  • 1. Data: 2002-01-09 07:31:37
    Temat: OC samochodowe
    Od: "PDL" <d...@d...com.pl>

    Jakie ma prawa ubezpieczyciel, jezeli klient nie zerwał na czas umowe (do
    dnia poprzedajacego koniec umowy), a nie chce dalej placic mu za OC.?
    Klient chce np. przeniesc sie do innego towarzystwa.
    pozdrawiam
    pdl

  • 2. Data: 2002-01-09 08:52:48
    Temat: Re: OC samochodowe
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PDL" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dnia poprzedajacego koniec umowy), a nie chce dalej placic mu za OC.?
    > Klient chce np. przeniesc sie do innego towarzystwa.

    Skoro nie doszło do rozwiązania umowy z dotychczasowym ubezpieczycielem to nadal od
    OC jesteś u niego ubezpieczony i trzeba zapłacić skladkę.

  • 3. Data: 2002-01-10 09:10:48
    Od: "TS" <o...@o...pl>

    W przypadku opłacenia składki u innego ubezpieczyciela istnieje nadal
    obowiązek opłacenia składki u dotychczasowego - tyle teoria i prawo
    ubezpieczyciela z którym masz ważną umowę. Z praktyki jedna wynika, że nie
    wszyscy ubezpieczyciele upierają się przy swoich prawach. Jeżeli jesteś
    zdecydowany na zmianę mimo, że przed upływem terminu opłacenia składki nie
    dokonałeś pisemnego wypowiedzenia, to pogadaj ze "starym" ubezpieczycielem,
    wiąże was umowa i może być rozwiązana za zgodą obu stron. W przweażającej
    ilości przypadków daje się to załatwić dość spokojnie.

    pozdr
    lublex

  • 4. Data: 2002-01-10 09:16:52
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > dnia poprzedajacego koniec umowy), a nie chce dalej placic mu za OC.?
    > Klient chce np. przeniesc sie do innego towarzystwa.

    Dz.U.00.26.310 ze zm.
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 24 marca 2000 r.
    w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z
    ruchem tych pojazdów.

    § 7. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu, nie później niż na jeden dzień przed upływem
    dwunastomiesięcznego okresu, na który umowa ubezpieczenia OC została zawarta,
    nie powiadomi pisemnie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, przyjmuje się,
    że została zawarta kolejna umowa na okres następnych 12 miesięcy.
    2. Pomimo braku pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, zawarcie
    kolejnej umowy nie następuje, jeżeli nie została opłacona w całości określona w
    umowie składka za mijający okres 12 miesięcy.
    3. W przypadku określonym w ust. 2 odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń kończy
    się z upływem 12 miesięcy, za które przypadała niezapłacona w całości składka.
    4. (5) Pomimo braku pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, zawarcie
    kolejnej umowy nie następuje, jeżeli zakładowi ubezpieczeń cofnięto zezwolenie
    na prowadzenie działalności w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia OC.

    czyli dokładnie tak , jak przedpiścy.Umowa obowiazuje, ale na zasadach
    porozumienia stron możn ja rozwiązać.
    Jednak, jaeżeli zakład się uprze , to może od ciebie dochodzić skłądki, czyli
    będziesz mioał dwa ubezpieczenia.

    pzdr

    marek