  • 1. Data: 2002-01-09 04:12:07
    Temat: wspolnota mieszkaniowa dla 4 wlascicieli
    Od: Jacek Kluczniok <i...@p...onet.pl>

    Witam
    Wykupiłem mieszkanie i razem z sąsiadami stoimy przed problemem zawiązania
    wspólnoty mieszkaniowej.
    Ustawa z dnia 24.06.1994 o własności lokali określa zasady dla wspólnot o ilości
    lokali
    większej niż siedem.
    Dla mniejszych wspólnot mieszkaniowych właściwy jest Kodeks Cywilny, ale nic
    konkretnego na ten temat w nim nie ma.
    Może ktoś zna to zagadnienie i poradzi mi w nast. kwestiach:
    - czy wymagane jest zaświadczenie, lub pełnomocnictwo współwłaścicieli do zawarcia
    umowy np. z Zakł. Energetycznym dla części wspólnej instalacji elektr?
    - czy takie pełnomocnictwo powinno być zatwierdzone notarialnie?
    - czy wspolnota mieszkaniowa powinna posiadać konto bankowe?
    - czy fakt powstania wspolnoty mieszkaniowej należy zgłosić/zarejestrować w Urzędzie
    Miasta?
    - czy zarządcy przysługuje wynagrodzenie (zwrot kosztów) i jakie są jego stawki?
    Jeżeli są na ten temat jakieś materiały źródłowe w sieci, to proszę o adres.

    Jacek Kluczniok, i...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-10 19:33:17
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa dla 4 wlascicieli
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    > Wykupiłem mieszkanie i razem z sąsiadami stoimy przed problemem zawiązania
    > wspólnoty mieszkaniowej.

    Wspólnotę będziecie mogli zawiązać jeżeli będzie 7 wyodrębnionych lokali
    mieszkalnych do tego czasu obowiązują was przepisy o współwłasności (kodeks
    cywilny)

    Pozdrawiam
    Paweł