez
    > jakąś działkę gruntu) przysługuje każdoczesnemu właścicielowi
    > mieszkania/działki gruntu.

    W tym przypadku sytuacja byla tylko i wylacznie na dana osobe z uwagi
    na taka a nie inna sytuacje nie bylo w ogole mowy o zmianie
    wlasciciela tego mieszkania stad zapis z imienia i nazwiska

    > Poza tym aby było wiążące to musi być wpisane w
    > dziale III KW i powiem, że nigdy nie widziałem aby było wpisane immiennie.

    W KW tego nie bylo wpisanego i teraz rodzi sie nowe pytanie czy jedna
    z tych osob moze to wpisac? I czy ewentualnie moze to wpisac po
    sprzedazy juz jakis nowy wlasciciel?

    > Chyba, że jest to prawo służebności mieszkania, wtedy jest immienne i może
    > zawierać takie dziwactwa, jak np. "prawo korzystania z 1 pokoju, kuchni i
    > łazienki na piętrze oraz z całego ogrodu".

    To jest prawo korzystania z dzialki, ogrodu - nie ma tam slowa
    "sluzebnosc" poza tym sluzebnosc z tego co wygooglowalem nie stosuje
    sie gdy ktos jest wlascicielem jakiejs częsci a tak jest w tym
    przypadku.

    Wiekszosc niejasnosci wyjasniliscie mi Panstwo swietnie :) no i przede
    wszystkim zaoszczedzilem pewnie spora sumke za wizyte u prawnikow za
    co slicznie i pieknie dziekuje:)

    Daniel

  • 7. Data: 2007-11-19 00:20:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > W KW tego nie bylo wpisanego i teraz rodzi sie nowe pytanie czy jedna
    > z tych osob moze to wpisac? I czy ewentualnie moze to wpisac po
    > sprzedazy juz jakis nowy wlasciciel?

    Kazdy może, tym nie mniej nei zmieni to faktu, ze zapisy dotyczą konkretnej
    osoby,a ni właściciela lokalu.

  • 8. Data: 2007-11-19 09:18:42
    Od: d...@o...pl

    >On 18 Lis, 21:11, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Jeśli są Twoje, to tak. Z tym, że taką umowę zawsze możesz przecież
    > wypowiedzieć.

    Ostatnie pytanie w temacie - gdzie , jak taka umowe wypowiedziec i
    dodatkowo z ciekawosci - czy ona automatycznie wygasa przy np. smierci
    osoby uprawnionej do uzytkowania?

  • 9. Data: 2007-11-19 22:44:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > "sluzebnosc" poza tym sluzebnosc z tego co wygooglowalem nie stosuje
    > sie gdy ktos jest wlascicielem jakiejs częsci a tak jest w tym

    To wtedy nazywa się to "sposób korzystania z nieruchomości wspólnej" i
    także powinno być wpisane w Kw, podobnie jak np. prawo pierwokupu.

  • 10. Data: 2007-11-20 08:51:38
    Od: d...@o...pl

    wiadomościnews:66638433-d72f-49ec-99d2-720710353c1d@
    y5g2000hsf.googlegroups.com...
    > Rozumiem,

    > To wtedy nazywa się to "sposób korzystania z nieruchomości wspólnej" i
    > także powinno być wpisane w Kw, podobnie jak np. prawo pierwokupu.

    Dziekuje,

    W ksiedze wieczystej nie ma o tym slowa, tylko zapis jest w akcie
    notarialnym ktory ustala wspolwlasnosc lokali jednak czy ktos moze mi
    podac konkretny artykul na takie przepisy? pytalem sie notariusza i
    powiedzial, ze takie cos mimo, ze nie ma w ksiedze wieczystej i mimo,
    ze jest wpisane z imienia i nazwiska tylko w akt notarialny da sie
    przepisac w akt notarialny i w ksiege wieczysta po sprzedazy i bedzie
    obowiazywalo dla nowego wlasciciela - skad ta zbieznosc?

    Dan