  • 1. Data: 2007-11-18 15:46:45
    Temat: roporządzenie już jest ważne?
    Od: "Monika" <z...@b...pl>

    Witam

    Mam kilka aktów prawnych które w nagłówku mają przykładowo zapis " Projekt z
    dnia 10 sierpnia 2007". Ostatnie zdanie rozporzadzenia mówi, że "
    Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnai ogłoszenia". To
    znaczy, że na chwilę obecną ono NIE obowiązuje?

    A innych przykład..na wstępie "Projekt z dnia 19 września 2006 roku" a na
    końcu zapis: " Rozporządzenie wchodzi w życie 30 października 2006"-
    rozumiem, że w tym przypadku ono już OBOWIĄZUJE??

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-11-18 16:51:11
    Temat: Re: roporządzenie już jest ważne?
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Monika pisze:
> [...]
    > końcu zapis: " Rozporządzenie wchodzi w życie 30 października 2006"-
    > rozumiem, że w tym przypadku ono już OBOWIĄZUJE??

    Nie patrz na takie projekty.
    Muszą one być opublikowane w Dzienniku Ustaw i wchodzą w życie z dniem
    określonym w takim Rozporządzeniu.I dopiero wówczas ich treść jest
    obowiązująca. Od projektu do obowiązującego prawa daleka droga.

    Pozdrawiam
    Michał